Spoluzakladateľ Tesly hovorí o „nekonečnej“ recyklovateľnosti batériových materiálov

5

Spoluzakladateľ spoločnosti Tesla a jej bývalý technologický šéf, JB Straubel, pracuje v rámci svojho startupu Redwood Materials na zefektívňovaní procesov recyklácie batérií. Jeho cieľom je dosiahnuť polovičnú cenu materiálov extrahovaných z vyslúžilých batérií v porovnaní s vyťaženými materiálmi. A aktuálne hovorí, že batériové materiály nemajú žiadne limity z hľadiska recyklovateľnosti.

JB Straubel, ktorý okrem iného stál aj za dizajnom batérií spoločnosti Tesla, odišiel z postu technologického riaditeľa minulé leto, pričom teraz v rámci Tesly pôsobí ako poradca. Spoločnosť Redwood Materials založil ešte počas aktívneho pôsobenia v Tesle, a to v blízkosti továrne Tesla Giga Nevada („Gigafactory 1“), pričom do nej prešli aj iní zamestnanci spoločnosti vedenej Elonom Muskom.

Straubel si stanovil za cieľ vyriešiť možné problémy s materiálmi potrebnými na výrobu veľkého množstva batérií pre elektromobily Tesla a iné. Redwood Materials preto vyvíja efektívne procesy na recykláciu materiálov z vyslúžilých batérií, ktoré sa používajú pri výrobe nových batérií.

JB Straubel podľa The Wall Street Journal našiel spôsob, ako zlacniť elektromobily pomocou extrakcie materiálov z akumulátorov starých mobilných telefónov a iných osobných elektronických zariadení. Jeho spoločnosť sa pritom zameriava najmä na zdokonalenie procesov, aby bola recyklácia efektívnejšia neskôr, keď prejde k recyklácii batérií elektromobilov. Stane sa tak, keď budú vyslúžilé batérie dostupné vo väčšom množstve.

„Žiadne limity“

Startup Redwood Materials dokáže z vyslúžilých batérií už teraz získať viac ako 80 % lítia a 95 až 98 % niklu, medi a kobaltu. Straubel v nedávnom rozhovore pre Bloomberg pritom uviedol, že materiály batérií nemajú žiadne limity a dajú sa recyklovať donekonečna, píše Evannex.

Spoluzakladateľ spoločnosti Tesla a jej bývalý technologický šéf tiež hovorí, že pri atómoch lítia, kobaltu alebo niklu nedochádza k žiadnej degradácii vplyvom ich recyklácie. Okrem malých množstiev, ktoré sa stratia v samotnom recyklačnom procese, je podľa neho možné tieto materiály neustále plnohodnotne recyklovať. „Ak to dokážeme tisíckrát, potreba ťažby nových materiálov sa začne strácať,“ dodáva JB Straubel.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Recyklovaný batériový materiál má zlepšiť vlastnosti nových batérií
Spoluzakladateľ Tesly hovorí, že solid-state batérie od QuantumScape sú veľkým prielomom
Znižovanie cien elektromobilov má byť viac závislé od surovín pre batérie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Z pohľadu ekológie a udržateľnosti systému je to mimoriadne dôležitá správa. Môžeme sa dostať do technologického bodu, kedy bude napríklad 100kWh batéria slúžiť desať rokov. Následne znej môžu vyrobiť novú, ale úž 180kWh (po odrátaní strát a za predpokladu zdvojnásobenia hustoty uloženej energii v batérii za desať rokov). To čo je dnes odpad, zajtra môže byť strategická surovina…

  2. Chýbajú dosť zásadné informácie. Ako napríklad energia potrebná na recykláciu 1kwh batérie, prípadné odpady a ich toxicita, dosť dôležité v dnešnej dobe je CO2 bilancia, čas. Zatiaľ vieme iba „80%“ aj to nevieme z ako starej batérie.

  3. Najbližších desať rokov nebude čo recyklovať. potom začnú prichádzať vyradené batérie z dnešných 8-9 ročných elektromobilov ktoré budú už dosluhovať aj ako stacionárne úložiská…

Pridajte komentár