Renault zvažuje zavedenie technológie rýchlo vymeniteľných batérií

6

Zdá sa, že elektromobily s rýchlo vymeniteľnými batériami, ktorých výmena prebieha na špecializovaných „battery swap“ staniciach, by mohli zažiť renesanciu po niekoľkých neúspešných pokusoch z minulosti. A to aj vďaka automobilke Renault.

Tesla testovala koncepciu vymeniteľných batérií pred viacerými rokmi. Po skúšobnej prevádzke jedinej výmennej stanice sa však tejto koncepcie vzdala, a to v prospech plnej podpory svojej siete rýchlonabíjacích staníc Supercharger, ktorá je dnes považovaná za jednu z jej obrovských konkurenčných výhod.

E-mobility startup NIO sa však pomerne nedávno chytil tejto myšlienky a pravidelne hlási, že o „battery swap“ službu, ktorú poskytuje pre svoje elektromobily v domovskej Číne, kde má aktuálne okolo 200 staníc na rýchlu výmenu vybitých batérií, je veľký záujem. A chystá sa ju priniesť aj do Európy.

A aktuálne šéf automobilky Renault Luca de Meo povedal, že aj jeho spoločnosť by mohla oživiť túto technológiu, napísal Financial Times, na čo upozornil portál Green Car Reports. Meo pritom dodal, že v tejto veci sa zatiaľ nerozhodlo, ale vníma to ako zaujímavú príležitosť.

Mnohí sa možno pýtajú, čo chce Renault oživovať. No vec sa má tak, že Renault v roku 2011 ponúkal elektromobil Fluence Z.E., ktorý bol prispôsobený pre rýchlu náhradu vybitých batérií nabitými batériami. Tento model však podľa Green Car Reports používal najmä izraelský startup Better Place, ktorý v domovskej krajine prevádzkoval malú sieť výmenných staníc. Pre nedostatočný záujem však v roku 2013 skrachoval.

„Battery-swapping“ hlásia aj ďalší

„Battery-swapping“ chystá aj ďalší startup Ample. Má pritom veľké ambície. Jeho systém má podľa vlastných slov totiž pomôcť priniesť na cesty miliardu elektromobilov. Ako má vyzerať rýchla výmena batérií elektromobilov ukázala tiež čínska automobilka Geely, ktorá chystá vlastnú sieť. A s touto technológiou „koketujú“ aj Česi a Poliaci.

Nuž, sme veľmi zvedaví, ako spomínané projekty dopadnú. Obzvlášť, keď batériové technológie a rýchlonabíjanie neustále napredujú a na trh prichádzajú elektromobily s čoraz väčším dojazdom a rýchlejším nabíjaním.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Do Európy mieri aj čínske NIO. Okrem elektromobilov ponúkne tiež stanice na výmenu batérií
Ample predstavil stanicu na rýchlu výmenu batérií elektromobilov a ambiciózny plán
Česi testujú úžitkový elektromobil s vymeniteľnou batériou. Trvá to 3 min
Poliaci pracujú na elektrickom autobuse s vymeniteľnou batériou

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. hovadina uz niekolkokrat preverena a odsudena na neuspech… a cesi a poliaci maju o to zaujem jedine preto, ze bateria nezabudovana pevne v aute sa da ukradnut… tak prejdu z kradezi katalyzatorov z aut na kradez baterii…

  2. Počas čítania článku ma stále napadalo to, čo sa píše v jeho závere: „Prichádzajú batérie s väčšou kapacitou a rýchlejším nabíjaním“! To bude mať rozhodujúci vplyv! Logistika výmeny batérií bude drahšia, ako priame nabíjanie, a to bude koniec tejto technológie!

  3. Ako pri všetkom, treba správne kombinovať aktuálne dostupnú technológiu a ekonomiku. Dnes je to momentálne super riešenie pre skútre (Gogoro), tuk-tuk (manuálna výmena) a špecifické komunálne vozidlá (príklad od českej firmy BattSwap). Výhodou je znižujúca sa hmotnosť a veľkosť baterky pre lepšiu manipuláciu.

    Avšak pri elektrických bicyklov a súkromných autách to už dnes nedáva zmysel pre príplatok za drahú službu a dostatočný dojazd BEV.
    Tak isto autobusy MHD dnes plne pokryjú celodennú prevádzku na jedno pomalé nočné nabitie a nemá zmysel to riešiť inak (viď skúsenosti výhradne a kompletne EV flotila mesta Shenzhen).
    Pre špecifickú klientelu to však pri dostatočnej koncentrácii môže dávať zmysel. Viď zákazníci NIO. Je to však prémiová služba a hlavne drahá. A bežný človek potrebuje hlavne šetriť…

  4. Bez battery swapu sa elektromobilta v meste hromadne nikdy nerozsiri. Nebude mat kazdy byt vlastnu nabijacku a moznost nabijat si auto .

Pridajte komentár