Úspešný Renault Zoe skončí. Nahradia ho elektromobily na báze novej aliančnej platformy

10

Viacerých fanúšikov najmä v Európe obľúbeného a úspešného elektromobilu Renault Zoe zrejme zarmúti rozhodnutie francúzskeho výrobcu, pretože ten už neplánuje ďalšiu generáciu tohto modelu. Na druhej strane, v segmente B dostane v podstate až dvoch nástupcov, pretože zákazníci budú mať s odstupom času na výber hatchback aj crossover.

Renault Zoe je jedným z prvých masovejších elektromobilov, ktorý sa dostal na trh už v roku 2012. Ide pritom o úspešný model, predovšetkým v rámci prioritného európskeho trhu. Veď na starom kontinente bol v rokoch 2016 a 2017 elektrickým bestsellerom.

V rokoch 2018 (38 500+ ks) a 2019 (47 400+ ks) sa mu ušla 2. priečka. No a minulý rok sa opäť vrátil na trón, keď sa predalo bezmála 100 000 ks. Kumulatívny globálny predaj pritom koncom minulého roka dosiahol okolo 285 000 ks.

V priebehu rokov sa Renault Zoe dočkal viacerých upgradov, napríklad z hľadiska kapacity batérie a výkonu, ale aj faceliftov. Aktuálna verzia disponuje 52-kWh batériou, dojazdom 390 km (WLTP), výkonom 80 a 100 kW či systémom rýchlonabíjania max. výkonom 50 kW. Cena v SR pritom začína na „základnej cenníkovej cene“ 32 200 € (bez bonusu).

Konkurencia však rastie a Renault Zoe už vo všeobecnosti nie je takou relatívne výhodnou kúpou ako kedysi. Niektorí konkurenti pritom už môžu ťažiť z modernejších koncernových platforiem, ktoré prinášajú nižšie výrobné náklady. No a takéto platformy vyvinula pre svoje elektrické vozidlá aj aliancia Renault-Nissan-Mitsubishi.

Ako Renault nedávno uviedol v rámci svojich strategických plánov, menšie elektromobily segmentu B, kde sa radí aj Zoe, budú využívať aliančnú platformu CMF-BEV, ktorá má priniesť cenovo dostupné elektromobily. Zabezpečiť to má zníženie výrobných nákladov o 33 % v porovnaní s modelom Zoe.

Takže aj Renault naskočí na vlnu znižovania výrobných nákladov elektromobilov pomocou nových „veľkoobjemových“ platforiem, s cieľom zabezpečiť si väčšiu konkurencieschopnosť. Avšak ako sa dozvedáme od francúzskeho Automobile Magazine na základe nedávnych slov šéfa koncernu Renault Luca de Meu, ktoré padli v rámci prezentácie finančných výsledkov za prvý polrok, Renault v budúcnosti už nepočíta s modelom Zoe, ktorý skončí v roku 2024.

Nová generácia elektromobilov segmentu B, ktorá vyrastie na novej platforme CMF-BEV, tak príde pod „novými“ názvami, ale aj s úplne novým dizajnom, ktorý čerpá z minulosti. Elektromobil typu hatchback totiž nielen svojim menom odkazuje na model Renault 5 a elektromobil typu crossover s predpokladaným názvom Renault 4Ever (na základe registračnej známky) zas na model 4.

Nového elektrického modelu 5 by sme sa pritom mali dočkať v roku 2023 a modelu 4 v roku 2025. Takže nejaký ten rôčik to musí Renault Zoe ešte potiahnuť.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Renault urýchľuje e-mobility plány. Chystá 10 elektromobilov či „vlastné“ lacnejšie batérie
Renault ukázal predprodukčný elektromobil Megane E-Tech Electric
Renault zrejme chystá menší elektrický crossover, naznačujú patentové obrázky

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

  1. „Takže nejaký ten rôčik to musí Renault Zoe ešte potiahnuť.“

    Keď budúci rok príde TESLA M2 a čínske elektromobilky, tak Zoe potiahne – do histórie.

      • Bohužiaľ Zoe a Twizy je demonštrácia neschopnosti inovovať. To je priamy dôsledok fúzií a kartelových dohôd, kedy automobilky si robia zo zákazníka „somárik otras sa“!

        V Číne dostávajú vypasené nenažraté európske EV automobilky tvrdé KO! Nedávno sa o tom presvedčil VW s ID4 kedy splnil mesačný plán predaja na 10%. V zaostalej Európe je to však nedostatkový tovar (ako u nás za socializmu). Teraz vedenie VW horúčkovito pracuje na analýze, kde urobili chybu. Pri oligopoloch a kartelových dohodách sa však pekne drieme. Nie však na Čínskom trhu kde je konkurencia 400 automobiliek a kde sa im to už teraz kruto vypomstilo. Môžu tam dopredať ICE modely a zavrieť krám.

        Ako čerešnička na torte sú aktuálne veľmi dobré výsledky kvality čínskych EV áut. Čínsky zákazník je oveľa viac pragmatický, ako európsky a obratom prestali kupovať technologicky zaostalé európske BEV. Ich čínske sú nielen lacnejšie, ale aj technologicky vyspelejšie a spoľahlivejšie. Šach-mat…

        • Súhlasím.Takej ponuky EV ako majú v Cíne sa mi tu na Slovensku dočkáme v roku 2500.
          Hlavne je,že podporujeme nezmyselné vodíkove technologie.

        • Keby bola ta kvalita tych cinskych automobiliek taka uzasna, predavali by sa u nas alebo v USA 😀
          Nikto im nic nezakazuje, maju ronake podmienky ako napriklad Kia a podobne.

          Takze osobne neverim ten Cinskej kvalite.

  2. …ale treba to brať tak, že ho bude dostatok v bazároch a tým pádom omladenie a zníženie emisiíí to prinesie… nebral by som to úplne zle..

  3. V komentároch sa tu objavuje veľa jednoznačných radikálnych vyjadrení „hore-dole“ alebo „sem-tam“! V praxi to však pôjde tak trochu „cik-cak“ ….

  4. Zoe v nasich koncinach je vybornou volbou vdaka 22kw OBC. A este chvilku bude kym nebude poriadna siet nabiek. Ked je nejaka siroko daleko jedina DC nabka nefunkcna, alebo obsadena nieje to taka tragedia pre mna. A v krajoch kde nieje ziadna DC v pohode vystacim s AC.
    A z tohto dovodu u pragmatickych zakaznikov bude popularny v lokalitach bez hustej siete nabiek.
    O 2-3 roky bude uz situacia ina, ale to uz pridu jeho nahradnici.

    • Mne sa ovela viac ako Zoe paci i3. Ved si staci kupit predvadzacie vozidlo alebo z nemecka s najazdenymi max 10 000 kilometrami a vozitko do mesta pre manzelku je na svete.

Pridajte komentár