Chorváti spustili výrobu „najrýchlejšieho sériového auta sveta“ – Rimac Nevera „EV“

6

Uznávaný chorvátsky e-mobility startup Rimac, v ktorom majú podiel automobilky Porsche či Hyundai a ktorý založil spoločný podnik s Bugatti, oznámil ďalší míľnik. Spustil totiž sériovú produkciu svojho prvého elektromobilu Rimac Nevera, ktorý je podľa výrobcu najrýchlejšie akcelerujúcim sériovým autom sveta. A to nie je jediná prednosť tohto vozidla.

Spoločnosť Rimac, ktorú založil Mate Rimac prezývaný „Elon Musk Európy“, si vydobyla renomé vďaka svojim vysoko pokročilým komponentom elektrického pohonu. Stala sa pritom zaujímavá pre spoločnosti ako VW Group (najmä Porsche – najväčší investor), Hyundai Motor, Aston Martin, Koenigsegg či Automobili Pininfarina.

Popri vývoji el. komponentov vyvíjala aj vlastný elektromobil, ktorý dostal napokon meno Rimac Nevera. Ten pritom dobre demonštruje schopnosti chorvátskej spoločnosti. Veď vďaka 4 elektromotorom (účinnosť 97 %) s celkovým výkonom 1 400 kW a krútiacemu momentu 2 360 Nm dosiahne maximálnu rýchlosť 412 km/h a zrýchli z 0 na 60 mph (97 km/h) za 1,85 s, z 0 na 161 km/h za 4,3 s a z 0 na 300 km/h za 9,3 s.

rimac nevera

Zdroj: Rimac

Zaujímavá je však určite aj rýchlosť nabíjania 120-kWh batérie s cylindrickými LMN článkami formátu 2170. Tá sa má totiž podľa oficiálnych údajov nabiť z 0 na 80 % za 19 min, pričom má byť schopná využiť nabíjací výkon 500 kW. Takto výkonné nabíjačky zatiaľ nie sú dostupné, takže relevantnejšie údaje sa týkajú nabíjania na 250-kW (30 min) a 350-kW (25 min) zdroji. No a výsledky z praxe sú nemenej zaujímavé.

Čo sa týka dojazdu, ten zatiaľ nebol homologovaný. Rimac ho však na základe interných testov odhaduje na 550 km (WLTP).

Spustená bola sériová výroba

Rimac aktuálne prostredníctvom tlačovej správy informuje, že prvé sériové vozidlo už vzišlo z linky. A ďalšie ručne vyrábané vozidlá (výroba vozidla trvá 5 týždňov) sú „na ceste“. Tie následne zamieria k 25 globálnym predajcom. Cena modelu Rimac Nevera začína na sume 2 mil. € a jeho produkcia je limitovaná na 150 ks.

rimac nevera interier

Zdroj: Rimac

Samozrejme, ide o elektromobil pre „vyvolených“. Každopádne sa zdá, že technológie spoločnosti Rimac by sa mohli objaviť aj vo vozidlách pre „masy“. Mate Rimac totiž chystá robotaxi, čiže autonómne vozidlá jazdiace v rámci mobilitných služieb na vyžiadanie.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Chorvátsky elektro-športiak Rimac Nevera sa nabíja zrejme rekordným výkonom
Vzniká nová „super-automobilka“. Bugatti sa spája s Rimacom
„Elon Musk Európy“, Chorvát Mate Rimac, chystá aj elektrické „robotaxíky“

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Zaujimavé ale pre rozvoj masovej elektromobility to má minimalny vplyv.
    Inak ten nabijací výkon, niečo cez 4C, je už dávno prekonaný. Americká firma A123 robila LiFePO4 články s vybíjacím výkonom 20C. Takže bateria so 120kWh kapacitou by sa vybíjala výkonom 2,4 MW a nabija približne 1MW.

Pridajte komentár