Nový Renault Zoe dostal slovenský cenník a uvádzací bonus 4 000 €

11

Nová generácia niekdajšieho elektrického bestselleru na európskom trhu, Renault Zoe, je už oficiálne dostupná aj na Slovensku. Tento subkompaktný hatchback ponúka veľmi slušný dojazd a s uvádzacím bonusom je v základe o niečo lacnejší ako konkurenčný Peugeot e-208.

Renault Zoe je jedným z prvých elektromobilov, ktorý sa začal predávať v masovejšom objeme. Bol predstavený v roku 2012, pričom francúzska automobilka pred pár dňami oznámila, že vyrobila 200-tisíci kus. V rokoch 2016 a 2017 sa stal tento model najpredávanejším automobilom do zásuvky v Európe.

Veľmi slušný dojazd

V júni tohto roka predstavil Renault 2. generáciu svojho elektrického hatchbacku segmentu B. Tá pritom zaujala najmä uvádzaným dojazdom, a to 390 km (neskôr upresnené na 395 km „WLTP“). Tým sa teda približuje Tesle Model 3 SR+, a to vďaka kapacitne „slušnej“ batérii (52 kWh).

2 výkonové verzie

Novinka je dostupná v dvoch výkonových verziách, a to R110 (80 kW, 225 Nm) a R135 (100 kW, 245 Nm). Nesie  oficiálne označenie Renault Zoe Z.E. 50 a je prvým modelom Zoe, ktorý umožňuje DC rýchlonabíjanie. Treba sa však uspokojiť s podporou nabíjania o maximálnom výkone 50 kW.

3 varianty

Prejdime už ale k slovenským cenám. V SR sú dostupné 3 varianty, a to Life, Zen a Intens. Základný má štandardnú výbavu aj výkon (80 kW). Stredný je dostupný aj so 100 kW elektromotorom a top variant zas len so 100 kW elektromotorom.

Ich základné cenníkové ceny sú pritom na nasledovné: Life – 31 900 €, Zen – 33 500 € (80 kW) / 34 500 € (100 kW) a Intens 35 500 €. Cenovky sú však oveľa zaujímavejšie, keď od nich odpočítame uvádzací bonus vo výške 4 000 €. Renault pritom neuvádza, kedy končí jeho platnosť.

Po zarátaní bonusu teda vyjde Renault Zoe Z.E. 50 v základe o 1 000 € lacnejšie ako konkurent zo segmentu B, Peugeot e-208, ktorý sa vyrába v Trnave. To však nemusí nutne znamenať, že sa vám oplatí viac. Záleží to aj od výbavy, ktorú požadujete. Detailnejšie porovnanie základných špecifikácií týchto modelov nájdete v našom článku „Triedny boj“ nových sub-kompaktných elektromobilov. Ktorý v čom vyniká?“

Renault poskytuje na svoju novinku štandardnú záruku 5 rokov alebo 100 000 km a „8 rokov/160 000 km na batériu alebo do poklesu kapacity batérie pod 66% (podľa toho, ktorá z podmienok nastane skôr).“

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobily Peugeot e-208 a e-2008 dostali slovenské, resp. „európske“ cenovky
Lacné elektrické „SUV“ K-ZE príde do Európy, potvrdil Renault
Prvý elektromobil značky Mazda dostal slovenskú cenovku

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

11 komentárov

  1. Fandím elektrovozům. Ale záruka na baterii je sice zdánlivě velkorysá (8 let/160.000 km), ale aby vám ji vyměnili musí klesnout pod 66%. To už je hooooodně unavená baterie. To znamená, že z teoretického „nového“ dojezdu 390 km, můžete mít jen cca 250 km a stále to bude v rámci záruky ok. Co z toho plyne, baterie jsou na elektroautech to, co musí do budoucna projít ještě brutálním vývojem.

  2. Nič nie je kontroverzné len tlačia na predajcov aby zreálnili ceny elektromobilov. Nie je predsa možné aby jednoduchší výrobok s nižšími nákladmi na výrobu bol drahší. To len výrobcovia a predajcovia ťažia zo záujmu o ekológiu a využívajú štátne dotácie, ktoré sú neopodstatnené. Nech dotujú výrobu elektriny z fotovoltarickych panelov na strechách obytných a rodinných domov, škôl, úradov a všetkých budov vo vlastníctve štátu, žúp, obcií a miest.

  3. Tak trošku súhlasím s EKO… Väčšina článkov píše, že cena batérií pri výmene vyšplhala na nezaplatitelnu sumu a to od 4 až 8 tisíc eur… Ale tie autá nie sú len o 4 až 8 tisíc drahšie ale o 20 tisíc drahšie bez dotácií….

    Taký menší príklad… Tento rok som kúpil pre ženu 208-ku… Pôvodne som chcel e-208, ale odradila ma cena… 12000 VS 30000…. Obrovský rozdiel…

    • Áno, ale aj obrovský rozdiel v komforte.. A vo výbave. Nechceš sa podeliť? A myslím, že žena by ocenila automatickú prevodovku, ktorú určite v 208 za 12k nedostaneš. A potom, vypočítaj si.. Alebo ti pomôžem životnosť auta 250000km x spotreba 7 L benzínu za 1.4eura = 24500 eur len za benzín. Pri ev to vyjde na 6500eur pre rovnaký nájazd. Takže to máme rozdiel už 18tis a to som ešte nerátal výmeny oleja aj častejšie výmeny bŕzd a hlavne zdražovanie benzínu. Ale nejde len o peniaze, ale o ten pocit, ktorý by sa dostavil už dnes a za ktorý by ti žena určite poďakovala 😉

      • LUBO : ja to všetko viem…. Rozhodol som sa za najlacnejšiu verziu z osobných dôvodov…. A to je jedno skratka jej to bohate stačí :)… A keď v jej rukách vydrží 250.000 km tak och jó jój… To je 25 a +++ rokov 🙂 toľko nevydrží karoséria čo je ona schopná nenajazdit 🙂

  4. Pravdou ale je, že 208e je drahá, a je isté, že ju dokážu vyrobiť lacnejšie, len naťahujú, aby sa im ušlo s dotácií. Je to proste hnusný biznis, ale to asi my nezmenime ;( takže nakupujme..

    • Iste, ale na niečo sa zabúda. Vývoj EV stojí miliardy Eur, ako informuje každá automobilka. A prečo by teraz tie EV mali predávať za nízku výrobnú cenu???
      Kde je tu logika? Predajú len toľko, aby splnili emisné limity a prašule vrážajú do vývoja.
      Takže, Lubo, je to biznis, ale nie až taký hnusný…
      Dá sa tomu tiež z dlhodobého hľadiska povedať aj – prežitie. Keby to nerobili, skôr alebo neskôr skončia.
      OK?

  5. Ja som si to ZOE konfiguroval a vysiel na cca 40 tisic , max rychlost 140 , nech sa nikto na mna nehneva ale za tu cenu mam superba v plnke. Sak do toho kufra nezmestim ani centralu ked dojde stava, a ten bonus 4 tisic je na smiech. Tieto ceny niesu pre primerane zarobkom.

Pridajte komentár