Známa je už aj slovenská cena kompaktného elektromobilu Renault Megane E-Tech Electric

12

V ostatnej dobe sa roztrhlo vrece s prvými cenníkmi zaujímavých elektromobilov, ktoré pomaly smerujú na trh. A tým je tiež kompaktný elektrický crossover Renault Megane E-Tech Electric, ktorý aktuálne dostal aj slovenské ceny.

Na ďalší osobný elektromobil značky Renault sme čakali pomerne dlhú dobu. Kompaktný elektrický crossover či podľa výrobcu „SUV-hatchback“ Renault Megane E-Tech Electric s rozmermi 4,21 x 1,78 x 1,50 x 2,70 m (dĺžka x šírka x výška x rázvor) sa však už pomaly chystá na trh, pričom na Slovensku ho bude možné objednať od februára budúceho roku.

Dostupné budú verzie s výkonom 96 kW (krútiaci moment 250 Nm) a 160 kW (krútiaci moment 300 Nm). Pri predstavení vozidla pritom výrobca spomínal zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,4 s a maximálnu rýchlosť 160 km/h, čo sa zrejme týka výkonnejšej verzie, resp. verzií.

Na výber bude tiež z dvoch kapacitne odlišných batérií. Základom bude batéria s kapacitou 40 kWh, ktorá má zabezpečiť dojazd 300 km (WLTP). Väčšia 60-kWh batéria mala podľa pôvodných správ zabezpečiť dojazd 470 km (WLTP). Slovenské zastúpenie Renaultu aktuálne spomína údaj cez 450 km.

Potvrdená však bola záruka na batériu, a to 8 rokov alebo 160 000 km. A pri predstavení modelu sa tiež spomínala garancia zostatkovej kapacity na úrovni minimálne 70 % z pôvodnej kapacity nového akumulátora.

Otázkou sú možnosti nabíjania

Podľa pôvodných správ sa zdá, že najnižšie 2 verzie nebudú v základe podporovať DC rýchlonabíjanie. Základná verzia by totiž mohla disponovať len palubnou nabíjačkou s výkonom 7,2 kW a druhá najnižšia verzia palubnou nabíjačkou s výkonom 22 kW.

Taktiež sa zdá, že DC rýchlonabíjanie maximálnym výkonom 130 kW budú v štandarde podporovať len výkonnejšie verzie s kapacitne väčšou batériou. Zatiaľ však nevieme, či to bude platiť aj pre verzie dostupné na slovenskom trhu. Nevieme ani to, či bude možné získať DC nabíjanie v rámci príplatkovej výbavy.

Čo sa týka cien elektromobilu Renault Megane E-Tech Electric na našom trhu, slovenské zastúpenie francúzskej značky spomína vo svojej aktuálnej tlačovej správe, že ich novinka začne u nás na sume 34 000 €. Verzia s väčšou batériou a väčším výkonom bude stáť od 38 800 € v základnej výbave, v strednej výbave od 41 800 € a v top výbave od 44 800 €.

Podrobnosti ohľadom výbavy zatiaľ nepoznáme. Dozvedeli sme sa len, že „aby bolo auto vždy aktuálne, prichádza s bezplatným dátovým plánom na 5 rokov pre systém OpenR Link, ktorý umožňuje aktualizáciu firmvéru vzduchom (FOTA).“

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nástupca Renaultu Zoe bude cca o tretinu lacnejší. Novinky ohľadom modelu 5
Renault zrejme chystá menší elektrický crossover, naznačujú patentové obrázky
Najlacnejší „európsky“ elektromobil Dacia Spring dopadol v bezpečnostných testoch Euro NCAP výnimočne zle. A Renault Zoe ešte horšie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

12 komentárov

  1. BEV bez rýchlonabíjania DC iba s palubnou nabíjačkou s výkonom 7,2 kW…
    Pozerám do kalendára a nie je ani 1. apríl ani Silvestra. Tak o čo ide?

  2. Je to priehľadná cenová politika: pokiaľ tu aj Číňania ich lacné BEV predávajú draho, žmýkame z Európy spoločne, čo sa dá. Ak budú mať Číňania už dosť BEV aj pre Európu a zlacnia, potom zlacníme aj my (alebo sa predáme Číňanom ako Volvo, Peugeot a pod.).

  3. Je to pravda, že Peugeot sa predal Číňanom ?? Veď ak sa nemýlim,patrí pod neho aj Opel ?! Vie to niekto lepšie objasniť ?? Veď Peugeot patril vo Francúzku k autám pre „lepšiu “ vrstvu ?!

Pridajte komentár