Budúce elektromobily koncernu PSA ponúknu dojazd až 650 km

2

Automobilový koncern PSA Group, ktorý zgrupuje značky Peugeot, Citroen, DS a Opel, ohlásil novú platformu eVMP určenú špeciálne pre elektrické vozidlá. Tá má umožniť koncernu efektívnu výrobu elektromobilov s dojazdom až 650 km (WLTP). PSA sa tak zrejme začína odkláňať od svojej terajšej stratégie.

Platforma eVMP (Electric Vehicle Modular Platform) bola navrhnutá pre elektromobily segmentu C (nižšia stredná trieda) a D (stredná trieda) s predným náhonom, ako aj pohonom oboch náprav. Má umožniť integráciu pohonných jednotiek s výkonom do 250 kW a batérií s kapacitou 60 až 100 kWh.

Vďaka tomu majú ponúknuť budúce elektromobily značiek Peugeot, Citroen, DS a Opel dojazd 400 až 650 km (WLTP). Prvého modelu postaveného na platforme eVMP sa máme dočkať v roku 2023, pričom by ním mohlo byť elektrické SUV segmentu C – Peugeot „e-3008“.

Mohlo by sa teda zdať, že koncern PSA Group nie je smerom do budúcnosti presvedčený o svojej terajšej stratégii, ktorá súvisí s elektromobilitou. Elektrifikované vozidlá aktuálne stavia na modulárnych platformách, na ktorých vznikajú aj modely so spaľovacími motormi. To malo priniesť veľkú flexibilitu vo výrobe a škálovaní, ako aj nízke produkčné náklady.

„Čistokrvnosť“ eVMP je otázna

Platforma eVMP nevznikala na úplne čistom liste papiera, keďže viaceré komponenty prevezme z platformy EMP2. To umožnilo ušetriť náklady na výskum a vývoj a zároveň by to malo priniesť jednoduchú integráciu do výroby v rámci existujúcich závodov.

„Čistokrvnosť“ tejto platformy je tak otázna. A to aj kvôli vyhláseniu PSA, že na platforme by mohli vznikať aj hybridné deriváty vozidiel (zrejme plug-in hybridy), aby boli uspokojené potreby mobility v rámci celého sveta.

Koniec spaľovákov v roku 2025?

Šéf koncernu PSA Carlos Tavares tiež povedal, že v roku 2025 revidujú svoju pomerne novú platformu eCMP, na ktorej boli postavené modely ako Peugeot e-208, Citroen e-C4, DS 3 Crossback E-Tense či Opel Mokka-e. A dodal, že do roku 2025 postupne prejdú zo svojich 2 súčasných „multi-platforiem“, ktoré umožňujú výstavbu elektrických aj spaľovacích áut, na 100-percentne elektrifikované platformy. To by teoreticky mohlo znamenať, že koncern PSA od roku 2025 neplánuje vyrábať vozidlá s čisto spaľovacími motormi.

Zdroje: Electrive, PSA

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Peugeot, Citroën, Opel a DS uvedú do roku 2021 na trh 15 e-áut
Prechod na e-autá môže priniesť zákazníkom úspory, uvádza Peugeot
Peugeot zvažuje lacnejšiu verziu elektromobilu e-208. Mal by menšiu batériu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

Pridajte komentár