Renault poskytol každej domácnosti z obce Appy elektromobil na 3 roky

1

Automobilka Renault informuje, že každej domácnosti, ktorá býva v izolovanom francúzskom „mestečku“ Appy, poskytla elektromobil Zoe na dlhodobé testovanie. V rámci tohto 3-ročného projektu chce dokázať, že presedlať na elektromobilitu je jednoduché.

Podľa tlačovej správy Renaultu je Appy vďaka 100-percentnému pokrytiu domácností elektromobilmi prvým 100-percentne elektrickým „mestom“. Elektrifikácia Appy ale zrejme nebola až taká náročná, ako by sa mohlo zdať, keďže podľa Wikipedie je Appy maličká obec, ktorá mala mať v roku 2017 len 25 obyvateľov.

Každopádne ide o zaujímavý experiment. A to aj z dôvodu, že Appy má byť jedno z najizolovanejších miest vo Francúzsku. Renault v tejto súvislosti uvádza, že keď si elektromobil Zoe s dojazdom 390 km (WLTP) dokážu osvojiť obyvatelia žijúci na tak odľahlom mieste, tak to potom dokáže „každý“. Možno by sa patrilo dodať, že „každý“ s jednoduchým prístupom k nabíjaciemu zdroju.

Renault sa tým okrem iného snaží vyvrátiť mýtus, že elektromobily sú vhodné iba na jazdenie v rámci mestských oblastí. Každá domácnosť spolu s elektromobilom Renault Zoe dostane aj domácu AC nabíjačku a v rámci obce bude dostupná aj verejná DC nabíjacia stanica. V rámci nej má spomínané vozidlo získať počas 30-minútového nabíjania dojazd 145 km.

Obyvatelia prevádzkujúci elektromobily sa budú počas 3 rokov deliť o svoje dojmy a skúsenosti s automobilkou Renault. Projekt má pritom pomôcť pochopiť, ako zákazníci interagujú a používajú elektrické vozidlá každý deň.

renault elektromobilita projekt appy

Obec Appy. Zdroj: Renault

E-mobility „laboratórium“ buduje aj Opel

V súvislosti s iniciatívou Renaultu sa nám vybavuje ďalší zaujímavý projekt, ktorý má na svedomí automobilka Opel. Tá vo svojom domovskom meste Rüsselsheim buduje niečo ako e-mobility laboratórium. S 1 300 nabíjacími bodmi sa má stať mestom s najvyšším počtom nabíjacích bodov pre elektromobily na jedného obyvateľa v EÚ.

Vedci z RheinMainskej univerzity budú pritom v rámci celého procesu skúmať technické záležitosti ako stabilita dodávok energie a sieťová integrácia či sociálno-ekonomické aspekty, ako správanie v oblasti mobility.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Aliancia „Renault-Nissan“ hlási prielom v oblasti nákladov na výrobu elektromobilov
Renault pokračuje v testovaní bezdrôtového nabíjanie elektromobilov za jazdy
Renault má chystať elektro-SUV menom Zandar s dojazdom cez 500 km

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Hehe. Jasne ze jednoduche. Kupit si auto za 3nasobok ceny porovatelneho benzinaka a nechat sa oblbovat, ze potom uz jazdite zadarmo… 😀 radsej pockat na spring, ten sa zda, ze bude konecne prve eauto, co sa oplati naozaj…

Pridajte komentár