Renault predstavil kompaktný elektrický „SUV-hatchback“ s dojazdom 300 až 470 km

4

Renault konečne prichádza s novým plne elektrickým modelom, ktorým je kompaktný „kríženec SUV a hatchbacku“ Renault Megane E-Tech Electric. Ten bude dostupný vo viacerých verziách s dvoma kapacitne rôznymi batériami a dvoma výkonovými úrovňami.

Renault Megane E-Tech Electric disponuje rozmermi 4,21 x 1,78 x 1,50 x 2,70 m (dĺžka x šírka x výška x rázvor).  Zaradí sa tak do segmentu, v ktorom bude konkurovať modelom ako VW ID.3, Nissan Leaf či Citroen e-C4, ak by sme ho brali najmä ako hatchback.

Novinka používa nový multimediálny systém OpenR Link, ktorý bol vyvinutý spoločne so spoločnosťou Google. Ten je založený na systéme Android Automotive OS a obsahuje vstavané aplikácie ako Google Assistant, Google Maps a Google Play. A umožňuje aktualizácie firmvéru na diaľku (tzv. FOTA).

Renault sa v prípade modelu Megane E-Tech Electric chváli najtenšou batériou na trhu, ktorá má v tomto smere len 11 cm. Vďaka tomu je vozidlo nižšie, čo znamená aj lepšiu aerodynamiku a efektivitu a taktiež má nižšie položené ťažisko. Batéria využíva li-ion batériové články s chémiou NMC od LG ESS, ktoré majú energetickú hustotu 600 Wh/L, čo má byť o 20 % lepšia hodnota ako v prípade batérií modelu Zoe.

2 výkonové varianty

Elektrická novinka od Renaultu dostala tiež úplne nový elektromotor s nízkym obsahom vzácnych zemín. Ten bude dostupný v dvoch výkonových variantoch, a to 96 kW (krútiaci moment 250 Nm) a 160 kW (krútiaci moment 300 Nm). Ohľadom jazdnej dynamiky vozidla výrobca spomína zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,4 s a maximálnu rýchlosť 160 km/h (zrejme sa to týka výkonnejších verzií).

2 kapacitne odlišné batérie

Aj v prípade batérie budú dostupné 2 možnosti. Základná batéria ponúka kapacitu 40 kWh a elektromobilu Renault Megane E-Tech Electric zabezpečí dojazd 300 km (WLTP). Druhá batéria disponuje 60-kWh a umožní dojazd 470 km (WLTP). Na batériu sa vzťahuje 8-ročná záruka, pričom je garantované, že max. dostupná kapacita batérie nesklesne pod 70 % pôvodnej hodnoty. Inak je batéria bezplatne vymenená v rámci záruky.

Elektrický crossover od Renaultu bude vybavený nabíjacím systémom, ktorý umožní nabíjanie výkonom až 22 kW v rámci AC. Štandardom by však mala byť 7,2-kW palubná nabíjačka. Čo sa týka rýchlonabíjania, Renault v prípade kapacitne väčšej batérie spomína podporu nabíjacieho výkonu 130 kW. V súvislosti s nabíjaním tiež uvádza, že počas 30 min nabíjania na nabíjacej stanici s výkon min. 130 kW, získa vozidlo dojazd 300 km.

Celkovo 6 verzií

K dispozícii bude viacero verzií a variantov elektromobilu Renault Megane E-Tech Electric, ktoré sa budú líšiť výkonom, kapacitou batérie, AC a DC nabíjacím systémom, ako aj svojím určením (osobný a komerčný variant).

Verzie „Private“:

  • EV40 130hp Standard charge AC7
  • EV40 130hp Boost charge AC22
  • EV60 220hp Super charge AC7 + DC130
  • EV60 220hp Optimum charge AC22 + DC130

Verzie „Business“:

  • EV60 130hp Super charge AC7 + DC130
  • EV60 130hp Optimum charge AC22 + DC130

Predaj na prvých trhoch sa začne v marci budúceho roka (napr. v Nemecku), pričom objednávky bude možné zadať od februára. Ceny vozidla zatiaľ žiaľ nepoznáme.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Renault urýchľuje e-mobility plány. Chystá 10 elektromobilov či „vlastné“ lacnejšie batérie
Úspešný Renault Zoe skončí. Nahradia ho elektromobily na báze novej aliančnej platformy
Renault zvažuje zavedenie technológie rýchlo vymeniteľných batérií

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

    • vyzera to ze nie,,zaujimave, ze dc dc inverter je az taky drahy a ze je vyrazny rozdiel v cene 7kw a 11kw menica…alebo chce len renault vyzmykat viac penazi..

      • Predný náhon, ťažisko baterky posunuté dozadu s hrbom v zadku. Také gynekologické, také Renault…

        Celkom by ma zaujímalo či sa nejaký novinár pokúsi detailne zistiť, prečo robia taký nezmysel.

        • Nezmysel? Ak by si poznal značku Renault dostatočne dobre tak by si vedel, že robia najlepšie podvozky na predný náhon. To čo dokázali s Meganom R.S. so zadnou „jednoducho“ vlečenou nápravou…To vozidlo takmer prekonávalo zákony fyziky v zákrutách! (samozrejme k tomu dopomohol geniálny systém 4control- natáčanie zadnej nápravy). Tento elektrický Megane má viacprvkovú zadnú nápravu. Takže oni vedia viac než dobre čo robia 😉

Pridajte komentár