Nástupca Renaultu Zoe bude cca o tretinu lacnejší. Novinky ohľadom modelu 5

4

Nástupcom v Európe úspešného sub-kompaktného elektrického hatchbacku Renault Zoe sa stane model Renault 5. O tejto chystanej novinke sme sa aktuálne konečne dozvedeli prvé detailnejšie informácie. A to z úst viceprezidenta francúzskej automobilky.

Šéf koncernu Renault Luca de Meu nedávno vyhlásil, že v budúcnosti už nepočítajú s modelom Zoe, ktorý skončí v roku 2024. Tento pre Renault úspešný segment (B) však bude pokrytý elektromobilmi novej generácie, ktoré vyrastú na novej aliančnej platforme CMF-BEV.

Jedným z nich bude aj elektrický hatchback Renault 5, ktorého dizajn bol inšpirovaný známym modelom z minulosti – R5. No a vďaka rozhovoru redakcie Autoexpress s výkonným viceprezidentom Renualtu Gillesom Le Borgneom sme sa ohľadom neho konečne dozvedeli prvé konkrétnejšie informácie.

Nová platforma ako nositeľ nižších cien

Nová platforma CMF-BEV má priniesť podstatné zníženie nákladov, čo sa má tiež prejaviť na predajných cenách. Renault 5 má pritom stáť zhruba o tretinu menej ako model Zoe. Viceprezident Renaultu v tejto súvislosti povedal, že pôjde o cenovo dostupný elektromobil, ktorého cena sa musí pohybovať v rozsahu 20 000 až 25 000 €.

 

Le Borgne tiež prezradil, že základná verzia bude disponovať batériou s kapacitou 40 kWh. Na základe zverejnených špecifikácií platformy sa pritom zdá, že ďalšia verzia by mohla dostať 52-kWh batériu, ktorá zabezpečí dojazd okolo 400 km (WLTP).

Renault 5 tak bude konkurovať chystaným elektromobilom segmentu B od koncernu VW Group. Napr. modelu, ktorý predznamenáva koncept Volkswagen ID. Life. Ten má stáť od 20 000 €, pričom jeho vyššia verzia má ponúknuť dojazd 400 km.

Nabíjanie, výkon a dĺžka

Od viceprezidenta Renaultu sme sa tiež dozvedeli, že maximálne podporovaný nabíjací výkon modelu 5 by mohol byť rovnaký (alebo blízky) ako v prípade aktuálne predstaveného elektromobilu Renault Megane E-Tech Electric, t.j. 130 kW. Má však ísť o „voliteľnú funkciu“, takže v základe by teoreticky mohlo byť zahrnuté len AC nabíjanie, zrejme výkonom 22 kW (tak by to totiž mohlo byť aj pri spomínanom modeli Megane E-Tech Electric).

renault 5

Zdroj fotografie: Renault

Štandardom všetkých malých elektromobilov od Renaultu bude elektromotor s výkonom 100 kW, takže táto hodnota sa týka aj modelu 5, resp. min. jeho „nižších“ verzií. A tiež sme sa dozvedeli, že chystaná francúzska novinka bude o niečo kompaktnejšia (dĺžka 3,92 m), ako je dnes bežné v segmente B, aby bolo vozidlo agilnejšie a vhodné do mestských centier.

Ohľadom uvedenia na trh sme spoznali presnejší možný termín. Má sa tak stať v polovici roka 2024.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Renault predstavil kompaktný elektrický „SUV-hatchback“ s dojazdom 300 až 470 km
Predstavený VW ID. Life predznamenáva vstupný koncernový elektromobil s cenou od 20 000 €
Renault urýchľuje e-mobility plány. Chystá 10 elektromobilov či „vlastné“ lacnejšie batérie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Ďalšie auto s predným pohonom zapadá do panoptika invalidných návrhov BEV. Stále snívajú svoj vlhký sen o drahých BEV. Obavám sa že v čase uvedenia do predaja bude širšia konkurencia s väčším tlakom na cenovú dostupnosť.
    Mimochodom BYD Dolphin s 800V technológiou by mal byť v uvedenej dobe priamy súper už aj na trhu v EU.

    • Mne sa to tiez tak zda, ze Renault v navrhoch BEV triafa okrem dizajnu vsetko mimo. Kapacitne male baterie, nizky vykon pri nabijani, prednokolky… Skoda drzal som im palce. Bolo niekde vysvetlene, preco zvolili taketo parametre? Ide iba o cenu?

      • Sandy Munro zo skúseností hovorí, že je to hlavne zotrvačnosť myslenia. Kto robil v nejakej korporácii si to vie asi dosť dobre predstaviť. Oni sa vyslovene bránia inováciám, aj keď to má pozitívny dopad na zisk! Je ľahšie zničiť malých konkurentov (blokácia prostredníctvom patentov a daní) a uzavrieť kartelové dohody. Pokuty z kartelových dohôd predstavujú iba zlomok zisku. Na druhej strane uplácanie politikov je zakázané iba pre malé firmy. Veľkí to robia legálne a hovorí sa tomu lobing.

        Tento začarovaný rybníček však raz Číňania vypustia. Ak to však nepovedie ku oveľa väčšej konfrontácii…

    • Nieje kazdy fanda zadneho nahonu. Nevadi ze trh ponuka vyber. Ale EV by mohli konstruovat tak, ze by si zakaznik mohol vybrat predny, 4×4, alebo zadny nahon. Ved ked variant 4×4 riesia tak ze pridaju druhy motor, tak kludne by mohli byt vsetky tri moznosti na vyber.

Pridajte komentár