Aliancia Renault-Nissan-Mitsubishi pracuje na nabíjaní elektromobilov za jazdy

0

Spoločnosť ElectReon, ktorá vyvinula technológiu ElectRoad pre bezdrôtové nabíjanie elektrických vozidiel počas jazdy, podpísala dohodu o spolupráci s automobilovou alianciou Renault-Nissan-Mitsubishi. Jej cieľom je dostať technológiu do osobných vozidiel.

Elektromobily s malou či dokonca žiadnou batériou

Technológia spoločnosti ElectReon bola primárne vyvíjaná pre elektrinou poháňané dopravné prostriedky, ktoré nepotrebujú žiadnu batériu alebo si vystačia s kapacitne malou batériou. Tá by sa využívala na trasách bez nabíjacej infraštruktúry integrovanej do cesty. Avšak nič nebráni tomu, aby bolo pomocou nej možné nabíjať aj bežné elektromobily.

Systém prešiel testovaním a má vysokú účinnosť

Samotná technológia ElectRoad má byť jednoduchá a lacná. Jej vývoj začal v roku 2016, pričom bola pred troma mesiacmi úspešne odskúšaná v praxi. Testovala sa pritom odolnosť cestnej inštalácie, externý prijímač energie a účinnosť celého systému. Tá je mimochodom 80-percentná.

Verejná prezentácia už čoskoro

Spoločnosť ElectReon aktuálne dokončuje testovaciu trať neďaleko izraelského mesta Netanya. V najbližších mesiacoch plánuje svoju technológiu demonštrovať na elektrických vozidlách bez batérie, ako aj s malou batériou.

ElectReon už podpísal dohodu o výstavbe nabíjacej infraštruktúry v izraelskom meste Dan, kde bude poháňať autobusy mestskej hromadnej dopravy.

Nejedná sa o 1. podobnú technológiu

V apríli sme vás informovali o tom, že vo Švédsku bola spustená prvá elektrifikovaná cesta na svete, „eRoad Arlanda“. Na rozdiel od technológie ElectRoad sa nejedná o bezdrôtové nabíjanie, keďže vozidlo je pripojené k elektrinou napájanej „koľajničke“ pomocou vodiča. Viac…

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Americká vojenská agentúra predstavila elektrický pohon integrovaný do kolesa
Dočkáme sa pneumatík, ktoré vyrábajú elektrinu a karosérie, ktorá ju vie uskladniť?
Nabíjací dron pre elektromobily, ktorý si v prípade potreby privoláte cez mobil

Spoločnosti Renault, Qualcomm a Vedecom taktiež vyvíjajú nabíjačku pre elektrické vozidlá integrovanú do cesty. Tá má výkon 20 kW a dokáže nabíjať vozidlá indukčne aj pri rýchlosti cez 100 km/h.

qualcomm halo fabric

Zdroj: Renault

Zdroje: Globes, Renault, titulná fotografia: Daan Roosegaarde/Heijmans Infrastructure

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár