Renault Twizy prichádza na slovenský trh po dlhých rokoch

7

Pravdupovediac sme už ani nedúfali, ale mikro-elektromobil Renault Twizy napokon predsa len prichádza na Slovensko. Cenou však zrejme moc nepoteší.

Renault Twizy prišiel na trh v roku 2012, takže na Slovensko prichádza cca po 9 rokoch. Ako sa hovorí, radšej neskôr ako nikdy. Veľmi sme pritom zvedaví, aký bude tento model záujme. Predsa len, v našich končinách nejde o moc typické vozidlo.

Renault Twizy je maličký mestský elektromobil s rozmermi 2 338 x 1 234 x 1 454 x 1 686 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor), ktorý ponúka 2 „tandemové“ miesta na sedenie. S prevádzkovou hmotnosťou 473 kg sa radí do kategórie vozidiel L7e, t.j. medzi ťažké štvorkolky. Batožinový priestor ponúka naozaj veľmi skromný objem 31 l. Priemer otáčania (stopový / obrysový) je 6,8 m.

Technika

Pod kapotou novinky na slovenskom trhu nájdeme elektromotor s výkonom 13 kW a krútiacim momentom 57 Nm, ktorý poháňa zadnú nápravu. Vďaka nemu vozidlo dosiahne maximálnu rýchlosť 85 km/h.

Li-ion batéria má kapacitu 6,1 kWh a podľa informácií slovenského zastúpenia značky Renault má ponúknuť dojazd 100 km. Žiaľ, podľa zastaralého „optimistického“ cyklu NEDC. Každopádne na krátke mestské výjazdy by to mohlo vystačiť aj v zimných mesiacoch.

Výrobca sľubuje, že z domácej zásuvky sa Twizy nabije za 3,5 hodiny. Vyšší nabíjací výkon zrejme neurýchli nabíjanie. Batérii ale pomôže systém rekuperácie energie.

Cena

V rámci slovenského konfigurátora je dostupná jediná verzia, ktorá začína na sume 12 800 €. Za bočné dvere si je pritom treba priplatiť 320 €. V štandarde nájdeme 13-placové oceľové disky kolies, systém pre odhmlievanie čelného skla či nabíjací kábel. Takže sa zdá, že vozidlo toho za spomínanú sumu neponúka veľa.

Renault Twizy je u nás tiež dostupný na lízing, a to za mesačný poplatok 194,10 €. Nuž sme naozaj zvedaví, ako sa mu bude dariť na slovenskom trhu, ktorý je obzvlášť citlivý na ceny.

renault twizy interier

Zdroj: Renault

Na záver ešte uvádzame záruku na vozidlo – 5 rokov alebo 100 000 km. Podľa toho, čo nastane skôr. Výrobca pritom nespomína špeciálnu záruku na batériu.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrický Renault 5 môže stáť od 20 000 € aj vďaka LFP batériám
Renault predstavil elektrický „SUV-hatchback“ s dojazdom 450 km
Renault oznámil nové elektromobily: „mikro“, mini-hatch, športiaky Alpine a naznačil sedan

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Aj toto auto je ukážkou zámerného blokovania EV. Urobili ho, aby sa nepovedalo. Postavili si na tom pozitívny PR. A snažili sa, aby sa nepredávalo. Za celý čas čo ho vyrábali od roku 2012 stále nezmenili veľkosť batérie 6.1 kWh (dnes tam viete vstavať viac ako 10kWh). Stále nemá normálne dvere (dnu prší a fúka). Stále neurobili žiadnu inováciu. Stále je predražené. Ako protiklad môžeme porovnať kvalitu, parametre a cenu Wuling Hong Guang MINI EV (o tri triedy lepšie a tri krát lacnejšie). Som zvedavý, až sa nasýti čínsky trh malých EV, ako budú lobovať o blokovanie importu do EU zvýšením ciel a podobne. A samozrejme budú zvyšovať tlak na dotácie EV. Tie sú tak nehorázne vysoké, že bežný slovenský podnikateľ môže plakať. Tomu bude k dispozícii tvrdý kapitalizmus a extrémne dane. Pre korporácie tu máme vysnený socializmus.

    • Je to taká „šašovinka“.. Užiť si v lete jazdu po meste a vidieku.. Kvázi sajdka 😉
      Za tie roky by sa naozaj patrilo niečo inovovať, alebo zlacnovat, respektíve obidve.. keďže ceny kľúčových komponentov šli dole a vývoj ich už tiež 9 rokov nič nestal.
      Podľa mňa to auto ma veľký zmysel v meste (samozrejme za predpokladu, že by mu dali aspoň igelitove okná) s cenou max 5k, do carsharingu ale aj ako 2.auto pre cez-poľných, atď.. No 13k je naozaj výsmech z ľudí. A dúfam, že lobbing nespôsobí, že to budú nakupovať štátne firmy za naše peniaze (dane).

Pridajte komentár