Reuters prináša správy ohľadom elektrifikačného plánu aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi, ktorý má byť predstavený vo štvrtok. Ten má zahŕňať investície vo výške viac ako 20 mld. € či 30 plne elektrických modelov, vrátane „kompaktov“ s rovnakou cenou ako v prípade porovnateľných spaľovákov.
Agentúra Reuters informuje, že získala informácie od dvoch zdrojov, ktoré poznajú plán elektrifikácie aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi. Informácie, ktoré ďalej uvedieme, by mali byť oficiálne predstavené vo štvrtok.
Spomínané zdroje uviedli, že francúzsko-japonská aliancia investuje v najbližších 5 rokoch do elektromobilov vyše 20 mld. €. To má priniesť 5 „e-platforiem“, na ktorých má do roku 2030 vyrásť 30 plne elektrických batériových modelov.
Spomínané platformy majú stáť za 90 % elektromobilov, ktoré všetky 3 značky uvedú na trh do roku 2030. Vyvinuté majú byť 4 z nich, pričom tie už majú byť z časti nasadené. Na jednej z platforiem vyrástli napr. modely Nissan Ariya a Renault Megane E-Tech Electric.
Druhá má podporovať „cenovo dostupné“ elektromobily značky Nissan a jej partnera pre čínsky trh Dongfeng, ako aj značku Dacia. Ďalšie platformy sú určené pre ľahké úžitkové vozidlá a mini vozidlá, ktoré sa v Japonsku označujú ako „kei cars“.
A do roku 2025 chcú alianční partneri nasadiť 5. platformu s názvom CMFB-EV. Tá má priniesť cenovo dostupné kompaktné elektromobily navrhnuté Renaultom s cenou ako v prípade spaľovacích áut podobnej veľkosti. Jedným z nich bude aj elektrický Nissan Micra, ktorý má prísť na trh v polovici tohto desaťročia.
Aj solid-state batérie
Aliancia Renault-Nissan-Mitsubishi podľa zdrojov Reuters plánuje aj spoločné investície do batérií, a to v rámci Francúzska, Británie, Číny a Japonska. Tie majú do roku 2030 zabezpečiť ročnú kapacitu 220 GWh. Štandardizácia a zdieľanie batérií majú priniesť zníženie nákladov na ich výrobu až o polovicu.
Súčasťou batériovej stratégie má byť aj technológia, od ktorej si mnohí veľmi veľa sľubujú. A to solid-state batérie s elektrolytom v pevnom skupenstve. Od týchto batérií sa pritom všeobecne očakávajú významne lepšie vlastnosti v takmer všetkých kľúčových oblastiach. Na ich vývoji v rámci aliancie pracuje Nissan. Na základe prechádzajúcich správ sa zdá, že nie sám, ale s partnerskou spoločnosťou.
Nuž, uvidíme. Zatiaľ ide o neoficiálne a alianciou Renault-Nissan-Mitsubishi nepotvrdené informácie. Zdá sa však, že tie by sa mali potvrdiť už vo štvrtok.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nástupca Renaultu Zoe bude cca o tretinu lacnejší. Novinky ohľadom modelu 5
Nový plán Nissanu zahŕňa 15 elektromobilov. Spoznali sme prvé 4 v koncepčnej podobe
Známa je už aj slovenská cena kompaktného elektromobilu Renault Megane E-Tech Electric