Pickupy v našich končinách málokedy zaujmú, ale RAM 1500 REV stojí za pozornosť. A to aj z dôvodu, že jeho technika bude dostupná pre vozidlá iného druhu od koncernu Stellantis, pod ktorý patri 16 značiek. Model 1500 REV pritom ponúkne jeden z najvyšších dojazdov, ultra-výkonné nabíjanie, obojsmerné nabíjanie, obrovský predný kufor či rôzne pokročilé funkcie.
RAM 1500 REV je prvý elektrický pickup značky. Používa úplne novú platformu STLA Frame určenú špeciálne pre robustné elektromobily (pickupy a veľké SUV) s oceľovým rebrinovým rámom od koncernu Stellantis. Napriek pre pickupy typickému tvaru karosérie má mať model 1500 REV podľa výrobcu najlepšiu aerodynamiku v segmente, vyjadrenú koeficientom odporu vzduchu 0,34 (zatiaľ ide o odhad).
Zaujímavý je aj údaj ohľadom úložného priestoru pod prednou kapotou. Tzv. „frunk“ má totiž 424 l, čo je viac ako poskytuje mnoho kompaktných hatchbackov v rámci svojho zadného kufra. Zvláštne však je, že RAM v tlačovej správe k modelu 1500 REV nespomína údaje ohľadom hlavného úložného priestoru vzadu. Každopádne sme sa dozvedeli, že brodivosť vozidla je do 61 cm, ťažná kapacita do 6 350 kg a maximálna nosnosť 1 225 kg.
- Zdroj: RAM
- Zdroj: RAM
Výkon, batérie a dojazd
Americká značka úžitkových vozidiel tiež uviedla, že medzi ďalšie hodnoty, na ktoré cieli, patrí výkon 488 kW (AWD), krútiaci moment 840 Nm a zrýchlenie z 0 na 60 mph (97 km/h) za 4,4 s. V rámci prednej a zadnej nápravy by sme mali nájsť elektrické moduly s výkonom po 250 kW. Predný modul je možné odpojiť (a znížiť tak spotrebu), zadný má elektronicky uzamykateľný diferenciál.
Na výber bude z dvoch možností batérie, pričom oba dostupné akumulátory ponúkajú obrovskú kapacitu. Základná batéria má kapacitu 168 kWh a mala by zabezpečiť dojazd okolo 560 km (cyklus sa nespomína). Väčšia má až 229 kWh, čo je s najväčšou pravdepodobnosťou rekordná hodnota v rámci osobných vozidiel, pickupov či dodávok. Batéria má pritom zabezpečiť dojazd 800 km.
Nabíjanie
Aj vďaka 800-V elektrickej architektúre vozidla podporujú batérie nabíjanie max. výkonom 350 kW, pričom za 10 min nabíjania na príslušne výkonnej nabíjacej stanice má byť možné získať dojazd 177 km. A určite poteší možnosť obojsmerného nabíjania, ktoré v prípade modelu RAM 1500 REV umožní napájanie domácnosti či elektrických zariadení, nabíjanie iného vozidla či V2G. Napájací panel v zadnom úložnom priestore poskytne výkon 7,2 kW, v rámci frunku nájdeme panel s polovičným výkonom.
- Zdroj: RAM
- Zdroj: RAM
Výbava a funkcie
RAM sa v prípade svojho prvého elektrického pickupu chváli aj viacprvkovým nezávislým zavesením zadných kolies, štandardným vzduchovým odpružením, vrátane adaptívneho tlmenia, pokročilými jazdnými asistentmi, štyrmi interiérovými displejmi (12 alebo 14,5″ obrazovka infotainmentu, 12,3″ digitálny prístrojový panel vodiča, 10,25″ obrazovka pre cestujúcich v zadnom rade a head-up displej s plochou až 10″), digitálnym spätným zrkadlom, funkciou plug & charge, režimom ovládania cez jeden pedál či možnosťou používať smartfón ako digitálny kľúč.
- Zdroj: RAM
- Zdroj: RAM
- Zdroj: RAM
Nuž, sme veľmi zvedaví, koľko RAM 1500 REV váži a koľko si výrobca vypýta za tento v mnohých smeroch nadštandardný pickup. Američania však v tomto smere zatiaľ mlčia. Čo sa týka uvedenia na trh, vozidlo má byť dostupné v rámci modelového roku 2025.
Zdroj: Stellantis/RAM
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Cybertruck news: Dostupné verzie, funkcie, rozmery, interiér, výbava, príslušenstvo a iné
Stellantis avizuje 28 nových elektromobilov do 2 rokov. Aké modely očakávať?
Elektrický Hummer sa dočkal predstavenia. Tesla Cybertruck má „konkurenciu“
2 komentáre
Asi pre tých, čo nebudú mať čas a peniaze na Cybertruck! 🙂
Rád by som sa na tom povozil. Musí to byť zážitok…