Renault poodhalil kompaktné elektrické SUV Scenic E-Tech

0

Renault už pomerne onedlho rozšíri svoje portfólio elektromobilov o kompaktný model Renault Scenic E-Tech. A aktuálne nám poodhalil prototyp, ktorý by nemal mať ďaleko od produkčnej verzie. Spaľovacie MPV sa pritom mení na elektrické SUV.

Po koncepčných modeloch nám Renault ukázal prototyp elektrického SUV segmentu C – Scenic E-Tech, z ktorého vzíde sériový model. Konkurovať by mal modelom ako napr. VW ID.4, Škoda Enyaq iV, Nissan Ariya, príp. Kia Niro EV.

Renault v prípade svojej chystanej novinky uvádza, že pôjde o prvé vozidlo, ktoré stelesňuje ich novú stratégiu udržateľnosti. Má tiež ukazovať cestu k bezpečnejšej a inkluzívnejšej mobilite. Rozšíri pritom súčasnú „e-ponuku“ značky, ktorá pozostáva z elektromobilov Zoe, Megane E-Tech a Twingo Z.E.

Predsériové verzie modelu Renault Scenic E-Tech sa aktuálne chystajú na testovanie v rámci európskych ciest. A podľa skorších informácií má byť sériové vozidlo uvedené na trh v budúcom roku. Jeho predstavenie Renault aktuálne avizuje na 4. septembra, a to v rámci mníchovského veľtrhu IAA 2023.

Možné špecifikácie

Renault zatiaľ neuviedol žiadne technické parametre elektromobilu Renault Scenic E-Tech. O tých však môžeme špekulovať zrejme na základe modelov Renault Megane E-Tech a Nissan Ariya, keďže Scenic s najväčšou pravdepodobnosťou vyrastie na rovnakej platforme (CMF-EV) a neponúkne hybridný vodíkovo-batériový pohon, ktorý prezentoval koncepčný model.

Kompaktný elektrický hatchback či crossover Megane E-Tech je pritom dostupný so 40 alebo 60-kWh batériou, elektromotormi s výkonom 96 kW (krútiaci moment 250 Nm) alebo 160 kW (krútiaci moment 300 Nm) či podporou nabíjania max. výkonom 85 kW, resp. 130 kW.

„Aliančný bratranec“ Nissan Ariya zas ponúka výkon 160 / 178 / 225 kW, krútiaci moment 300 / 300 / 600 Nm, batériu s kapacitou 65 kWh alebo 90 kWh či podporu nabíjania max. výkonom 130 kW.

Je tak zrejme len otázkou, ako to Renault namixuje v prípade modelu Scenic E-Tech. Vzhľadom na predpokladanú väčšiu hmotnosť a horšiu aerodynamiku novinky v porovnaní s modelom Megane, je zrejme možné, že základná batéria bude mať kapacitu 60 kWh, príp. 65 kWh. Čo sa týka výkonu, so 60/65-kWh batériou by mohol byť spárovaný min. elektromotor s výkonom 160 kW.

Otázkou tiež môže byť, či Renault siahne aj po pohone oboch náprav. To by zrejme znamenalo použitie výkonnejších motorov a možno aj kapacitne väčšej batérie. Čo sa týka rozmerov, koncepčný model mal rozmery 4 490 x 1 900 x 1 590 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvor 2 835 mm. Sériový model by tak mohol disponovať podobnými hodnotami. Nuž, uvidíme. A to spomínaného 4. septembra.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Cenovo dostupný“ elektromobil od Renaultu vstúpil do testovacej fázy
Renault chystá ešte menší elektromobil s cenou pod 23 000 €
Renault predstavil nástupcu elektromobilu Twizy a chystá nabíjaciu sieť so 400-kW nabíjačkami

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár