Malý elektrický crossover Renault K-ZE zamieri do Európy zrejme pod značkou Dacia. „Čínsku“ cenu však nemáme očakávať. Napriek tomu by malo ísť o cenovo dostupné vozidlo.
Koncept ako aj čínska produkčná verzia Renaultu K-ZE spôsobili pomerne veľký rozruch. Veď na čínskom trhu, kde bol prvotne spustený jeho predaj pod menom Renault City K-ZE, začína jeho cena na sume 8 600 €. Francúzska automobilka pritom potvrdila, že príde aj do Európy. Zdá sa však, že pod značkou Dacia a za vyššiu cenu.
Šéf predaja koncernu Renault, Olivier Murguet, pre Automobilwoche (via Ecomento) povedal, že pre dcérsku Daciu sú nové európske emisné normy výzvou, pretože rumunská značka sa zameriava na cenovo dostupné vozidlá. A elektrifikácia, ktorá je riešením, vozidlá predražuje.
Zdá sa pritom, že sa dočkáme plne elektrického modelu Dacia, ktorý by mal mať na pomery elektromobilov nízku cenu. A to vďaka spomínanému Renaultu K-ZE, ktorý príde podľa Murgueta do Európy zrejme pod iným menom. S najväčšou pravdepodobnosťou sa teda potvrdia skoršie špekulácie, že bude dostupný pod značkou Dacia.
- Zdroj: Renault
- Zdroj: Renault
- Zdroj: Renault
A to by bolo pomerne logické. Veď Renault tým môže zabrániť priamemu „porovnávaniu“ cien tohto modelu s nepomerne drahším, aj keď o triedu väčším modelom Renault Zoe, ktorý u nás začína bez uvádzacieho bonusu na sume 31 900 €. A navyše sa zdá, že Renault chystá elektrické Twingo, ktoré by sa zaradilo pod model Zoe.
Spomínanej „čínskej“ ceny (od 8 600 €) sa však určite nedočkáme. Minimálne kvôli podstatne vyšším bezpečnostným štandardom, ktoré musia vozidlá predávané v EÚ spĺňať. A to si vyžiada zmeny, ktoré nebudú zadarmo.
To naznačuje aj cena, ktorú spomína portál Automobilwoche. Ten uvádza, že podľa zdrojov z prostredia automobilky by mala európska verzia elektromobilu Renault/Dacia K-ZE stáť okolo 15 000 €. Napriek tomu by išlo o cenovo najdostupnejší elektromobil kategórie M1 na európskom trhu, pričom najmä po započítaní dotácií, by to mohlo byť „veselé“. Predstavenia modelu sa máme dočkať v roku 2021.
Ponúkané vlastnosti by pritom mali byť vzhľadom na typ a predpokladané „mestské“ využitie vozidla dostačujúce. Veď čínska verzia, ktorá by nemala byť „lepšia“ ako tá európska, ponúka nasledovné:
- rozmery 3 679 x 1 579 x 1 513 x 2 422 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor),
- batožinový priestor s objemom 300 l,
- elektromotor poháňajúci prednú nápravu s výkonom 33 kW (44 k) a krútiacim momentom 125 Nm,
- maximálnu rýchlosť 105 km/h,
- batériu s kapacitou 26,8 kWh, ktorá zabezpečí dojazd 271 km podľa cyklu NEDC (podľa vyjadrenia Gillesa Normanda, ktorý má na starosti elektrické vozidlá koncernu Renault, by mala európska verzia ponúknuť dojazd 250 km – WLTP, takže je možné, že dostane o niečo väčšiu batériu),
- nabitie na DC nabíjačke z 30 na 80 % za 30 min,
- 6,6 kW palubnú nabíjačku.
- Renault K-ZE. Zdroj: Renault
- Zdroj: Renault
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Uniknutý dokument prezrádza, že Renault chystá elektrické SUV a Twingo
Dacia zvažuje hybridné SUV. Budú však aj „lacné“ elektromobily
Vyslúžilé batérie z elektromobilov Renault budú poháňať elektrické člny
10 komentárov
2021 🙁
Príjemné parametre. DC nabíjanie, dojazd, predpokladaná cena…
Nechajme sa prekvapiť.
Keby tá cena (15000 Eur) platila, mínus 8000 dotácia, zajtra ho objednávam. Úplne bez srandy.
Do 2021 uz bude po dotacii. Jedine ze by bola nova vyzva.
Ani táto pre bežných smrteľníkov nebude. Teraz vymysleli schvaľovanie kdesi hore, takže sa dostane len na vyvolených.
Dotacia ma byt do výšky 8000e. Ma byt % z ceny a maximálne 8000. Niekde som videl ze by to malo byt do 25%. To by znamenalo 3750e dotácie. A naviac nedostanete to ako zľavu z ceny, ale neskôr po schválení dotacie. Ono to nie je tak jednoduché
Presne tak, človek ktorý dostane dotáciu (ak mu ju hore odklepnú), tak by mal majiteľ počas najbližších 4 rokov dostávať po 2000eur ročne, čiže max 8000eur.. a tak ako píšeš, cenu autá treba dopredu zaplatiť a dotáciu až potom dostaneš a ak si zoberieš auto na leasing, hmm vlastne ti tá dotácia nepomôže pretože leasing ti to predraží veľmi dobre vyšpekulované… Byrokracia u nás nikdy nebola zhovievavá…
Automobilky najprv skúšajú predávať draho mini autá pre bezdetných trpazlíkov (Peugeot, Zoe, ID.3 za 40 – 50 tis.!), napchávajú do emobilov všelijaké extra vybavenie, namiesto toho, aby pomohli klíme a hodili na trh jednoduchý emobil veľkosti Oktávie kombi za 10 – 15 tis. Je to ignorácia na entú.
Elektricka Oktavia za 10000€? Vy kde zijete? Za taku cenu by ste to nekupili ani v Cine.
Oni kým sa dopracujú k poriadnym autám, tak sa tu zadusíme od smogu starých nafťákov…
Ale keď sa k tomu konečne dostanú tak ja som za kúpu určite… Ale nech to je minimálne také veľké ako moje kombičko 4,77 dlhé a 187 široké… A ne nechcem obra mamuta ako f150, rám 1500 alebo cybertruck… A Suv ani náhodou…. Na x7 nemám a menšie modely nemajú kufor také veľké ako combi…