Chorvátska spoločnosť Rimac patrí k absolútnej špičke v oblasti vysokovýkonných e-mobility technológií, pričom niektorí prezývajú jej zakladateľa „európsky Elon Musk“. Stelesnením jej umu je elektrické hyper-auto Rimac Nevera, ktoré aktuálne prekonalo hneď 23 rýchlostných svetových rekordov. Na „hlavný“ rekord sa pritom zďaleka nechytá ani monopost Formuly 1.
Spočiatku maličký „garážový“ e-mobility startup Rimac, ktorý založil chorvátsky mladík Mate Rimac, si pomerne rýchlo získal pozornosť a uznanie. Stal sa napr. dodávateľom Koenigseggu, investovali do neho napr. Porsche a Hyundai Motor a pred dvoma rokmi stál pri zrode „super-automobilky“ Bugatti-Rimac.
Stelesnením technologického pokroku spoločnosti je extrémne rýchly elektromobil Rimac Nevera, ktorý však ponúka aj zaujímavý dojazd či extra rýchle nabíjanie. Vďaka 4 elektromotorom (účinnosť 97 %) s celkovým výkonom 1 400 kW a krútiacemu momentu 2 360 Nm dosiahne podľa výrobcu maximálnu rýchlosť 412 km/h a zrýchli z 0 na 60 mph (97 km/h) za 1,85 s. Posledný údaj však neplatí, ukázali aktuálne nezávislé merania. Akcelerácia je totiž ešte lepšia, ako doteraz uvádzala spoločnosť Rimac.
- Zdroj fotografie: Rimac
- Zdroj: Rimac
Rekordom je aj samotný počet rekordov
Spoločnosť Rimac vo svojej aktuálne tlačovej správe uvádza, že elektromobil Nevera na testovacej trati Automotive Testing Papenburg v Nemecku dosiahol počas jediného dňa neuveriteľných 23 rýchlostných rekordov, čo je takisto rekord. Rekordy uvedené v rámci nasledujúceho obrázku oficiálne zaznamenali hneď 2 nezávislé spoločnosti, Dewesoft a RaceLogic. Vozidlo malo pritom obuté pneumatiky Michelin Cup 2 R, ktoré sú legálne v rámci bežných cestných komunikácií a jazdilo na neupravenom asfalte.
Rimac je obzvlášť hrdý na rekord v disciplíne zrýchlenia z 0 na 400 km/h a následného úplného zastavenia, keďže tá má byť vo všeobecnosti považovaná za hlavný test priameho výkonu v prípade hyper-áut.
Rimac Nevera zvládol túto disciplínu za 29,93 s, čo je o vyše 1 s lepší výsledok ako v prípade doterajšieho rekordu. Monopost McLaren F1 pritom nepokorí tento čas ani v rámci „obyčajnej“ akcelerácie z 0 na 350 km/h. A Rimac to dokáže opakovane, čo svedčí o vyspelosti pohonného systému.
Zaujímavé tiež je, že nezávislí experti namerali modelu Rimac Nevera lepšie „základné“ zrýchlenie z 0 na 60 mph (97 km/h), ako doteraz uvádzal výrobca – 1,85 s vs. 1,74 s.
Rýchle je aj nabíjanie
Nemenej zaujímavé sú aj špecifikácie príznačné pre elekromobily. Veď 120-kWh batéria s cylindrickými LMN článkami formátu 2170 sa má podľa oficiálnych údajov nabiť z 0 na 80 % za 19 min, pričom má byť schopná využiť nabíjací výkon 500 kW. Takto výkonné nabíjačky zatiaľ nie sú bežne dostupné, takže relevantnejšie údaje sa týkajú nabíjania na 250-kW (30 min) a 350-kW (25 min) zdroji. Čo sa týka dojazdu, ten Rimac na základe interných testov odhaduje na 550 km (WLTP).
Produkcia modelu Rimac Nevera, ktorá bola spustená v júli minulého roku, je limitovaná na 150 ks. Cena začína na sume 2 milióny €.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Elon Musk Európy“, Chorvát Mate Rimac, chystá aj elektrické „robotaxíky“
Vzniká nová „super-automobilka“ Bugatti-Rimac. Bugatti sa spája s chorvátskou elektromobilkou
Šéf Tesly potvrdil, že Roadster 2 s výbavou SpaceX zrýchli na „stovku“ cca za 1,1 s
2 komentáre
auto skôr na okruh, na bežnú premávku si treba už v predstihu vybaviť hrobové miesto a pomník.
Máš pravdu, a preto auto ani pomník nekupuj, radšej si dlhšie poži a uži ! Stačí SlovaKIA !