Úplne nový druh elektromobilu. Regent Seaglider je krížencom lietadla a lode

2

Regent Seaglider je unikátny kríženec rôznych druhov strojov s plne elektrickým pohonom, ktorý má byť blízko ku komerčnej výrobe.

Špeciálny dopravný prostriedok Seaglider od spoločnosti Regent, ktorý vznikol aj vďaka spolupráci so spoločnosťou Siemens, sa pohybuje výhradne nad vodnou hladinou ako stroj typu WIG (Wing-in-Ground). K pohybu pritom využíva rôzne režimy, informuje v tlačovej správe spoločnosť Siemens.

Tento unikátny „hydroplán“ môže byť nadnášaný svojim trupom, napr. v blízkosti doku. Pri opúšťaní prístavu zas môže použiť tzv. hydrofoil, teda podvodné krídlo, ktoré udržiava trup nad hladinou. Maximálna rýchlosť je v tomto prípade do 40 uzlov (cca 74 km/h). No a pri lete nad hladinou, keď sa presúva do cieľovej destinácie, dokáže vyvinúť rýchlosť až 160 uzlov (296 km/h).

Prínosy na viacerých úrovniach

Regent Seaglider lieta len niekoľko metrov nad hladinou, aby mohol využiť tzv. „prízemný efekt“, čiže niečo ako „vzduchový vankúš“, čo významne zvyšuje jeho efektivitu. Výrobca uvádza, že tak ponúka kombináciu vysokej rýchlosti a pohodlia lietadla, ako aj nízkych nákladov elektromobilu.

Seaglider je špecifickým strojom typu WIG, nakoľko sa líši tým, že má hydrofoil, elektrický pohon a systém riadenia fly-by-wire. Vďaka tomu má byť bezpečnejší v rámci prevádzky v prístave a odolnejší voči vlnám, čo zvyšuje komfort cestovania.

Tento elektrický kríženec bol navrhnutý pre pobrežné oblasti, v ktorých má žiť až 40 % svetovej populácie. A to s cieľom priniesť rýchlejšiu, bezpečnejšiu a lacnejšiu dopravu osôb a tovaru v rámci tohto segmentu. No a medzi prvých  zákazníkov majú patriť firmy z leteckého priemyslu, ako aj prevádzkovatelia trajektovej dopravy a poskytovatelia logistických služieb.

„Blízko ku komerčnej výrobe“

Regent Seaglider vznikol pomerne rýchlo aj vďaka spolupráci so spoločnosťou Siemens a jej nástrojov z portfólia Siemens Xcelerator. No a tento unikátny elektromobil má byť už blízko k certifikácii a tiež „uvedeniu do plnej komerčnej výroby“.

Vlajkový model bude niesť označenie Viceroy a ponúkne 12 miest na sedenie. S aktuálnou batériovou technológiou dokáže pokryť trasy s dĺžkou do 180 míľ (333 km, ak ide o námorné míle). A batérie novej generácie majú predĺžiť „akčný rádius“ až na 500 míľ (926 km, ak ide o námorné míle).

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrický obojživelník BeTriton je krížencom trojkolky, karavanu a člnu s cenou menšieho auta
Funkčný prototyp lietajúceho elektro-auta od Xpengu má byť hotový tento rok
Elektromobily od VW Group a jachty od Silent-Yachts budú mať veľa spoločného

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Staršne ma pobavil výrok „pobrežné oblasti, v ktorých má žiť až 40 % svetovej populácie“.
    To akože 40 % svetovej populácie žije asi tak do 50 km od pobrežia, alebo do 500 km od pobrežia? Alebo?

Pridajte komentár