Aliancia „Renault-Nissan“ hlási prielom v oblasti nákladov na výrobu elektromobilov

6

Nasledujúce elektromobily značiek Renault a Nissan budú ťažiť z aliančnej synergie aj na poli výrobných nákladov, vyplýva zo slov šéfa vývoja e-áut francúzskej značky. V tejto oblasti totiž mali dosiahnuť prielom, ktorý prinesie veľmi podobné náklady na vlastníctvo elektromobilov ako v prípade spaľovacích áut.

Jean-Paul Drai, šéf vývoja e-áut automobilky Renault, na kongrese ANE uviedol, že spolupráca Renaultu a Nissanu v rámci aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi priniesla 30 % zníženie nákladov na platformu, 30 % zníženie nákladov na batérie a 20 % zníženie nákladov na elektromotory, píše Autonews.

Dodal, že nová platforma pre elektromobily CMF-EV je navrhnutá tak, aby mohla byť použitá na nízko položený crossover na báze konceptu Morphoz, ale aj SUV s veľkou svetlou výškou. Taktiež sa nechal počuť, že budúca generácia elektrických vozidiel bude mať veľmi podobné náklady na vlastníctvo ako porovnateľné autá so spaľovacím motorom. Podľa štúdií to pritom v mnohých prípadoch a pri viacerých modeloch platí už dnes.

Aj lepšie nabíjanie

Ďalším prínosom spoločnej aliančnej architektúry má byť inovatívny tepelný manažment vozidla a batérie. Vďaka nemu sa zlepšili vlastnosti v oblasti výkonu nabíjania, a to za všetkých podmienok.

Ako vidíme, spoločné platformy vozidiel by mohli byť jednou z kľúčových oblastí na ceste k znižovaniu cien elektromobilov a ich približovaniu, vyrovnaniu či dokonca k neskoršiemu prekonaniu spaľovacích áut v tejto oblasti.

A spoločné „e-platformy“ má alebo vyvíja viacero automobiliek. Napríklad koncern VW Group v minulosti oznámil, že ich platforma MEB znížila náklady na výrobu modelu VW ID.3 o 30 % 40 %, a to v porovnaní s jeho predchodcom VW e-Golf. Túto platformu pritom bude zdieľať aj s mimokoncernovými výrobcami, a to aliančným Fordom či startupmi Fisker a e.GO Mobile (ak „prežije“ korona-krízu).

Čo sa týka prvých elektromobilov postavených na novej platforme CMF-EV, tými budú Nissan Ariya (spustenie európskeho predaja v polovici 2021) a chystané SUV/crossovery značky Renault (príchod v rokoch 2021 a 2022).

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prechod na e-autá môže priniesť zákazníkom úspory, uvádza Peugeot
Renault má chystať elektro-SUV menom Zandar s dojazdom cez 500 km
Elektromobily sú celkovo o niečo lacnejšie ako spaľováky, uvádza LeasePlan

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Náklady na VW ID3 sa znížili, citujem:

    Napríklad aj koncern VW Group v minulosti oznámil, že ich platforma MEB znížila náklady na výrobu modelu VW ID.3 o 30 %

    ale úsporu nepremietli do ceny, lebo:

    ID.3 1ST Plus má cenu s uvádzacím bonusom 2.000 € od 41.550 €.

    Teda bez MEB by bola cena cca 60 750?! Niečo tu nesedí, uvidíme, ako úsporu zobchoduje Renault s Nissanom.

    • Nabízí se i jiné vysvětlení, na e-golfu prodělávali, zatím co na ID3 už možná něco vydělávají, což je samozřejmě pozitivní. Cenu pro zákazníka však nesníží nic jiného než konkurence.

    • Vladimír Bugár on

      ANONYM, presne tak… a ze sa neskorsie ceny elektromobilov vyrovanju spalovakom… jasne ked spalovaky zdrazeli o 30 – 40 %…

  2. Jean-Paul síce uviedol: 30 % zníženie nákladov…, 30 % zníženie nákladov… a 20 % zníženie nákladov…, ale porovnáme, až uvidíme cenu Nissan Ariya a ďalších modelov.
    Aby to náhodou nebolo tak, ako u poniektorých obchodníkov, ktorí znižujú ceny tak, že ceny síce ostanú pôvodné, ale nad ne sa napíše oveľa vyššia cena, ktorá sa prečiarkne červeným a napíše sa „OBROVSKÁ ZĽAVA!!!“

    • Dokud bude nedostatek baterií výrobci nemají důvod žádný prodávat elektroauta levně, když těch pár desítek tisíc aut stejně bez problémů prodají. Dokonce ani Tesla, která má největší kapacity na výrobu baterií a stále nestíhá vyrábět. Snížení cen EVs je otázkou spíše několika let, až se teprve rozjedou nové fabriky na baterie po celém světě.

  3. Jozef,Žilina on

    To ukáže krátka budúcnosť,pretože automobilky plánujú masívny nárast produkcie elektroaut ,a tam už výrazne bude rozhodovať cena!!! Zatial to kupuje hlavne podnikatelská vrstva ,ale to je tak maximálne 30% obyvatelov zemegule!!!!

Pridajte komentár