Chorvátsky elektromobil Rimac Nevera vytvoril 23 svetových rekordov

2

Chorvátska spoločnosť Rimac patrí k absolútnej špičke v oblasti vysokovýkonných e-mobility technológií, pričom niektorí prezývajú jej zakladateľa „európsky Elon Musk“. Stelesnením jej umu je elektrické hyper-auto Rimac Nevera, ktoré aktuálne prekonalo hneď 23 rýchlostných svetových rekordov. Na „hlavný“ rekord sa pritom zďaleka nechytá ani monopost Formuly 1.

Spočiatku maličký „garážový“ e-mobility startup Rimac, ktorý založil chorvátsky mladík Mate Rimac, si pomerne rýchlo získal pozornosť a uznanie. Stal sa napr. dodávateľom Koenigseggu, investovali do neho napr. Porsche a Hyundai Motor a pred dvoma rokmi stál pri zrode „super-automobilky“ Bugatti-Rimac.

Stelesnením technologického pokroku spoločnosti je extrémne rýchly elektromobil Rimac Nevera, ktorý však ponúka aj zaujímavý dojazd či extra rýchle nabíjanie. Vďaka 4 elektromotorom (účinnosť 97 %) s celkovým výkonom 1 400 kW a krútiacemu momentu 2 360 Nm dosiahne podľa výrobcu maximálnu rýchlosť 412 km/h a zrýchli z 0 na 60 mph (97 km/h) za 1,85 s. Posledný údaj však neplatí, ukázali aktuálne nezávislé merania. Akcelerácia je totiž ešte lepšia, ako doteraz uvádzala spoločnosť Rimac.

Rekordom je aj samotný počet rekordov

Spoločnosť Rimac vo svojej aktuálne tlačovej správe uvádza, že elektromobil Nevera na testovacej trati Automotive Testing Papenburg v Nemecku dosiahol počas jediného dňa neuveriteľných 23 rýchlostných rekordov, čo je takisto rekord. Rekordy uvedené v rámci nasledujúceho obrázku oficiálne zaznamenali hneď 2 nezávislé spoločnosti, Dewesoft a RaceLogic. Vozidlo malo pritom obuté pneumatiky Michelin Cup 2 R, ktoré sú legálne v rámci bežných cestných komunikácií a jazdilo na neupravenom asfalte.

rimac nevera rekordy

Zdroj: Rimac

Rimac je obzvlášť hrdý na rekord v disciplíne zrýchlenia z 0 na 400 km/h a následného úplného zastavenia, keďže tá má byť vo všeobecnosti považovaná za hlavný test priameho výkonu v prípade hyper-áut.

Rimac Nevera zvládol túto disciplínu za 29,93 s, čo je o vyše 1 s lepší výsledok ako v prípade doterajšieho rekordu. Monopost McLaren F1 pritom nepokorí tento čas ani v rámci „obyčajnej“ akcelerácie z 0 na 350 km/h. A Rimac to dokáže opakovane, čo svedčí o vyspelosti pohonného systému.

Zaujímavé tiež je, že nezávislí experti namerali modelu Rimac Nevera lepšie „základné“ zrýchlenie z 0 na 60 mph (97 km/h), ako doteraz uvádzal výrobca – 1,85 s vs. 1,74 s.

rimac nevera

Zdroj: Rimac

Rýchle je aj nabíjanie

Nemenej zaujímavé sú aj špecifikácie príznačné pre elekromobily. Veď 120-kWh batéria s cylindrickými LMN článkami formátu 2170 sa má podľa oficiálnych údajov nabiť z 0 na 80 % za 19 min, pričom má byť schopná využiť nabíjací výkon 500 kW. Takto výkonné nabíjačky zatiaľ nie sú bežne dostupné, takže relevantnejšie údaje sa týkajú nabíjania na 250-kW (30 min) a 350-kW (25 min) zdroji. Čo sa týka dojazdu, ten Rimac na základe interných testov odhaduje na 550 km (WLTP).

Produkcia modelu Rimac Nevera, ktorá bola spustená v júli minulého roku, je limitovaná na 150 ks. Cena začína na sume 2 milióny €.

rimac nevera interier

Zdroj: Rimac

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Elon Musk Európy“, Chorvát Mate Rimac, chystá aj elektrické „robotaxíky“
Vzniká nová „super-automobilka“ Bugatti-Rimac. Bugatti sa spája s chorvátskou elektromobilkou
Šéf Tesly potvrdil, že Roadster 2 s výbavou SpaceX zrýchli na „stovku“ cca za 1,1 s

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

Pridajte komentár