Renault využil skúsenosti z F1 pri vývoji pohonu pre svoje hybridy

0

Skúsenosti značky Renault získané z Formuly 1 poslúžili inžinierom pri vývoji hybridných pohonov pre osobné automobily. Nová technológia E-TECH so 150 patentmi, ktorá je určená pre hybridné a plug-in hybridné modely, má vďaka ním v maximálnej možnej miere využívať elektrický pohon.

Renault postupne pridá do svojho portfólia 8 elektrifikovaných modelov, vrátane hybridov a plug-in hybridov s technológiou E-TECH. Prvými z nich budú sub-kompaktný hatchback Clio (hybrid), kompaktné SUV Captur (plug-in hybrid) a kompakt Megane (plug-in hybrid).

Tím Renault F1 a konštruktéri koncernu si navzájom vymieňajú skúsenosti v oblasti energetického manažmentu už od roku 2013. V rámci príprav na zavedenie hybridných motorov do Formuly 1 pracovali inžinieri a špecialisti na hybridné jednotky, ktorí sú zodpovední za nové hybridné pohony Renault, na hybridnom motore pre monoposty F1 vo francúzskom závode Renault Sport.

A práve pritom získali skúsenosti v oblasti stratégie energetického manažmentu, ktorá je v súčasnej dobe používaná pri projektovaní hybridných jednotiek Renault.

E-TECH je technológia, ktorá využíva 3 motory. A to hlavný elektromotor, pomocný elektromotor a benzínový motor. Tieto 3 motory dokážu pracovať spoločne, vďaka čomu poskytujú vyšší výkon a dynamickejšie zrýchlenie.

Prevodovka typu Multi-Mode

Architektúra pohonnej jednotky Renault E-TECH je založená na rovnakých princípoch ako riešenia používané v jednomiestnych bolidoch tímu Renault F1. Súčasťou systému je spaľovací motor, 2 elektromotory a centrálne umiestnená batéria. Systém pritom spolupracuje s viacstupňovou prevodovkou bez synchronizácie radenia prevodových stupňov – Multi-Mode.

Technológia E-TECH Plug-in

Technológia E-TECH Plug-in bola vyvinutá konštruktérmi spoločnosti Renault, pričom bolo v rámci nej zaregistrovaných 150 patentov. Využíva komponenty spoločnosti Alians, a to napríklad 4-valcový benzínový motor novej generácie s objemom 1,6 l, ako aj spomínané 2 elektromotory a prevodovku Multi-Mode. Použitie zubovej spojky namiesto konvenčnej, zaisťuje vysokú účinnosť a takmer nepostrehnuteľnú zmenu prevodových stupňov.

Prvým modelom vybaveným touto plug-in hybridnou technológiou bude SUV Captur, ktoré ponúkne výkon 118 kW, batériu s kapacitou 9,8 kWh a dojazd 45 km (WLTP).

Zdroj: tlačová správa (Renault)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Renault predstavil elektrické Twingo. Batéria a nabíjanie naznačujú nízku cenu
Renault pokračuje v testovaní bezdrôtového nabíjanie elektromobilov za jazdy
Dacia ukázala svoj prvý elektromobil. Má byť najlacnejším na európskom trhu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Pridajte komentár