Elektromobil bez batérií a s dojazdom 2000 km, to sľubuje NanoFlowcell

5

Švajčiarska spoločnosť NanoFlowcell Holdings pri príležitosti 25. výročia vývoja úplne novej technológie bezemisného pohonu pre automobily predstavila vozidlo, ktoré má byť jej prvým nositeľom. A to model QUANTiNO twentyfive s cieľovým dojazdom 2 000 km a extrémnym zrýchlením.

Spoločnosť NanoFlowcell už roky sľubuje technológiu „tekutej batérie“, resp. tzv. prietokových článkov. Tá je založená na 48-V nízkonapäťových článkoch, ktoré sú principiálne podobné palivovým článkom na vodík. Nevyhnutný elektrolyt bi-ION sa pritom privádza z nádrží vozidla. A do nich sa tankuje podobne ako benzín či nafta.

QUANTiNO twentyfive

Švajčiarska spoločnosť, ktorá vznikla v roku 1996, aktuálne predstavila roadster (2+2) QUANTiNO twentyfive, ktorý má byť podľa jej slov prvým plne elektrickým vozidlom na svete bez batérie. Tento elektromobil, ktorý je zatiaľ zdá sa dostupný len v podobe počítačových renderov, vychádza z testovacieho prototypu QUANTiNO 48VOLT, ktorý sa vyvíjal od roku 2015.

Švajčiari teraz tvrdia, že už „začali pracovať na stavbe“ športového elektromobilu QUANTiNO twentyfive. Ten na rozdiel od spomínaného prototypu nebude obsahovať žiadne li-ion batériové články, ktoré sa používali v rámci štartovania vozidla. Nahradené pritom budú „kompaktným elektrolytickým kondenzátorom“.

QUANTiNO twentyfive má byť vybavený štyrmi nízkonapäťovými elektromotormi s výkonom po 60 kW, ktoré pracujú v rámci 48-V elektrickej architektúry. Vďaka tomu má vozidlo zrýchliť z 0 na 100 km/h len za 2,5 s. Oveľa zaujímavejší je však avizovaný údaj o dojazde na jedno natankovanie dvoch 125-l nádrží integrovaných do podlahy vozidla. Spoločnosť NanoFlowcell Holdings totiž tvrdí, že ich vozidlo bude schopné dojazdu 2 000 km, čo je cieľová hodnota v rámci pokračujúceho vývoja.

„Elektrolytové palivo“ bi-ION

Vozidlá s pohonným systémom nanoFlowcell sa majú podľa švajčiarskej spoločnosti tankovať elektrolytom bi-ION na čerpacích staniciach podobne ako spaľovacie autá. Na rozdiel od konvenčných palív má byť však „palivo“ bi-ION na báze vody a suspendovaných nanoštruktúrnych molekúl ekologické, netoxické a nehorľavé. A článok nanoFlowcell vďaka nemu dokáže vyrábať „čistú“ elektrickú energiu.

Spoločnosť NanoFlowcell Holdings tiež uvádza, že v súčasnosti pracuje na veľkovýrobe elektrolytového paliva bi-ION. To má položiť základy pre zavedenie a rýchle rozšírenie elektrických vozidiel poháňaných technológiou nanoFlowcell.

Samozrejme, ak je táto dlhé roky sľubovaná technológia reálna, dôležité budú aj výrobné náklady a tiež cena elektrolytu bi-ION. Švajčiari v tomto smere aktuálne neuviedli nič, v roku 2019 však hovorili o jednotkovej cene článku nanoFlowcell (garantovaná životnosť 50 000 hodín) na úrovni 600 € pri masovej produkcii a cene 0,10 € za liter bi-ION „paliva“. Plné nádrže elektromobilu QUANTiNO twentyfive by tak stáli 25 €. A pri dojazde 2 000 km na jedno natankovanie by 100 km jazdy vyšlo rozprávkových 1,25 €.

Nuž, uveríme, keď „uvidíme“. Zatiaľ treba brať vyhlásenia spoločnosti NanoFlowcell Holdings zrejme s veľkou rezervou. Veď okrem nich doteraz nič neponúkla.

Zdroj: NanoFlowcell Holdings

SÚVISIACE ČLÁNKY:
NanoFlowcell: „Revolučná tekutá batéria“ má za sebou rozsiahle testy
Sériový elektromobil Gumpert, poháňaný metanolom, má dojazd 850 km
Renault predstavil koncepčný elektromobil Scenic s vodíkovým „predlžovačom dojazdu“

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. to je velmi podozriva technologia :)) na wikipedii sa pise,ze zakladatel bol sudeny za podvod pri investovani do neexistujucej solarnej technolgie…………….

  2. Dumidlo Nocnyvtak on

    Rozprávky 1000 a jednej noci.

    Ja som v noci rozanalizoval na sub molekulárnej báze nanotechnológiu tekutého kovu s subatómovou plazmalízou O2/ s kryštalizáciou soli. Výsledok: palivo za 0,0001 centu za liter. Zrýchlenie z 0 na 100km za 0,3 sec. Schému zariadenia na domáce použitie poskytnem obratom mailom. Ak má niekto záujem o technológiu budúcnosti pošlite zálohu 100€ na číslo účtu: .Iban SK.0910000007854321. Overené . Môj sused si nevie vynachváliť. Frčí a frčí….

Pridajte komentár