Aj v ďalšom mesiaci bol v rámci sledovaného európskeho automobilového trhu dosiahnutý ďalší historický míľnik, ktorý súvisí s elektromobilitou. Po auguste, kedy predaje áut do zásuvky prekonali dízle, sa v septembri taktiež po prvýkrát v histórii stal najpredávanejším automobilom model s elektrickým pohonom. A to Tesla Model 3.
Špecialista na výskum automobilového trhu, spoločnosť JATO Dynamics, zaznamenala ďalšie zaujímavé výsledky v rámci 26 sledovaných európskych trhov. Tak napr. spoločné predaje elektromobilov a plug-in hybridov v septembri mesačne vzrástli o 44 % (221 500 ks – trhový podiel 23 %), zatiaľ čo dízle klesli o 51 % (167 000 ks – trhový podiel 17 %).
Pred pandémiou pritom na každé predané auto do zásuvky pripadalo 10,3 predaných naftových áut. „Dnes“ sa tento pomer podľa analytika spoločnosti JATO Dynamics, Felipeho Munoza, znížil len na číslo 1,3.
Munoz dodal, že posuny takéhoto rozsahu sú zriedkavé. Má byť za tým množstvo faktorov. Okrem stimulov totiž automobilky rozšírili svoju ponuku e-áut, pričom táto ponuka má byť aj výhodnejšia. Ďalším faktorom má byť to, že viacerí výrobcovia áut uprednostňujú v rámci obmedzených dodávok čipov elektromobily a plug-in hybridy pred spaľovacími autami.
Rebríček predaja áut v Európe za 9/2021
Ale prejdime už k avizovanému míľniku. Rebríček predaja áut v rámci 26 sledovaných trhov v Európe za september 2021 totiž ukazuje, že vôbec po prvýkrát v histórii sa stal napredávanejším automobilom na mesačnej báze elektromobil (24 600 ks) – Tesla Model 3.
A to nie je až také prekvapenie, keďže náznak, že sa niečoho takého dočkáme, sa objavil už v júni, kedy elektrický sedan strednej triedy od Tesly skončil druhý. Mimochodom, taktiež po prvýkrát v histórii sa stalo, že najpredávanejším autom sa stal model vyrobený mimo Európy.
Za úspechom Modelu 3 je už tradične aj to, že 3. kvartálny mesiac býva z hľadiska dovozu áut Tesla do Európy najsilnejším. Takmer 3/4 áut Tesla za 3. štvrťrok 2021 boli pritom zaregistrované v jeho posledný mesiac, t.j. v rozoberanom septembri. A darilo sa tiež súrodencovi Modelu 3, elektrickému crossoveru Tesla Model Y, ktorý sa začal dovážať do Európy až ku koncu augusta. Táto novinka skončila medzi elektromobilmi druhá (8 926 ks) a celkovo na 28. mieste.

Zdroj: JATO Dynamics
Vďaka spomínaným dvom modelom dosiahla Tesla aj najväčší trhový podiel (24 %) v rámci elektromobilov, keď prekonala aj obrovské koncerny s množstvom elektrických modelov ako VW Group (22 %) a Stellantis (13 %). A bez ohľadu na pohon Tesla dokonca predala viac áut ako Fiat, Nissan či Seat.
Okrem modelov značky Tesla sa medzi elektromobilmi tiež darilo napr. modelom VW ID.3 (8 302 ks), Renault Zoe (6 580 ks) či Škoda Enyaq iV (5 942 ks).
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla chce pomerne čoskoro predávať viac áut ako dnes Toyota a VW Group dokopy
Tesla a čínske značky dominujú tohtoročným globálnym predajom áut do zásuvky
Predaje elektromobilov Tesla opäť nad očakávaniami a s ďalšími historickými rekordmi
11 komentárov
Už je to tu !!! …
A prišlo to skôr, ako by sa bol ktokoľvek nazdal!
a to bude iný „fukot“ ,keď nabehne výroba TESLY v Berlínskej fabrike. VW a Stellantis by mali začať veľmi rýchlo pracovať s cenou ich produkcie, inak budú zažívať ťažké časy!
Uspech vdaka tomu ze predajcovia nemaju co predavat. Fabriky spomaluju az zastavuju vyrobu pre chybajuce komponenty, cipy …. Predajcovia nemaju co predavat. Aj umely tlak na trh k predaju predrazenych elektroaut tomu naponaha. Nejde o prirodzeny vyvoj predaja na trhu. Europa schvalila likvidacnu politiku aby sa spalovaky co najmenej predavali. Buraju veci tam kde to fungovalo, zvysuju sa ceny a dane za uhlikove paliva a zvysuju sa ceny spalovakov, namiesto toho aby sa tlacilo na prirodzene znizenie cien a prirodzeny vyvoj predaja elektromobilov. Uz teraz su problemy co so starymi bateriami a to EV ja,fi iba zlomok voci spalovakom. Chora doba, do coho tlacia spotrebitelov.
GEO má pravdu, že aktuálne predaje „klasiky“ okrem iného drasticky ovplyvnil nedostatok čipov, a možno aj iných dielov! To tiež urýchlilo štatistiky, ktoré by jednoducho prišli o niečo neskôr …
Kde sú problémy čo zo starými batériami? Kde ich majú prebytok? Najskôr si o tom niečo naštudujte. A ak budú už batérie na recykláciu, tak po nich bude veľký dopyt, lebo je to zdroj drahých kovov. A je lacnejšie recyklovať ako ťažiť. Zaujímavé že nikde nie sú veľké skládky olovených akumulátorov, ktoré sa už vyrábajú roky. Prečo asi? Inak litiová batéria sa dá recyklovať na 95%.
akoze co fungovalo? ze vw odrbaval na com sa len dalo a dychame v mestach exhalaty zo spalovakov? mozno to vam nevadi,lebo nemate astmu ani chronicku obstrukcnu chorobu pluc ani inhalacnu alergiu,,,ale to neznamena,ze vsetci su slepi alebo nechapavi ako vy
geo chory si tu ty aj s dementnym deutzom co ma auto do ktoreho musi nalievat šťanky, aby mu vôbec jazdilo… neviem co ste tu stratili na týchto strankach s vasimi dementnymi názormi…
velmi slusne na cenu modelu 3 v porovnani s ostatnymi autami v prvej desiatke… kolko faciek este musia stare automobilky dostat aby sa zobudili..vsak druhe najpredavanejsie stoli tolko,kolko ma minimalne marzu tesla na modeli 3 a to plati este importne clo 10 percent..pri spusteni vyroby v giga berlin to bude zlata bana….
… a na to všetko doplatíme my tým, že to zaplatíme! „Pánikluci“ !!!
Tomu sa vravi trest za hlupost. Hlupost a neschopnost dinosaurich automobiliek adaptovat sa na nieco nove. A pritom nielen tu o tom piseme min 5 rokov. Ale oni len cakali, a hlavne pazravo zarabali bez strategie, bez pocuvania spotrebitelov. Ku tomu vsetkemu este podcenovali riziko jedneho vyrobcu cipov..
Tak ak tu niekto z vw chodi, odporucanie je jednoduche: zlacnite o 30% vase EV, aby dokazali konkurovat, a zabudnite uz na tie spalovaky,budte odvazni zmenit zmyslanie a nehladte na jediny ciel (zisk).
Mate este par mesiacov na vyber: krach, alebo zmena, co bude zial nieco stat. Napriklad to, co ste si nahrabali poslednych 10 rokov.