Renault zrejme chystá menší elektrický crossover, naznačujú patentové obrázky

3

Renault avizuje rozšírenie svojej ponuky elektromobilov, pričom patentové obrázky naznačujú, že ďalší z plánovaných nových modelov čerpá z minulosti. Konkrétne z modelu 4. Novinka by pritom mohla niesť meno Renault 4Ever.

Renault predstavil začiatkom roka strategický plán Renaulution, v rámci ktorého hrá prím elektromobilita. Dozvedeli sme sa pritom, že Francúzi do roku 2025 prinesú 7 nových plne elektrických modelov, novú značku Mobilize či prerobia športovú značku Alpine na „elektromobilku“.

Jedným z elektromobilov, ktorý Renault odhalil, bol koncept Renault 5. Ten sa inšpiroval „svetoznámym kultovým modelom Renault R5“ zo 70. rokov.

No a nielen patentové fotografie naznačujú, že v prípade ďalšieho nového modelu Renault zašiel ešte ďalej do minulosti, a to do 60. rokov, keď sa zjavne inšpiroval modelom 4. Už pred predstavením plánu Renaulution a Renaultu 5 sa pritom podľa Autovisie hovorilo o oživení „štvorky“.

Tieto správy a Renault 5 pritom podnietili otázku, či môžeme očakávať novú generáciu modelu 4, na čo šéf francúzskej značky odpovedal, že v spojitosti s minulosťou toho chystajú viac. No a okrem patentových obrázkov môžu príchod novej „štvorky“ naznačovať aj ochranné známky na názov 4Ever a logo, ktoré vyobrazuje znak Renault s číslicou 4 uprostred, upozorňuje Autovisie.

Menší cenovo dostupnejší crossover?

Na základe spomínaných patentových obrázkov za zdá, že ide o menší elektrický crossover, takže by sme mohli očakávať cenovo dostupnejší elektromobil. Obzvlášť, keď Luca de Meo nedávno naznačil, že Renault si zabezpečuje lacnejšie LFP batérie, pretože tie majú byť spolu s novou platformou CMF-B EV kľúčové z hľadiska nákladov. A to má Francúzom umožniť predávať kompaktné elektromobily v cenovom rozsahu 20 000 až 30 000 €.

Ohľadom techniky nového Renaultu 4, resp. „4Ever“ zatiaľ nevieme nič. Patentové obrázky by však mohli byť predzvesťou toho, že v nasledujúcej dobe sa dočkáme predstavenia minimálne koncepčného modelu, v rámci ktorého by sme sa mali dozvedieť viac.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Renault zvažuje zavedenie technológie rýchlo vymeniteľných batérií
Renault predstavil elektrický „SUV-hatchback“ s dojazdom 450 km
Renault oznámil nové elektromobily: „mikro“, mini-hatch, športiaky Alpine a naznačil sedan

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Tieto informácie o predpokladanej cene sú mimo reality. Podobné Clio začína na 12000 eur. Keďže parita ICE vs BEV už bola dosiahnutá, treba požadovať cenu od 12000€. Ja osobne nie som ochotný platiť neprimeraný zisk predajcom. Navyše po bývaní v druhom najdrahšom produkte, ktorý si kupujete v živote. Dúfam, že cez túto krízu ľudia dostanú viac rozumu a budú sa správať racionálnejšie, ako pred ňou.

Pridajte komentár