Recyklovaný batériový materiál má zlepšiť vlastnosti nových batérií

0

Vedci zo Štokholmskej univerzity prichádzajú so zaujímavým objavom. Vyvinuli totiž metódu recyklácie starých NiMH batérií, vďaka ktorej je tento proces jednoduchší, efektívnejší a lacnejší, pričom batérie vyrobené z recyklovaných materiálov majú mať dokonca lepšiu výkonnosť ako tie pôvodné, keď boli nové.

Nová metóda recyklácie sa vzťahuje k nikel-metal-hydridovým batériám (NiMH), ktoré nájdeme napríklad v hybridných automobiloch značky Toyota či elektronike. „Umožňuje použiť upcyklovaný materiál priamo pri výrobe nových batérií,“ uvádza Dag Noréus, profesor Katedry materiálov a  environmentálnej chémie na Štokholmskej univerzite.

Inovatívna recyklácia spočíva v mechanickom praní a separovaní znovupoužiteľného elektródového materiálu a skorodovaných produktov starých použitých elektród.

„Viac ako 95 % je užitočných a pri výrobe nových batérií je možné ušetriť niekoľko krokov a dostať lepšiu výkonnosť. Recyklácia pritom bude jednoduchšia, pretože sa predchádza nákladným procesom pretavovania a redukovania, ktoré sú súčasťou konvenčnej recyklácie batérií,“ dodáva Noréus.

Lepší a už aktivovaný materiál

Veľkou zaujímavosťou a užitočnou vlastnosťou je, že recyklovaný materiál má po použití novej metódy priniesť lepšie vlastnosti v rámci použitia v nových batériách. Nemá ísť pritom o novú technológiu, ale o významné zlepšenie „užitočnosti“ NiMH batérií.

Novo vyrobené batériové články sa musia bežne aktivovať, a to prostredníctvom starostlivo naplánovaných nabíjacích a vybíjacích cyklov. Podľa Noréusa sa to dá prirovnať k obdobiu zábehu nových vozidiel. V prípade batérií si to v rámci produkčného procesu vyžaduje čas a investície. Použitím už aktivovaného recyklovaného materiálu je teda možné ušetriť čas aj peniaze.

Zdroj: Stockholm University, viac: Molecules

SÚVISIACE ČLÁNKY:
CATL spolupracujúci s Teslou má batérie so životnosťou 2 milióny km
Ďalší mýtus zborený: Recyklácia batérií e-áut funguje už dnes
Grafénová batéria od Nanotech Energy sa má nabíjať až 18-krát rýchlejšie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár