Švajčiarska spoločnosť NanoFlowcell Holdings pri príležitosti 25. výročia vývoja úplne novej technológie bezemisného pohonu pre automobily predstavila vozidlo, ktoré má byť jej prvým nositeľom. A to model QUANTiNO twentyfive s cieľovým dojazdom 2 000 km a extrémnym zrýchlením.
Spoločnosť NanoFlowcell už roky sľubuje technológiu „tekutej batérie“, resp. tzv. prietokových článkov. Tá je založená na 48-V nízkonapäťových článkoch, ktoré sú principiálne podobné palivovým článkom na vodík. Nevyhnutný elektrolyt bi-ION sa pritom privádza z nádrží vozidla. A do nich sa tankuje podobne ako benzín či nafta.
QUANTiNO twentyfive
Švajčiarska spoločnosť, ktorá vznikla v roku 1996, aktuálne predstavila roadster (2+2) QUANTiNO twentyfive, ktorý má byť podľa jej slov prvým plne elektrickým vozidlom na svete bez batérie. Tento elektromobil, ktorý je zatiaľ zdá sa dostupný len v podobe počítačových renderov, vychádza z testovacieho prototypu QUANTiNO 48VOLT, ktorý sa vyvíjal od roku 2015.
- Zdroj: NanoFlowcell Holdings
- Zdroj: NanoFlowcell Holdings
Švajčiari teraz tvrdia, že už „začali pracovať na stavbe“ športového elektromobilu QUANTiNO twentyfive. Ten na rozdiel od spomínaného prototypu nebude obsahovať žiadne li-ion batériové články, ktoré sa používali v rámci štartovania vozidla. Nahradené pritom budú „kompaktným elektrolytickým kondenzátorom“.
QUANTiNO twentyfive má byť vybavený štyrmi nízkonapäťovými elektromotormi s výkonom po 60 kW, ktoré pracujú v rámci 48-V elektrickej architektúry. Vďaka tomu má vozidlo zrýchliť z 0 na 100 km/h len za 2,5 s. Oveľa zaujímavejší je však avizovaný údaj o dojazde na jedno natankovanie dvoch 125-l nádrží integrovaných do podlahy vozidla. Spoločnosť NanoFlowcell Holdings totiž tvrdí, že ich vozidlo bude schopné dojazdu 2 000 km, čo je cieľová hodnota v rámci pokračujúceho vývoja.
„Elektrolytové palivo“ bi-ION
Vozidlá s pohonným systémom nanoFlowcell sa majú podľa švajčiarskej spoločnosti tankovať elektrolytom bi-ION na čerpacích staniciach podobne ako spaľovacie autá. Na rozdiel od konvenčných palív má byť však „palivo“ bi-ION na báze vody a suspendovaných nanoštruktúrnych molekúl ekologické, netoxické a nehorľavé. A článok nanoFlowcell vďaka nemu dokáže vyrábať „čistú“ elektrickú energiu.
Spoločnosť NanoFlowcell Holdings tiež uvádza, že v súčasnosti pracuje na veľkovýrobe elektrolytového paliva bi-ION. To má položiť základy pre zavedenie a rýchle rozšírenie elektrických vozidiel poháňaných technológiou nanoFlowcell.
- Zdroj: NanoFlowcell Holdings
- Zdroj: NanoFlowcell Holdings
Samozrejme, ak je táto dlhé roky sľubovaná technológia reálna, dôležité budú aj výrobné náklady a tiež cena elektrolytu bi-ION. Švajčiari v tomto smere aktuálne neuviedli nič, v roku 2019 však hovorili o jednotkovej cene článku nanoFlowcell (garantovaná životnosť 50 000 hodín) na úrovni 600 € pri masovej produkcii a cene 0,10 € za liter bi-ION „paliva“. Plné nádrže elektromobilu QUANTiNO twentyfive by tak stáli 25 €. A pri dojazde 2 000 km na jedno natankovanie by 100 km jazdy vyšlo rozprávkových 1,25 €.
Nuž, uveríme, keď „uvidíme“. Zatiaľ treba brať vyhlásenia spoločnosti NanoFlowcell Holdings zrejme s veľkou rezervou. Veď okrem nich doteraz nič neponúkla.
Zdroj: NanoFlowcell Holdings
SÚVISIACE ČLÁNKY:
NanoFlowcell: „Revolučná tekutá batéria“ má za sebou rozsiahle testy
Sériový elektromobil Gumpert, poháňaný metanolom, má dojazd 850 km
Renault predstavil koncepčný elektromobil Scenic s vodíkovým „predlžovačom dojazdu“
5 komentárov
Tesla ich ešte nekúpila?
to je velmi podozriva technologia :)) na wikipedii sa pise,ze zakladatel bol sudeny za podvod pri investovani do neexistujucej solarnej technolgie…………….
Rozprávky 1000 a jednej noci.
Ja som v noci rozanalizoval na sub molekulárnej báze nanotechnológiu tekutého kovu s subatómovou plazmalízou O2/ s kryštalizáciou soli. Výsledok: palivo za 0,0001 centu za liter. Zrýchlenie z 0 na 100km za 0,3 sec. Schému zariadenia na domáce použitie poskytnem obratom mailom. Ak má niekto záujem o technológiu budúcnosti pošlite zálohu 100€ na číslo účtu: .Iban SK.0910000007854321. Overené . Môj sused si nevie vynachváliť. Frčí a frčí….
ak je to Tvoje č. účtu pravé som ochotný Ti prispieť 100€ už len za to že si predčil tento článok 🙂
Oj – tento prísľub znie rozprávkovo krásne.