Európska verzia „lacného“ Renaultu K-ZE nebude až taká lacná a ani Renault

10

Malý elektrický crossover Renault K-ZE zamieri do Európy zrejme pod značkou Dacia. „Čínsku“ cenu však nemáme očakávať. Napriek tomu by malo ísť o cenovo dostupné vozidlo.

Koncept ako aj čínska produkčná verzia Renaultu K-ZE spôsobili pomerne veľký rozruch. Veď na čínskom trhu, kde bol prvotne spustený jeho predaj pod menom Renault City K-ZE, začína jeho cena na sume 8 600 €. Francúzska automobilka pritom potvrdila, že príde aj do Európy. Zdá sa však, že pod značkou Dacia a za vyššiu cenu.

Šéf predaja koncernu Renault, Olivier Murguet, pre Automobilwoche (via Ecomento) povedal, že pre dcérsku Daciu sú nové európske emisné normy výzvou, pretože rumunská značka sa zameriava na cenovo dostupné vozidlá. A elektrifikácia, ktorá je riešením, vozidlá predražuje.

Zdá sa pritom, že sa dočkáme plne elektrického modelu Dacia, ktorý by mal mať na pomery elektromobilov nízku cenu. A to vďaka spomínanému Renaultu K-ZE, ktorý príde podľa Murgueta do Európy zrejme pod iným menom. S najväčšou pravdepodobnosťou sa teda potvrdia skoršie špekulácie, že bude dostupný pod značkou Dacia.

A to by bolo pomerne logické. Veď Renault tým môže zabrániť priamemu „porovnávaniu“ cien tohto modelu s nepomerne drahším, aj keď o triedu väčším modelom Renault Zoe, ktorý u nás začína bez uvádzacieho bonusu na sume 31 900 €. A navyše sa zdá, že Renault chystá elektrické Twingo, ktoré by sa zaradilo pod model Zoe.

Spomínanej „čínskej“ ceny (od 8 600 €) sa však určite nedočkáme. Minimálne kvôli podstatne vyšším bezpečnostným štandardom, ktoré musia vozidlá predávané v EÚ spĺňať. A to si vyžiada zmeny, ktoré nebudú zadarmo.

To naznačuje aj cena, ktorú spomína portál Automobilwoche. Ten uvádza, že podľa zdrojov z prostredia automobilky by mala európska verzia elektromobilu Renault/Dacia K-ZE stáť okolo 15 000 €. Napriek tomu by išlo o cenovo najdostupnejší elektromobil kategórie M1 na európskom trhu, pričom najmä po započítaní dotácií, by to mohlo byť „veselé“. Predstavenia modelu sa máme dočkať v roku 2021.

Ponúkané vlastnosti by pritom mali byť vzhľadom na typ a predpokladané „mestské“ využitie vozidla dostačujúce. Veď čínska verzia, ktorá by nemala byť „lepšia“ ako tá európska, ponúka nasledovné:

  • rozmery 3 679 x 1 579 x 1 513 x 2 422 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor),
  • batožinový priestor s objemom 300 l,
  • elektromotor poháňajúci prednú nápravu s výkonom 33 kW (44 k) a krútiacim momentom 125 Nm,
  • maximálnu rýchlosť 105 km/h,
  • batériu s kapacitou 26,8 kWh, ktorá zabezpečí dojazd 271 km podľa cyklu NEDC (podľa vyjadrenia Gillesa Normanda, ktorý má na starosti elektrické vozidlá koncernu Renault, by mala európska verzia ponúknuť dojazd 250 km – WLTP, takže je možné, že dostane o niečo väčšiu batériu),
  • nabitie na DC nabíjačke z 30 na 80 % za 30 min,
  • 6,6 kW palubnú nabíjačku.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Uniknutý dokument prezrádza, že Renault chystá elektrické SUV a Twingo
Dacia zvažuje hybridné SUV. Budú však aj „lacné“ elektromobily
Vyslúžilé batérie z elektromobilov Renault budú poháňať elektrické člny

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

    • Dotacia ma byt do výšky 8000e. Ma byt % z ceny a maximálne 8000. Niekde som videl ze by to malo byt do 25%. To by znamenalo 3750e dotácie. A naviac nedostanete to ako zľavu z ceny, ale neskôr po schválení dotacie. Ono to nie je tak jednoduché

      • Presne tak, človek ktorý dostane dotáciu (ak mu ju hore odklepnú), tak by mal majiteľ počas najbližších 4 rokov dostávať po 2000eur ročne, čiže max 8000eur.. a tak ako píšeš, cenu autá treba dopredu zaplatiť a dotáciu až potom dostaneš a ak si zoberieš auto na leasing, hmm vlastne ti tá dotácia nepomôže pretože leasing ti to predraží veľmi dobre vyšpekulované… Byrokracia u nás nikdy nebola zhovievavá…

  1. Automobilky najprv skúšajú predávať draho mini autá pre bezdetných trpazlíkov (Peugeot, Zoe, ID.3 za 40 – 50 tis.!), napchávajú do emobilov všelijaké extra vybavenie, namiesto toho, aby pomohli klíme a hodili na trh jednoduchý emobil veľkosti Oktávie kombi za 10 – 15 tis. Je to ignorácia na entú.

  2. Oni kým sa dopracujú k poriadnym autám, tak sa tu zadusíme od smogu starých nafťákov…

    Ale keď sa k tomu konečne dostanú tak ja som za kúpu určite… Ale nech to je minimálne také veľké ako moje kombičko 4,77 dlhé a 187 široké… A ne nechcem obra mamuta ako f150, rám 1500 alebo cybertruck… A Suv ani náhodou…. Na x7 nemám a menšie modely nemajú kufor také veľké ako combi…

Pridajte komentár