Prvé hasičské zbory, v Amsterdame a Kalifornii, skúšajú elektrické hasičské vozidlo od rakúskeho špecialistu Rosenbauer, ktoré nesie označenie Concept Fire Truck (CFT).
Elektromobilita preniká v rámci dopravy čoraz „hlbšie“, čoho dôkazom je napríklad rozširovanie policajných a záchranárskych flotíl o elektrické vozidlá. A „čerstvým“ dôkazom je aj koncepčný hasičský elektromobil „Concept Fire Truck“ (CFT) značky Rosenbauer.
Záložný generátor
Nie je to tak dávno, čo obletela svet správa, že policajti museli vzdať „automobilovú naháňačku“ kvôli tomu, že sa im ich služobný elektromobil vybil. Menej však už rezonovala informácia, že to bolo zapríčinené ľudskou chybou. Osoba zodpovedná za nabíjanie ho totiž predtým zabudla pripojiť k nabíjacej stanici.
Šéf hasičského zboru kalifornského mesta Menlo Park, Harold Schapelhouman, však hovorí, že to sa v prípade hasičského elektromobilu CFT, ktorý aktuálne testujú, nemôže stať. V prípade rovnakého zlyhania ľudského faktora je totiž možné použiť tzv. predlžovač dojazdu v podobe dízlového generátora, ktorý zabezpečí nabíjanie batérie a slúži ako bezpečnostná záloha.
- Zdroj: Rosenbauer
- Zdroj: Rosenbauer
Nižšie náklady
Schapelhouman očakáva, že tento hasičský elektromobil od spoločnosti Rosenbauer nasadia do svoje flotily do konca roka 2021. Najskôr sa však bude používať ako záchranárske vozidlo. Hasičský zbor má vyjsť na 1,2 mil. $, čo je cena porovnateľná s konvenčnými hasičskými vozidlami, uvádza CBS via Insideevs.
Zbor však očakáva, že v konečnom dôsledku ušetrí, a to vďaka nižším nákladom na údržbu, ako aj pohonné „hmoty“. Spoločnosť Rosenbauer v tejto súvislosti hovorí, že ich vozidlo má v rámci celého životného cyklu potenciál ušetriť vyše 100 000 €.
2-ročné testovanie v Amsterdame
Vozidlo CFT skúša aj Holandská hasičská služba. V rámci zboru v Amsterdame prebieha aktuálne implementačná fáza, ktorá vyústi koncom roka 2020 do nasadenie vozidla do praxe. Testovanie pritom potrvá 2 roky.
Žiaľ, zatiaľ nepoznáme konkrétne parametre hasičského elektromobilu Rosenbauer CFT. Rakúska spoločnosť doteraz prezradila napr. len to, že ich vozidlo má menší polomer otáčania ako konvenčné vozidlá tohto druhu, čo umožňuje, aby bolo dlhšie, a tým pádom ponúkne viac miesta pre vybavenie. Jeho batéria dokáže napájať el. zariadenia, a to výkonom 18 kW.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Model X ako skutočný offroad či vozidlo autoškoly a ambulancie
Najväčší elektromobil sveta zrejme nie je „perpetuum mobile“
Tesla Model S v službách polície Luxemburska, Los Angeles a Denveru