Elektrický Renault Twingo Z.E. dostal oficiálny WLTP dojazd, ktorý je vyšší

2

Renault Twingo Z.E. sa chystá do predaja, takže bolo na čase, aby sme spoznali jeho oficiálny dojazd podľa testovacieho cyklu WLTP. Poteší, že ten je o niečo vyšší, ako uviedla francúzska automobilka pri predstavení svojej novinky.

Renault v rámci premiéry mestského elektromobilu Twingo Z.E. informoval, že jeho kvapalinou chladená Li-Ion batéria s využiteľnou kapacitou 21,3 kWh zabezpečí podľa predbežných meraní kombinovaný dojazd 180 km (WLTP).

Dodal, že v režime Eco (obmedzenie výkonu a max. rýchlosti) sa má dojazd zvýšiť na 215 km (WLTP) a v čisto mestskom cykle na 250 km. Portál Pushevs aktuálne upozorňuje, že na základe údajov z nemeckej a francúzskej web stránky francúzskej automobilky sú už známe oficiálne hodnoty dojazdu podľa cyklu WLTP.

Poteší, že tie sú vyššie, ako sa čakalo, aj keď len o niekoľko percent. Renault Twingo Z.E. pritom dosahuje kombinovaný dojazd 190 km (WLTP), v mestskom cykle to je 270 km (WLTP).

Aj menej pozitívne správy

Pushevs dodáva, že sa objavili aj menej pozitívne správy. Tie sa týkajú nabíjania pri nízkom prúde. Pri 10A nabíjaní má byť totiž účinnosť len 70 %. Pre porovnanie, koncernové metské e-trojičky značiek VW, Škoda a SEAT majú v takomto prípade dosahovať účinnosť 87 %.

Čo sa týka dostupnosti elektromobilu Renault Twingo Z.E., od minulého mesiaca je známe, že objednávky budú najskôr spustené v Nemecku (tento mesiac) a vo Francúzsku (september). Prvé dodávky sú naplánované na koniec roka.

Známa je už aj „prvá“ cenovka úvodnej limitovanej edície „Vibes“ s bohatou výbavou a špecifickým, najmä dizajnovými prvkami. V Nemecku tento model vyjde na 20 831,94 € bez DPH, pričom výsledná suma s tamojšou DPH a predkonfigurovanou výbavou je 25 666,21 €. A to rozhodne nie je málo, aj vzhľadom na špecifikácie vozidla.

Základné špecifikácie

A keď už spomíname špecifikácie, Renault Twingo Z.E. ponúkne rozmery 3 620 x 1 646 x 1 541 x 2 492 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor), batožinový priestor 240/980 l, výkon 60 kW, krútiaci moment 160 Nm, zrýchlenie z 0 na 50 km/h za 4,2 sekundy, zrýchlenie z 0 na 100 km/h (12,6 s), maximálnu rýchlosť 135 km/h či AC nabíjanie „Chameleon“ s max. výkonom 22 kW (0 – 80 % za 63 min).

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Aliancia „Renault-Nissan“ hlási prielom v oblasti nákladov na výrobu elektromobilov
Elektro-sedan Lucid Air ponúkne výnimočný dojazd 832 km („EPA“)
Podoba produkčného elektromobilu Dacia Spring bola zrejme odhalená

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

    • Vladimír Bugár on

      to nielen zabozrurom, ale vsetkym, co predavaju male mestke elektromobily… tam o desat tisic € menej, 15 666,21 € by bola dobra cena… a este ak by sa dala na to zobrat statna dotacia 8 tisic €, tak potom by sa im aj ta elektromobilita rozsirila, ako si ony predtavuju… hlavne pri tom dojazde by som za to nedal viacej, ako 15 tisic, aj to by muselo byt v plnej vybave…

Pridajte komentár