Nástupcom v Európe úspešného sub-kompaktného elektrického hatchbacku Renault Zoe sa stane model Renault 5. O tejto chystanej novinke sme sa aktuálne konečne dozvedeli prvé detailnejšie informácie. A to z úst viceprezidenta francúzskej automobilky.
Šéf koncernu Renault Luca de Meu nedávno vyhlásil, že v budúcnosti už nepočítajú s modelom Zoe, ktorý skončí v roku 2024. Tento pre Renault úspešný segment (B) však bude pokrytý elektromobilmi novej generácie, ktoré vyrastú na novej aliančnej platforme CMF-BEV.
Jedným z nich bude aj elektrický hatchback Renault 5, ktorého dizajn bol inšpirovaný známym modelom z minulosti – R5. No a vďaka rozhovoru redakcie Autoexpress s výkonným viceprezidentom Renualtu Gillesom Le Borgneom sme sa ohľadom neho konečne dozvedeli prvé konkrétnejšie informácie.
Nová platforma ako nositeľ nižších cien
Nová platforma CMF-BEV má priniesť podstatné zníženie nákladov, čo sa má tiež prejaviť na predajných cenách. Renault 5 má pritom stáť zhruba o tretinu menej ako model Zoe. Viceprezident Renaultu v tejto súvislosti povedal, že pôjde o cenovo dostupný elektromobil, ktorého cena sa musí pohybovať v rozsahu 20 000 až 25 000 €.
- Renault 5 (koncept). Zdroj: Group Renault
- Zdroj: Group Renault
- Zdroj: Group Renault
Le Borgne tiež prezradil, že základná verzia bude disponovať batériou s kapacitou 40 kWh. Na základe zverejnených špecifikácií platformy sa pritom zdá, že ďalšia verzia by mohla dostať 52-kWh batériu, ktorá zabezpečí dojazd okolo 400 km (WLTP).
Renault 5 tak bude konkurovať chystaným elektromobilom segmentu B od koncernu VW Group. Napr. modelu, ktorý predznamenáva koncept Volkswagen ID. Life. Ten má stáť od 20 000 €, pričom jeho vyššia verzia má ponúknuť dojazd 400 km.
Nabíjanie, výkon a dĺžka
Od viceprezidenta Renaultu sme sa tiež dozvedeli, že maximálne podporovaný nabíjací výkon modelu 5 by mohol byť rovnaký (alebo blízky) ako v prípade aktuálne predstaveného elektromobilu Renault Megane E-Tech Electric, t.j. 130 kW. Má však ísť o „voliteľnú funkciu“, takže v základe by teoreticky mohlo byť zahrnuté len AC nabíjanie, zrejme výkonom 22 kW (tak by to totiž mohlo byť aj pri spomínanom modeli Megane E-Tech Electric).

Zdroj fotografie: Renault
Štandardom všetkých malých elektromobilov od Renaultu bude elektromotor s výkonom 100 kW, takže táto hodnota sa týka aj modelu 5, resp. min. jeho „nižších“ verzií. A tiež sme sa dozvedeli, že chystaná francúzska novinka bude o niečo kompaktnejšia (dĺžka 3,92 m), ako je dnes bežné v segmente B, aby bolo vozidlo agilnejšie a vhodné do mestských centier.
Ohľadom uvedenia na trh sme spoznali presnejší možný termín. Má sa tak stať v polovici roka 2024.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Renault predstavil kompaktný elektrický „SUV-hatchback“ s dojazdom 300 až 470 km
Predstavený VW ID. Life predznamenáva vstupný koncernový elektromobil s cenou od 20 000 €
Renault urýchľuje e-mobility plány. Chystá 10 elektromobilov či „vlastné“ lacnejšie batérie
4 komentáre
Ďalšie auto s predným pohonom zapadá do panoptika invalidných návrhov BEV. Stále snívajú svoj vlhký sen o drahých BEV. Obavám sa že v čase uvedenia do predaja bude širšia konkurencia s väčším tlakom na cenovú dostupnosť.
Mimochodom BYD Dolphin s 800V technológiou by mal byť v uvedenej dobe priamy súper už aj na trhu v EU.
Mne sa to tiez tak zda, ze Renault v navrhoch BEV triafa okrem dizajnu vsetko mimo. Kapacitne male baterie, nizky vykon pri nabijani, prednokolky… Skoda drzal som im palce. Bolo niekde vysvetlene, preco zvolili taketo parametre? Ide iba o cenu?
Sandy Munro zo skúseností hovorí, že je to hlavne zotrvačnosť myslenia. Kto robil v nejakej korporácii si to vie asi dosť dobre predstaviť. Oni sa vyslovene bránia inováciám, aj keď to má pozitívny dopad na zisk! Je ľahšie zničiť malých konkurentov (blokácia prostredníctvom patentov a daní) a uzavrieť kartelové dohody. Pokuty z kartelových dohôd predstavujú iba zlomok zisku. Na druhej strane uplácanie politikov je zakázané iba pre malé firmy. Veľkí to robia legálne a hovorí sa tomu lobing.
Tento začarovaný rybníček však raz Číňania vypustia. Ak to však nepovedie ku oveľa väčšej konfrontácii…
Nieje kazdy fanda zadneho nahonu. Nevadi ze trh ponuka vyber. Ale EV by mohli konstruovat tak, ze by si zakaznik mohol vybrat predny, 4×4, alebo zadny nahon. Ved ked variant 4×4 riesia tak ze pridaju druhy motor, tak kludne by mohli byt vsetky tri moznosti na vyber.