Ako je na tom elektromobil Renault Zoe po nájazde 300 000 km?

14

Jeden z prvých Renaultov Zoe má za sebou 300 000 km. Jeho majiteľ Frédéric Richard sa pritom podelil o svoje skúsenosti s vozidlom, ktoré nadobudol počas vyše 6 rokov prevádzky.

Frédéric Richard sa stal majiteľom elektrického hatchbacku segmentu B, Renault Zoe (s prenajatou 22 kWh batériou), v apríli 2013. A vôbec ho „nešetril“, keďže denne najazdí v rámci dochádzania za prácou 170 km. Vozidlo pritom nabíja prevážne doma (cez 7 kW nabíjačku) a v práci. Má však za sebou aj 600 km výlety.

Približné náklady na vlastníctvo

Prvá verzia modelu Zoe vo výbave Intens vyšla Richarda na cca 16 000 € (bez batérie a po započítaní vtedajších dotácií). Prenájom batérie pritom stojí 195 €/mes. (najdrahší balík služieb), ďalších 50 € mesačne „zhltnú“ náklady na elektrickú energiu.

Takže doteraz, za cca 6,5 roka, stálo Richarda vlastníctvo elektromobilu Renault Zoe cca 35 000 €, a to bez započítania nákladov na údržbu. Avšak podľa toho, čo uviedol, náklady na údržbu zrejme neboli vysoké, nakoľko nespomenul žiadne vážnejšie problémy, ktoré musel hradiť z vlastného vrecka.

Technické problémy

Frédéric Richard povedal, že jeho vlastnícke skúsenosti boli v podstate bezproblémové. Najzávažnejším technickým problémom, ktorý postihol vozidlo počas 300 000 km, bolo zlyhanie elektromotora, a to ešte v „počiatkoch“ (9/2013 po cca 20 000 km).

Príčinou bolo nesprávne umiestnené tesnenie, ktoré zabraňovalo prúdeniu chladiaceho média do vnútra motora. Ten bol samozrejme vymenený v rámci záruky. Výmena prebehla za 3 dni, avšak identifikácia problému trvala mesiac a pol. V októbri 2016 „odišla“ palubná nabíjačka „Chameleon“, ktorá bola taktiež vymenená počas záruky.

Degradácia batérie

Po 200 000 km klesla pôvodná kapacita až o 29 %, pričom palubný systém vozidla uvádzal dojazd 90 km. Prenajatá batéria bola bezplatne vymenená, nakoľko to vyplývalo zo záruky spoločnosti Renault (garancia  v rámci prenájmu pri poklese pod 75 % pôvodnej kapacity). Výmena batérie trvala 3 dni. Nešlo pritom o novú batériu, tá však bola v „dobrej kondícii“.

Richard je so svojím vozidlom spokojný a uvažuje, že si ho ponechá, nakoľko je podľa neho nepredajné z dôvodu staroby a nutnosti prenajímania batérie. Avšak len pod podmienkou, že náklady na údržbu zostanú nízke. Pokukuje pritom po Tesle Model 3.

Zdroj: Automobile Propre via Insideevs, titulná ilustračná fotografia: Werner Hillebrand-Hansen/Flickr

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Model 3 má za sebou 160 000 km a na batérii to skoro nepoznať
Štúdia o degradácii batérií Nissanu Leaf ukazuje, ako správne nabíjať
Tesla Model S po 724 000 km: Ako je na tom batéria a čo náklady na údržbu?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

14 komentárov

  1. Niečo tu nesedí 300000km za šesť rokov to je 4100 km mesačne. Náklady nabijania by museli byť cca 1,2€ na 100 km to majú nejakú nízku cenu za je, alebo tu niečo zabudli dodať, že by polovicu nákladov znášal zamestnávateľ,kde taktiež nabíjal, alebo to už je potom zavádzajúce.

