Renault predstavil elektrický „SUV-hatchback“ s dojazdom 450 km

0

Renault spolu s modelom Dacia Spring predstavil aj koncept elektrického crossoveru Renault Megane eVision, pričom sériového vozidla sa dočkáme budúci rok. Na základe zverejnených špecifikácií vyzerá sľubne.

Renault Megane eVision je podľa francúzskej automobilky kombináciou hatchbacku a SUV. Takže môžeme hovoriť o elektrickom crossoveri. Na základe rozmerov 4 210 x 1 800 x 1 505 (dĺžka x šírka x výška) a rázvoru 2 770 mm sa zaradí medzi „kompakty„, resp. do segmentu C/nižšej strednej triedy, aj keď dĺžka vozidla je o niečo kratšia ako je štandardné. Hmotnosť vozidla dosahuje hodnotu 1 650 kg.

Ide o prvý Renault postavený na novej modulárnej platforme CMF-EV od Aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi. Francúzi na ňu v prípade modelu Renault Megane eVision osadili nový kompaktný asynchrónny elektromotor s výkonom 160 kW, ktorý poháňa prednú nápravu. Aj vďaka tomu a krútiacemu momentu 300 Nm zrýchli z 0 na 100 km/h za menej ako 8 s.

Batéria a nabíjanie

V rámci novej platformy francúzska automobilka tiež integrovala podľa vlastných slov „najtenšiu batériu na trhu“. To malo umožniť navrhnúť aerodynamickejší dizajn vozidla a zároveň vytvoriť veľkorysý vnútorný priestor.

Batéria modelu Renault Megane eVision poskytuje kapacitu 60 kWh a má zabezpečiť dojazd 450 km podľa cyklu WLTP. Podporuje rýchlonabíjanie výkonom 130 kW, Renault ale zatiaľ neprezradil, ako dlho potrvá jej nabitie. Domáce nabíjanie v prípade použitia výkonného wallboxu isto nepotrvá dlho, keďže vozidlo zvládne nabíjanie striedavým prúdom do 22 kW.

Nový tepelný manažment

Nová „e-platforma“ zahŕňa aj úplne nový systém riadenia teploty batérie. Komponenty ako elektromotor a batéria sú pritom chladené kvapalinou. Súčasťou systému je aj špeciálne tepelné čerpadlo, ktoré má minimalizovať straty dojazdu počas chladného obdobia.

Renault v prípade elektromobilu Megane eVision spomína aj aktualizácie firmvéru na diaľku, tzv. FOTA (Firmware Over-The-Air). Dúfame pritom, že tie sa nebudú týkať len multimediálneho obsahu.

Nuž, Renault Megane eVision zatiaľ vyzerá celkom nádejne. Veríme, že si to nepokazí napríklad príliš vysokou cenou. O tej však doteraz nepadla reč.

Zdroj: Renault

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Aliancia „Renault-Nissan“ hlási prielom v oblasti nákladov na výrobu elektromobilov
Renault Twingo Z.E. má byť v základe lacnejší ako VW e-up či SEAT Mii Electric
Dacia predstavila „najlacnejší mestský elektromobil na európskom trhu“

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár