Renault ukázal predprodukčný elektromobil Megane E-Tech Electric

7

Ďalším elektromobilom v portfóliu značky Renault bude crossover Renault Megane E-Tech Electric alias „MeganE“. Predprodukčné vozidlá sa pritom chystajú na cestné testy v reálnych podmienkach.

Renault Megane E-Tech Electric, ktorý sa podľa výrobcu nazýva tiež MeganE, vychádza z konceptu Megane eVision, ktorý bol predstavený v októbri minulého roku. Podľa vtedajších informácií by sme sa mali dočkať sériového vozidla ešte tento rok.

Predzvesťou toho je 30 predprodukčných vozidiel, ktoré sa chystajú na cesty, a to pod dohľadom inžinierov od Renaultu. Tie sú síce kamuflované, avšak aj tak môžeme získať pomerne dobrú predstavu, ako bude vyzerať sériový model.

Známe špecifikácie

Renault aktuálne v rámci tlačovej správy uvádza, že ich novinka vyrástla na platforme CMF-EV (ide o novú modulárnu platformu od Aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi) a je vybavená elektromotorom s výkonom 160 kW (pohon prednej nápravy) a batériou s kapacitou 60 kWh, ktorá zabezpečí dojazd 450 km (WLTP).

Pri predstavení konceptu sme sa však dozvedeli aj nasledujúce informácie. Výrobca považuje model s rozmermi 4 210 x 1 800 x 1 505 x 2 770 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) za kríženca hatchbacku a SUV a radí ho do segmentu C. Aj napriek netypicky nízkej dĺžke. Sériová verzia však môže mať iné rozmery ako koncept.

Renault prezradil aj hmotnosť (1 650 kg), krútiaci moment (300 Nm), zrýchlenie z 0 na 100 km/h (pod 8 s) či maximálny nabíjací výkon (130 kW DC / 22 kW AC). A avizuje tiež „najtenšiu batériu na trhu“, aerodynamický dizajn, úplne nový TMS, „špeciálne“ tepelné čerpadlo či OTA aktualizácie.

Vzhľadom na triedu vozidla vyzerá Renault Megane E-Tech Electric / MeganE na papieri určite zaujímavo. VW ID.3 by tak mohol dostať silného konkurenta. Sme pritom zvedaví na cenovú politiku Renaultu, ako aj ďalšie možné verzie modelu.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrický Renault 5 môže stáť od 20 000 € aj vďaka LFP batériám
Renault zvažuje zavedenie technológie rýchlo vymeniteľných batérií
Renault zrejme chystá menší elektrický crossover, naznačujú patentové obrázky

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

    • Je to konštrukčná tragédia a potencionálne problémy do budúcnosti. Dôvodom je skostnatelé držanie sa gynekológov ICE sveta. Toto dobrovoľne nevypustí žiaden príčetný konštruktér (iba ekonomické oddelenie, kde sú najgenitálnejší konštruktéri). Až budú porovnávacie testy s ID3, jasne sa ukáže tento paškvil.
      Len krátky zoznam nevýhod:
      menší polomer otáčania
      komplikovanejšia predná náprava s náchylnosťou sa rozsypať (uvidíme ako bude dimenzovaná pre extrémne Nm EV motora)
      nevyjde do kopca
      faktor zábavy 0

      Jediná výhoda je trocha lepšia rekuperácia.

      Renault=neschopnosť skutočne inovovať a rozumne veci dotiahnuť do konca.
      Renault TWIZY – dodnes nevedia urobiť normálne dvere a držia umelo vysoké ceny
      Twingo ZE doteraz nespustili masovú výrobu a držia umelo vysoké ceny
      Zoe – predokolka so stredovým tunelom ako ťava
      A podobne…

    • Preco bude mat problem s prednym pohonom? v 80-tych rokoch robila skodovka model 105 az 130 a bol to zadny nahon. Vsade sa pisalo ake je to zastarale. Dnes je to zase moderne. Dnes jazdia auta s prednym nahonom a podobnym vykonom a pohoda.

      • Spaľovací motor musel byť v prednej časti pre svoju veľkosť. Umiestnený vzadu výrazne znižoval úžitkovosť auta a vytváraniu derivátov na rovnakom základe. Mal aj špecifické problémy s kúrením a chladením motora (veľký objem kvapalín, dlhé potrubia). Naopak jazdiť so Škodou 120/130 bolo v zime super zábavné. Pre malé rozmery elektromotora je možné opäť ideálne umiestniť motor vzadu. To je dôvod prečo to robia automobilky na nových dedikovaných platformách Tesla, VW MEB, Hyundai E-GMP a podobne. A preto budú platformy s predným náhonom menej úspešné.

        To bude aj jedným z hlavných dôvodov úspechu platformy VW MEB a Hyundai E-GMP. Ak nemáte na 4×4, zadokolka je (nie len) v zime podstatne lepšia ako predokolka.

Pridajte komentár