Renault 4 má byť „švajčiarsky armádny nôž“ v segmente B

2

Nielen tých, čo zaujal nedávno predstavený nástupca elektromobilu Zoe – Renault 5 s cenou od cca 25 000 €, ale požadujú o niečo praktickejšie vozidlo s vyšším posedom sa volantom, by mohol osloviť chystaný model Renault 4. Ten má byť pritom podľa Renaultu „švajčiarskym armádnym nožom“ v segmente B.

Automobilka Renault koncom minulého roka uviedla, že pripravuje viacero nových elektromobilov. Z nich už uviedla na trh kompaktné SUV Scenic E-Tech a nedávno predstavila subkompaktný hatchback Renault 5. A tieto modely budú nasledovať subkompaktný crossover Renault 4, malý mestský hatchback Twingo E-Tech a ďalšie 2 bližšie nešpecifikované modely.

A nedávno Autocar na základe vyjadrení predstaviteľov Renaultu informoval ohľadom subkompaktného crossoveru Renault 4, ktorý sa podľa výrobcu dostane na trh budúci rok. Ten sa pritom zaradí do segmentu, v ktorom nájdeme napr. Peugeot e-2008 či Citroen e-C3, príp. aj väčší Hyundai Kona.

Iný ako Renault 5

Aj keď Renault 4 vyrástol na rovnakej platforme ako Renault 5, s ktorým zdieľa aj rovnaký rázvor (2,54 m), podľa hlavného inžiniera Renaultu Vittoria d’Arienza jeho vzhľad a jazdné charakteristiky budú úplne odlišné. Renault 4 totiž bude podstatne vyšší, pričom vyššie budú umiestnené aj sedadlá a svetlá výška a taktiež máme očakávať mäkšiu jazdu, čiže mäkšie naladený podvozok.

Renault pritom hovorí, že tento model bude „švajčiarskym armádnym nožom“ segmentu B. Podľa dizajnéra koncepčného modelu Sandeepa Bhambru bol pôvodný Renault 4 vozidlom, ktorým sa dalo jazdiť na vidieku, v teréne aj v meste a taký má byť tiež jeho novodobý elektrický nástupca. Skrátka, má ísť o najvšestrannejšie auto v segmente.

Možný pohonný systém

Predpokladá sa, Renault 4 ponúkne rovnaké pohonne jednotky ako model 5. To by znamenalo verzie s predným náhonom, výkonom 70, 90 a 110 kW, krútiacim momentom 215 a 225 Nm, max. nabíjacím výkonom 80 a 100 kW, nabitím z 15 na 80 % za 30 min či batériami s kapacitou 40 a 52 kWh, ktoré v prípade modelu 5 zabezpečia dojazd okolo 300 a 400 km (WLTP).

Autocar však uvádza, že podľa ich informácií sa v rámci použitej platformy zmestí aj druhý elektromotor, a tak môže byť teoreticky v hre aj verzia s pohonom všetkých kolies.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Renault ukázal elektromobil s cenou pod 20 000 € a chystá ďalších 5 v rámci novej stratégie
Prvé elektrické SUV od Renaultu ide do predaja a má slovenský cenník
VW, Renault a Stellantis majú uvažovať o spojení kvôli lacnejším elektromobilom
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Čo to trepú o švajčiarskom noži! keď sa vyrábala pôvodná R4, tak bola na trhu rybička za korunu! Obidve boli jednoduché, lacné a spoľahlivé. A to sa od novej R4 -ky očakávame aj dnes! Teda jednoduchá lacná a spoľahlivá! Veď preto bola úspešná!

Pridajte komentár