Automobilka Renault dnes predstavila koncepčný elektromobil Renault Scenic Vision, ktorý kombinuje batériový pohon s palivovým článkom na vodík slúžiacim ako tzv. „range extender“, resp. „predlžovač dojazdu“. Vozidlo je pritom z časti predzvesťou modelu, ktorý príde na trh v roku 2024.
Renault uvádza, že koncept Scenic Vision s rozmermi 4 490 x 1 900 x 1 590 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom 2 835 mm predznamenáva rodinný elektromobil, ktorého sa dočkáme v roku 2024. A to hlavne po stránke dizajnu exteriéru. Interiér, ako aj batériovo-vodíkový pohon je zas víziou do budúcnosti.
Nižšia uhlíková stopa
Renault Scenic Vision nie je podľa Francúzov len o dizajne exteriéru/interiéru a pohonnom systéme, ale aj o „inováciách v oblasti ekologického dizajnu a cirkulárnej ekonomiky“. 70 % vozidla sa má totiž skladať z recyklovaných materiálov, pričom celé vozidlo má byť recyklovateľné na 95 %.
Predstavený koncepčný model má mať o 75 % nižšiu výrobnú uhlíkovú stopu ako elektromobil Renault Megane E-Tech. V prípade batérie je to o 60 % menej. A to vďaka „použitiu krátkych slučiek a nízkouhlíkových zdrojov v prípade nerastov, ako aj vďaka použitiu nízkouhlíkovej energie pri výrobe a montáži.
Hybridný batériovo-vodíkový pohon
Renault Scenic Vision s hmotnosťou 1 700 kg je vybavený elektromotorom s výkonom 160 kW, ktorý je dopovaný batériou s kapacitou 40 kWh. Batériu je pritom možné nabíjať aj prostredníctvom palivového článku na vodík s výkonom 16 kW, ktorý slúži ako predlžovač dojazdu. Renault však nespomína žiadne údaje ohľadom dojazdu.
Tento predlžovač by nemal byť súčasťou sériového vozidla, ktoré je avizované na rok 2024. Renault totiž uvádza, že hybridný batériovo-vodíkový systém „odráža snahu nájsť riešenie pre všetky spôsoby používania vozidla a je súčasťou dlhodobejšej vízie siahajúcej až k roku 2030.
Zdroj: Renault
SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Nemecká NASA“ predstavila vodíkovo-batériové koncepčné auto s dojazdom 1 000 km
„Najväčšie vodíkovo-batériové vozidlo na svete“ má batériu s kapacitou 1 200 kWh
Výhra batériových elektromobilov? EÚ už nepodporí využitie vodíka v osobnej doprave
12 komentárov
Slepá ulička … Treba sa sústrediť na nové kvalitné batérie s dostatočnou kapacitou, a tie nabíjať priamo zo siete!
To je len marketing, ako je uvedené v článku ten predlzovac dojazdu model reálne nebude mať,,, kde by ho asi tak vmestili do 4.5 metrového auta..
Dalsie vyhodene peniaze na hluposti krachujucej automobiky. Co tak radsej vyrabat mensi elektromobil ako ohyzdne zrave, velke a tazke SUV cka.
Vyrabaju to co ludia kupuju, nech ludia prestanu take opachy kupovat potom ich prestanu vyrabat.
A male BEV vyrabaju, Daciu Spring.
Ten pohon, treba tiež diverzifikovať. Rusko nám otvorilo oči s plynom a ropou.
Objaví sa vôbec v roku 2022 druhé auto ,podobné Dacii Spring ,ale trochu väčšie -ale s podobnou cenou ?? Ja už tomu neverím !! Roky bežia a stále nič ! Tak ako naša vláda – rieši všetko iné ale aby sa ľudia mali čo i len o trošku lepšie -to nehrozí !!
Také BEV sa objavia všade, okrem EU a USA 🙂
ak renoltik nepride so super lacnym elektromobilom….tak je to jeho koniec…..
Kto hovorí že to je slepá ulička je vedľa ako tá borovica – vodík je jediný spôsob elektrifikácie dopravy, tvrdím to už 20 rokov! Súčasná elektrifikácia je iba oblbovačka spoločnosti prostredníctvom rôznych lobby a sposob, ako z ľudí ťahať ďalšie peniaze.
To o vodiku tvrdis 20 rokov? co samo osebe znamena ze vodik to za tych 20 rokov nikam nedotiahol, lenn minul kopu dotacnych penazi bez uzitku.
Preco sa teda tych 20 rokov seriovo nevyrabaju a nepouzivaju takmer ziadne vodikomobily.
90% vodika sa vyraba z plynu, ked jeho vyroba produkuje viac svinstva ako keby sa plyn spalil rovno v ICE. Zeleny vodik zase stoji 3x viac ako z fosilu. Takze bateriove bev ma 3x mensie naklady na prevadzku, pricom cena a servis vodikovej technologie je tiez nehorazdne vyssia ako u bev.
Nielen bev osobaky, ale aj autobusy cisto na baterie davno prevalcovali vodíkove autobusy.
Na svete jazdi cca milion bateriovych autobusov, ale len cca 10000 vodikovych samozrejme z velkej casti. dotovanych. To sa neda zvratit ani zazrakom.
Snivaj dalsich 20 rokov o vodiku. Nikto si nekupi vodikove vozidlo bez dotacie.
EU uz minuly rok vyhlasila, ze vodikova technologia je pre lahku dopravu neefektivna a viac ju nebude podporovat. Jednoducha skalovatelnost elektromotorov a baterii zrusi onedlho aj vodikove sny v tazkej doprae.
Súhlasím, pán kolega!
Este to treba vysvetlit Sulinovi. Resp. on to mozno chape, ale ked lobisti platia, tak bude tlacit H2 aj keby mal klamat vlastnej materi…