Chorváti predstavili „golfový vozík“ s výkonom 2 107 konských síl

7

Chorvátska spoločnosť Rimac Automobili, ktorá je zdá sa jedna z mála európskych inovátorov v oblasti elektromobility, opäť dokazuje, že elektrický pohon nie je „len pre golfové vozíky“, ako si mnohí stále myslia. Predstavila pritom nový model Nevera – Rimac Nevera R, ktorý z pôvodného GT-modelu držiaceho 23 rýchlostných rekordov robí „Hyper Sportcar“.

Rimac získal za pomerne krátku dobu veľké renomé, pričom chorvátska spoločnosť je aj súčasťou superautomobilky Bugatti-Rimac a jej významným investorom je napr. Porsche. A najnovším demonštrátorom jej vlastných technológií elektrického pohonu je model Rimac Nevera R.

Zakladateľ a šéf Rimacu Mate Rimac uvádza, že pôvodná Nevera bola navrhnutá tak, aby bola extrémne rýchla a zároveň použiteľná ako priestranné komfortné vozidlo na prekonávanie dlhých vzdialeností v rámci bežných cestných komunikácií.

A Rimac Nevera R je „agresívnym alter egom“ elektromobilu Nevera, ktoré z Hyper Grand Tourera (GT) robí Hyper Sportcar. Zároveň má byť odpoveďou na želania zákazníkov, ktorí požadovali max. využitie potenciálu vozidla aj v oblasti prejazdu zákrutami.

Šialená rýchlosť či zrýchlenie

Nová generácia systému pre vektorovanie krútiaceho momentu, zvýšenie celkového výkonu štyroch motorov z 1 400 kW na 1 571 kW (2 107 koní), aerodynamické úpravy či lepšie brzdy a pneumatiky mali zlepšiť športové jazdné vlastnosti pôvodného modelu Nevera, ktorý minulý rok vytvoril 23 svetových rýchlostných rekordov. Rimac Nevera R s maximálnou rýchlosťou 412 km/h pritom dosahuje nasledovné zrýchlenie:

  • 0-60 mph (97 km/h): 1.74 s
  • 0-100 km/h: 1.81 s
  • 0-200 km/h: 4.38 s
  • 100-200 km/h: 2.46 s
  • 0-300 km/h: 8.66 s
  • 0-1⁄4 míle: 8.23 s

Nová Nevera dostala tiež batériu novej generácie, ktorá má kapacitu 108 kWh. Rimac žiaľ nespomína ďalšie súvisiace infomácie. Pôvodná Nevera je pritom vybavená 120-kWh LMN batériou, ktorá sa podľa oficiálnych údajov nabije z 0 na 80 % za 19 min, podporuje max. nabíjací výkon 500 kW a má zabezpečiť dojazd okolo 550 km (WLTP).

Aktuálne sme sa nedozvedeli ani cenu modelu Rimac Nevera R, ktorý bude vyrobený len v 40-kusovej sérii. Je však isté, že bude drahší ako pôvodná Nevera, ktorá by sa mala predávať za cenu od 2 mil. €.

Zdroj: Rimac

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Chorváti predbehli Teslu. „Rimac“ predstavil robotaxi
Chorvátsky elektro-športiak Rimac Nevera sa nabíja zrejme rekordným výkonom
Chorvátsky elektromobil Rimac Nevera vytvoril 23 svetových rekordov
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

    • Piše sa tu o superšporte a ty tu pletieš ekolkogiu.
      V porovnani so superšportami je to zelený bezemisný žrebec kdež to dnešne spalovacie superšportove auta su už stare, malo vykonne, pomale viac bez elektrifikacie neprinesu.
      Zomrel kraľ, nech žije kráľ.

      • A vieš, že máš pravdu! Superšportov je tak málo, že to na ekológiu zeme nemá skoro žiadny vplyv. Aj km ktoré najazdia často nezodpovedajú najskromnejším leštenkám. Tu by sme nemali byť tak prísni! 🙂

Pridajte komentár