Prvý dedikovaný elektromobil od Toyoty s dojazdom až 1 000 km sa má oneskoriť

7

Z Japonska prichádza neoficiálna správa, že prvý vlastný dedikovaný elektromobil a prvý elektromobil novej generácie od spoločnosti Toyota, ktorý príde na trh pod značkou Lexus, sa pomerne významne oneskorí. Tento model má pritom ponúknuť zaujímavé špecifikácie ohľadom dojazdu a nabíjania.

Electrive upozornil na správu od japonskej televízie NHK, v ktorej sa uvádza, že Toyota plánuje posunúť spustenie výroby svojich elektromobilov novej generácie na neskôr. Podľa pôvodného plánu mal prísť na trh prvý model v roku 2026. Podľa NHK sa však má v polovici roku 2027 ešte len dostať do výroby.

Dôvodom oneskorenia má byť to, že Toyota potrebuje dlhší čas na začlenenie najnovších technológií do výrobného procesu. Toyota už skôr uviedla, že jednou z „nových“ produkčných technológií bude tzv. gigacasting, ktorý v rámci sériovej výroby ako prvá zaviedla spoločnosť Tesla. Japonci pritom spomínali využitie v rámci „gigaodliatkov“ prednej, zadnej a strednej časti vozidla.

Ďalšou technológiou, ktorá mohla spomaliť príchod novej generácie elektromobilov, hlavne prvého modelu na báze konceptu Lexus LF-ZC, by mohol byť taktiež oficiálne spomínaný výrobný systém eliminujúci prepravné pásy. Namiesto nich sa má používať autonómny pohonný systém vozidiel a bezdrôtový terminál.

lexus lf-zc

Zdroj: Toyota

Hlavná obeť: Lexus LF-ZC

Hlavnou obeťou oneskorenia sa má logicky stať prvý model, ktorý príde na platforme novej generácie. Pôjde pritom o prvú platformu od Toyoty, ktorá bola navrhnutá špeciálne pre elektromobily. A spomínaným prvým dedikovaným elektromobilom novej generácie bude model zložený na koncepte Lexus LF-ZC, ktorý bol predstavený minulý rok.

Výrobca vtedy uviedol, že koncept má rozmery 4 750 x 1 880 x 1 390 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvor 2 890 mm, čo sú podobné hodnoty ako v prípade Tesly Model 3. Taktiež sme sa dozvedeli, že Lexus cieli na koeficient odporu vzduchu 0,20 a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3 s.

lexus lf-zc

Zdroj: Toyota

A podľa aktuálnej správy od NHK má chystaná elektrická novinka údajne zabezpečiť dojazd až 1 000 km a úplne sa nabiť za 20 min. Aj Autocar pritom vo svojej správe z 25. októbra 2023, kedy bol predstavený koncept, uvádza, že japonská značka v prípade top verzie potvrdila dojazd 1 000 km.

Lexus v tlačovej správe z decembra minulého roku uvádza, že bude mať ako prvý k dispozícii novú batériu, ktorá zabezpečí dojazd cca až 800 km (WLTP) a nabíjanie z 10 na 80 % za cca 20 min. Takže spomínaných 1 000 km môže byť teoreticky hodnota v rámci nejakého z „benevolentnejších“ test. cyklov (možno japonského). Údaj 800 km (WLTP) sa však môže týkať aj modelov, ktoré prídu pred novou generáciou elektromobilov. Takže dojazd 1 000 km (WLTP) nemusí byť mimo hry.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toyota chystá ďalšie elektromobily s čínskou technikou – SUV bZ3X a sedan bZ7
Lexus sa chce „s pokorou učiť z úspechov Tesly“ a avizuje elektromobil novej generácie
Toyota a Lexus ukázali množstvo elektromobilov a hovorili o svojej e-mobility budúcnosti
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Nuž, kto vie kedy bude Lexus LF-ZC! Zatiaľ miestami pripomína pokrčenú plechovku od piva! Všetci na srdia s tými dojazdami „podľa cyklu“! Buď auto má dojazd alebo nie, a ten by mal byť jednotný a reálny! Prd mi je platný dojazd 1.000 km v techničáku, keď sa ďalej ako 650 km na nabitie nedostanem! …..

    • Dojazd je premenná hodnota, záleží od podmienok. Preto sa už dávno zaviedlo laboratórne testovanie za prísne rovnakých podmienok (WLTP), ktoré slúži na porovnanie jednotlivých modelov jednotlivých výrobcov. Nie na určenie takzvaného reálneho dojazdu, ktorý nemá určené podmienky testovania a každému majiteľovi rovnakého elektromobilu vychádza iný.

      • Len všetci vieme, že takýto test je je nám v praxi na prd! Aj laboratórny test by sa dal v parametroch nastaviť tak, aby bol blízko, resp. bližšie realite! Dokonca to dáva širokú možnosť pre výsledky napr. jar-leto-jeseň-zima, alebo Európa-Amerika S- Amerika J-Aftika-Ázia-Ausrtália, okrem súčasného mixu. Výrobcovia, ale aj majitelia, by si v elektronickom formáte potom mohli aj sami nakonfigurovať svoju spotrebu!

        P.S. Toto ma napadlo počas písania komentára. Pochváliť môžete, a ak s tým niekto nesúhlasí, stačí to povedať aj slušne! 🙂

  2. ved to bolo jasne. ze ked niekto oznami ze ma koncept..k seriovej vyrobe je to este daleko…
    toyota nema el. dedikovane auto, ktore by za nieco stalo…
    tak este par rokov bude predavat spalovaky mimo EU a postupne pojde do kytek

    • momentalne po svete tahaju predaje neplugin-Hybridy. Kdezto predaje BEV nanajvys stagnuju. V nemecku tesla vypadla z top 10.
      V predajoch dominuju hlavne nemecke znacky.
      Dokonca aj toyota tam predava 6x viac aut ako tesla.
      Zatial absolutne nie je dovod opustat hybridnu lod, kedze ta zaraba najviac.

      • Najväčší rast predajov bev je na najväčšom automobilovom trhu v Číne, kde Toyota ešte chvíľu bude ryžovat na hybridoch ale potom to môže zabaliť, lebo vlak už nedobehne.. Je to dosť smutné na najväčšiu automobilku sveta..

Pridajte komentár