Číňania vraj vyvinuli batériu, ktorá sa nabije do 6 min a „udrží“ výkon aj v zime

1

Čínsky startup Greater Bay Technology s koreňmi v automobilke GAC tvrdí, že vyvinul batériový článok na báze supravodivých materiálov, ktorý je možné extrémne rýchlo nabíjať a ktorý optimálne funguje za akýchkoľvek poveternostných podmienok. Do prvých elektromobilov sa má pritom dostať čoskoro.

V krátkom slede tú máme ďalšiu zaujímavú správu, ktorá sa týka batérií pre elektromobily. Ako informuje Bloomberg, čínsky startup Greater Bay Technology totiž sľubuje batériu s nevídanými vlastnosťami. Tie sa týkajú nabíjania, ako aj schopnosti optimálne pracovať v náročných podmienkach, ako sú napr. mrazy.

Špeciálny termomanažment aj špeciálne materiály

Kľúčom k sľubovaným vlastnostiam má byť podľa spoločnosti Greater Bay Technology technológia riadenia teploty. Tá vraj dokáže batériu zohriať z -20 °C na +25 °C za 5 minút. Dôležitú úlohu pritom zohrávajú použité supravodivé materiály.

Podľa spoluzakladateľa a predsedu spoločnosti Greater Bay Technology, Huanga Xiangdonga, prináša ich technológia expresné rýchle nabíjanie (do 6 minút) a nielen to. Batérie označované ako „Phoenix“ majú totiž optimálne fungovať za akéhokoľvek počasia.

A to je dôležité, keďže ako vieme, napr. chladné podmienky majú negatívny vplyv na dojazd elektromobilu, nielen kvôli vyhrievaniu kabíny. Výkon batérií je vtedy totiž limitovaný. To síce dokáže vyriešiť zahriatie batérie, ale na úkor dojazdu, nakoľko sa pritom spotrebuje nezanedbateľná časť energie z trakčnej batérie elektromobilu.

Môže sa teda zdať, že čínsky startup Greater Bay Technology vyriešil súvisiace problémy. A to má tiež vplyv na nabíjanie batérií, keďže termomanažment zohráva dôležitú úlohu aj v tejto oblasti. Pri nabíjaní vysokým prúdom sa totiž batérie zvyknú rýchlo zahriať a nebyť kompenzačných mechanizmov, tak aj nebezpečne prehriať. Tieto mechanizmy však idú na úkor rýchlosti nabíjania.

Vraj už budúci rok

Spoločnosť Greater Bay Technology sebavedomo vyhlasuje, že batéria Phoenix sa vždy nabije do 6 min a že nezáleží na tom, či je chladný alebo horúci deň, výkon batérie a z toho vyplývajúci dojazd to neovplyvní. A sebavedomo znie aj tvrdenie, že batéria Phoenix sa dostane do prvých vozidiel (značky GAC Aion) už budúci rok. Batéria má pritom zabezpečiť dojazd až 1 000 km (zrejme podľa cyklu CLTC). Nuž, sme zvedaví.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Batéria s nabitím za cca 1,5 minúty má byť skutočnosťou, ale…
Ultra-rýchle nabíjanie elektromobilov má priniesť batériový „vodný kúpeľ“
Najlacnejšia Tesla Model Y vyrábaná v Európe sa nabíja rýchlejšie ako tá z Číny, naznačuje nabíjacia krivka
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Držím palce všetkým, ktorí prichádzajú s takýmito, hoc aj sebavedomými správami! Robím to v nádeji, že to raz niekomu výjde, a batérie technicky poskočia zas raz dopredu! Lepšie batérie sú pre BEV a aj inú mobilitu základom budúcich úspechov!

Pridajte komentár