Prvý hasičský elektromobil odhalil prvé technické parametre

5

O hasičskom elektromobile od rakúskej spoločnosti Rosenbauer, ktorý niesol pracovný názov Rosenbauer CFT, už vieme nejakú dobu. A aktuálne sa dozvedáme ďalšie súvisiace informácie.

Plne elektrické hasičské vozidlo a záujem o tento druh vozidla zo strany hasičských zborov je ďalším dôkazom napredovania e-mobility technológií. Rosenbauer CFT, ktorého sériová verzia by mala niesť meno Rosenbauer RT (“Revolutionary Technology”), má byť podľa výrobcu pohonného systému tzv. „game-changerom“.

No a aktuálne sa prostredníctvom tlačovej správy dozvedáme, že týmto výrobcom je spoločnosť Volvo Penta, dcéra koncernu Volvo. Spoločnosti Volvo Penta a Rosenbauer sa pri vývoji prvého hasičského elektromobilu na svete rozhodli ísť vlastnou cestou a vyvinuli úplne novú architektúru a špeciálne hnacie ústrojenstvo.

Chystá sa nasadenie do praxe

Rosenbauer RT v súčasnosti prechádza náročným testovaním, pričom koncom roka ho začnú v praxi testovať aj zákazníci – hasičské zbory v Amsterdame, Dubaji a Berlíne. A napríklad v Kalifornii už plní úlohu záchranárskeho vozidla, predtým ako bude nasadený na bežné operácie, pričom skúšobná prevádzka je naplánovaná na budúci rok.

„Toto je naše prvé priemyselné OEM partnerstvo v oblasti elektromobility a veľký krok smerom k vytvoreniu novej produktovej platformy budúcnosti,“ povedal Paul Jansson, hlavný projektový manažér spoločnosti Volvo Penta.

Plne elektrické hasičské vozidlo Rosenbauer RT má byť odpoveďou na globálne trendy, ktorými sú klimatické a demografické zmeny či urbanizácia. Taktiež zohľadňuje potreby hasičských zborov. Má byť rýchle (z hľadiska maximálne rýchlosti aj akcelerácie) a dobre ovládateľné, a to aj vďaka nezávislému zaveseniu kolies a hydropneumatickému podvozku.

A konečne sme sa dozvedeli aspoň niekoľko základných parametrov. Rosenbauer uvádza, že výkon oboch motorov poháňajúcich obe nápravy je 350 kW. Tie dopujú dve batérie s využiteľnou kapacitou 100 kWh. Dojazd žiaľ výrobca neuvádza. Svetlá výška vozidla je nastaviteľná (175 – 250 – 350 mm). V prípade, že by došlo k nečakaným situáciám, ktoré sú nad rámec bežného použitia vozidla, k dispozícii je záložný naftový generátor energie („Range Extender“ od BMW), ktorý dokáže nabíjať batérie vozidla.

S potenciálom ušetriť

Vďaka hasičskému zboru kalifornského mesta Menlo Park, kde vozidlo testujú, poznáme predbežnú cenu elektromobilu Rosenbauer RT, a to 1,2 mil. $, čo má byť cena porovnateľná s konvenčnými hasičskými vozidlami. Avšak vďaka nižším prevádzkovým nákladom má mať vozidlo v rámci svojho životného cyklu potenciál ušetriť viac ako 100 000 €.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Najväčší elektromobil sveta zrejme nie je „perpetuum mobile“
Prvý elektromobil značky Volvo, XC40 Recharge, dostal prvú cenovku
Česi predstavili elektromobil, ktorý má konkurovať legendárnej „multikáre“

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Je to príjemná správa. Navyše Rakúsko rozhodne nemá nejaký rozvinutý automobilový priemysel.
    Ale Rakúsko rozhodne má zmysel pre ochranu životného prostredia. Stačí pohľad z paneláku v Petržalke smerom na rakúske územie a vidno to obrovské množstvo veterných turbín.
    A koľko ich máme na Slovensku? Zrátame ich na prstoch dvoch rúk, alebo stačia prsta jednej ruky?

      • Veterne elektrarne su neefektivna vyroba el. energie. Ked idete cez Rak. si skuste vsimnut kolko z nich sa netoci nakolko udrzba + opotrebovanie je drahsie ako zisk z vyrobenej energie tak ich odstavuju a pustaju len minimum.

  2. V tomto prípade asi ten dojazd nebude až tak dôležitý. V nutnej situácii (napr. čerpať vodu 24 hodín obrovským výkonom pri lesnom požiari alebo záplavách) sa jednoducho naštartuje záložný naftový motor a vybavené.
    Pri bežnom využití sa tento „záložák“ nemusí naštartovať trebárs aj niekoľko mesiacov.

Pridajte komentár