Renault spúšťa prestavby spaľovacích „jazdeniek“ na elektromobily. Lacné to ale nebude

4

Koncern Renault Group oznámil, že vo svojom francúzskom závode v meste Flins spúšťa konverzie / prestavby  spaľovacích áut na elektromobily. A zverejnil prvé podrobnosti.

Renault uvádza, že kúpa „nového“ elektromobilu nie je jediným riešením, ako získať vozidlo s plne elektrickým pohonom. Podľa francúzskej automobilky totiž existuje možnosť prestavby / konverzie staršieho vozidla so spaľovacím motorom na plne elektrické. Má ísť pritom o lacnejšiu alternatívu.

Takáto prestavba zahŕňa nahradenie spaľovacieho motora a palivovej nádrže elektromotorom a batériou. Renault pritom uvádza, že konverzie na elektromobily môžu podstúpiť „všetky vozidlá s benzínovým a naftovým motorom staršie ako 5 rokov“.

Základom prestavby je inštalácia vopred vyrobených súprav, pričom tá môže v závislosti od konkrétneho modelu trvať niekoľko hodín až niekoľko dní. V tejto súvislosti Renault uvádza, že „brzdový systém, tlmiče a prevodovka zostávajú zachované, na vozidlo sa po prestavbe poskytuje záruka a po operácii sa musí zmeniť osvedčenie o evidencii vozidla, aby sa potvrdila zmena zdroja pohonu“.

Prestavba klasických áut

Francúzi tiež spomínajú priemerné náklady na „elektrické konverzie“ vo výške 15 000 až 20 000 €, čo rozhodne nie je málo. Na začiatok budú zdá sa dostupné „elektrické súpravy“ pre klasické modely Renault 4, 5 a Twingo 1. generácie. A to od dodávateľa, spoločnosti R-fit.

Súprava pre Renault 4L bude dostupná za 11 900 € (len súprava bez samotnej prestavby/práce?). Pre model Renault 5 má byť súprava k dispozícii od septembra. Čo sa týka parametrov, Renault spomína len dojazd, a to „chudobných“ 90 km.

Konverzie úžitkových vozidiel

Renault tiež oznámil, že chystá elektrické konverzie / prestavby úžitkových vozidiel. A to v spolupráci s francúzskou spoločnosťou Toly, ktorá má byť „priekopníkom v oblasti modernizácie úžitkových vozidiel“. Prvé modernizačné súpravy pre prvý model, Renault Master, sa už zdá sa montujú vo Flins. „Budú sa používať na overenie výhod tohto prístupu u profesionálnych zákazníkov pred jeho rozšírením na ďalšie modely,“ uvádza Renault.

Zdroj: Renault

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Cenovo dostupný“ elektromobil od Renaultu vstúpil do testovacej fázy
Francúzsky startup premení spaľováky na elektromobily za 7 000 – 8 000 € a chystá expanziu
Renault poodhalil kompaktné elektrické SUV Scenic E-Tech
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Škodovka mala lacnú konverziu pre Fabiu už pred 15-timi rokmi.
    Bolo ptrebné iba vymeniť zadnú nápravu za novú s integrovaným elektromotorom, pripojiť na menič a hotovo.
    4 šróby (obrazne) a prestavba hotová…
    Keby to chcel niekto lacno a dobre vyrábať, už sa to dávno predáva.
    A aj na Octaviu.
    Nepredáva a nevyrába sa to.
    Myslíte, že sa niečo teraz zmení 😕

Pridajte komentár