    • Diesel v strednej triede má spotrebu 1l/100 km ? Nehovoriac o Tom že to už bude mať 2 výmenu rozvodov. Čo tiež neje lacná záležitosť. A to by musel byť ozaj dobrý motor ,lebo turbo a výstreky majú po 300 000 tiež už vo to za sebou

      • Zrataj si celkove naklady… dobry diesel do rv 2005 v pohode zvladne 500 000km. Vymena rozvodov 250 Eur. Ano ked to porovnas s dieslom z roku 2013, tak tam uz je problem najazdit 300 000km. Ale stale to je menej ako 35 000 Eur aj s dotaciou.

    • Akurat ze auto je z roku 2013. A od vyrobcu co ho vytvoril len aby aj oni nieco mali. Auto ako take je ekonomicky nevyhodne. Vyhodnejsie je ist busom

      • Marek, neviem kde zijes ale mne sa autobus neoplati. Kazdy den ideme ako rodina za pracou a skolou 20km. Bus ma stoji pre troch 3,20 Eur/20km… autom za 4,50 Eur prejdem 100km. Ostatne naklady su minimalne, a to mi stoji za to. A idem kedy chcem a nemoknem a nemrznem na zastavke.

        • Tvoja matematika smrdí klamstvom. By ma zaujímalo, akéže to máš auto, keď za 4,5 eur prejdeš 100km, a aký profil jázd máš (kopce, rovina, mesto, vidiek diaľnica), lebo toto sú akurát tak čísla z rozprávky. A ďalšia vec, je že ostatné náklady niesú zanedbateľné, mne osobne vychádza pomer palivo verzus všetky náklady na 7 centov ku 18 centom na 1km. Ono tá byrokracia, údržba a servis niečo stoja a nie že nie…

  2. Tak renault potvrdil to co som si myslel a to je to ze ked kupovat elektromobil tak nie od renaultu(francuzov). Takze tento pan NASTASTIE V ZARUKE uz po malom najazde musel menit elektromotor a bateriu takze vlastne vsetko mimo karoserie. 😀 A potvrdzuje to aj skusenost kamosa co si kupil vtedy novy megane a odisli mu dve riadiace jednotky, 4 regulatory na okna, senzor vacky, senzor vahy vzduchu, rozpadnute brzdove kotuce jak keby na jednotlive listy ako keby boli pozliepane z jednotlivich listou ako listkove cesto a nie ako jeden kus kovu, mechanizmus stieracov, poistkova skrinka a zamok volantu, par ziaroviek, rozlamujuca sa kabelaz vo dverach, odlupujuci sa priehladny lak po celej karoserii a doteraz nezistene zatekanie do interieru a to ma doteraz najazd len 45000km. TAKZE OD FRANCUZOV A RENALTU ziaden elektromobil ked nevedia vyrobit ani jednoduchy fungujuci regulator na okna a fungujucu riadiacu jednotku motora.

  3. Mintal Miroslav on

    mam dá iu lodgy 1.5 dci79kw. Najazdené 200 000km.zatial bola spravená výmena pred. bŕzd. platničiek, žhaviče motora, predné ložisko na kolese, rozvody a samozrejme pneu. zimné a letné. Za 5rokov max. 1000eur.do oprav. Vrelo odporúčam!

  4. Mam sukusenosti z opravou el. Mobilov baterky tam odchadzaju po 100 000 dojazd pisu 400 km ale v realnej prevadzke cez leto klima kopce nehovoriac dialnica ani sa nepriblizuje cez zimu to nekuri nahradzaju to el.vyhrievany volant a sedacky co tiez znizuje vyrazne dojazd a navyse bateria nema rada zimu… Ked to chcete nabijat a nemate predplatenu tarifu tak to stoji skoro to co nafta elektromobil momentalne by bolo riesenie v meste ale nabit to z vlastnej zasuvky je dost problem ked byvate v panelaku.. Samozrejme na stranke o tesle nic ine neni lepsie ako tesla. Myslim ze uz ked ekologicky tak lpg (fabricky montovany) a cng alebo moderny dieslacik samozrejme nie dovezeny z nemecka ktory ma 300 000 na spiatocke ale na slovensku je omladeny na 100 000

Pridajte komentár