Spoluzakladateľ a bývalý technický riaditeľ spoločnosti Tesla JB Straubel poodhalil informácie o svojom startupe Redwood Materials, ktorý sa venuje recyklácii batérií. Jeho cieľom je zabezpečiť suroviny pre batérie elektromobilov a zníženie ich cien.
JB Straubel, ktorý okrem iného stál aj za dizajnom batérií spoločnosti Tesla, odišiel z postu technického riaditeľa minulé leto, pričom aktuálne v rámci Tesly pôsobí ako poradca. Spoločnosť Redwood Materials založil ešte počas aktívneho pôsobenia v Tesle, a to v blízkosti továrne Tesla Giga Nevada („Gigafactory 1“), pričom do nej prešli aj iní zamestnanci Tesly.
Straubel si stanovil za cieľ vyriešiť možné problémy s materiálmi potrebnými na výrobu veľkého množstva batérií pre elektromobily Tesla a iné. V súčasných li-ion batériách sa okrem lítia nachádzajú materiály ako kobalt a nikel, ktoré sú v prírode chemicky zviazané s inými prvkami. Preto ich treba extrahovať, čo nie je jednoduché, pričom to zvyšuje cenu týchto komodít.
Redwood Materials preto vyvíja efektívne procesy na recykláciu materiálov z vyslúžilých batérií, ktoré sa používajú pri výrobe nových batérií. Straubel uvádza, že celému trhu s elektromobilmi „diktuje“ cena komodít, ktoré sa využívajú pri výrobe batérií. Efektívna recyklácia batérií je pritom podľa neho veľkou šancou na zníženie materiálových nákladov, čo sa prejaví znížením cien elektromobilov.
Najskôr pomôžu mobily
The Wall Street Journal v tejto súvislosti informuje, že JB Straubel našiel spôsob, ako zlacniť elektromobily pomocou extrakcie materiálov z batérií starých mobilných telefónov a iných osobných elektronických zariadení.
Spoločnosť Redwood Materials sa aktuálne zameriava najmä na zdokonalenie procesu recyklácie batérií mobilných telefónov, aby bola efektívnejšia neskôr, keď prejde na recykláciu batérií elektromobilov. Stane sa tak, keď budú vyslúžilé batérie dostupné vo väčšom množstve.
JB Straubel tiež potvrdil, že recyklujú všetok batériový odpad z Tesla Giga Nevada, ktorý produkuje spoločnosť Panasonic pri výrobe batériových článkov pre Teslu. A dodal, že do 10 rokov chcú dosiahnuť polovičnú cenu materiálov extrahovaných z vyslúžilých batérií v porovnaní s vyťaženými materiálmi.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Recyklovaný batériový materiál má zlepšiť vlastnosti nových batérií
Holanďania „predstavili“ recyklovateľný elektromobil z ľanu, plastu a hliníka
BMW chce dosiahnuť mieru recyklácie batérií e-áut na úrovni 96 %
9 komentárov
Tieto zámery sú fakt perfektné. Prínos po ekonomickej a zároveň aj environmentálnej stránke – palec hore.
Ináč – ako myšlienka vlastne nič nové pod slnkom. Recykláty sú vždy a bez výnimky lacnejšie ako „originálne“ materiály. Papier, plasty, sklo, oceľ, hliník, atď. atď.
Takže vývoj týchto nových technológií na recykláciu batérií môže mať len a len pozitívny prínos.
Absolútny súhlas, len sa obávam, že cena Tesly pôjde z 81000€ na max. 69500???
Tiez sa mi paci tato myslienka. Nesuhlasim s tebou vsak v tom, ze recyklatory su lacnejsie ako vyrabat material na novo. Recyklovat material a vyrabat z neho produkty je pri vela komodit drahsie. Viem to, bo mam na starosti odpadove hospodarstvo v nasej firme. Nikto napriklad nechce sklo, plastove bandasky, pet flase… Dokonca ani za papier nam neplatia, len ho beru. Je tazke sa toho zbavit. Ak by sa recyklacia oplatila, tak by sa sli za tym potrhat.
Akurat ze cena materialov pre 75kWh bateriu je okolo 1000USD. Takze cena materialov je uplne nepodstatna.
Cena LiIon bateriovych clankov pre rok 2020 je podla samotnej Tesly 140USD za 1kWh. Cinania to iste vyrabaju lacnejsie a ine systemy baterii (napr. LiFePo) su tak isto lacnejsie.
Cize cena 75 kWh LiIon baterie je cca. 10 500 USD.
Problemom je teda vysoka marza, nie cena materialov.
ved to zacni vyrabat ty, ked si taky „mudry“… chrobak truhlik….
Chrobak truhlik je prototypom „renesancneho“ chrobaka 🙂
…leantechnica.com/files/2019/12/2019-BNEF-Pricing-Data-TRIM-2.pn…
Naco, ved vyrabat to lacno vedia, len si pytaju privela penazi za auta. V sucasnosti nieje ziaden dovod, aby boli ceny elektromobilov vyssie, nez ceny aut so spalovacim motorom.
…rstechnica.com/features/2020/05/the-story-of-cheaper-batteries-from-smartphones-to-tesla…
…leantechnica.com/files/2019/12/2019-BNEF-Pricing-Data-TRIM-2.pn…
Cena klesne o par supov to svetko stále budu drahe a neprakticke