Elektromobily Tesla dominujú európskym aj americkým predajom za 1. polrok 2022. Čo ďalší?

15

Začínajú sa objavovať predajné štatistiky áut za prvý polrok 2022. A to vrátane segmentu elektromobilov. Tie pritom odhaľujú, že plne elektrickým automobilom v rámci európskeho a amerického trhu trónia modely Tesla Model Y a Tesla Model 3.

Čo sa týka Európy, za štatistikami predaja áut za prvý polrok stojí špecialista JATO Dynamics, ktorý vychádzal z 27 európskych trhov. Rebríčku najpredávanejších elektromobilov pritom dominoval crossover strednej triedy, Tesla Model Y (44 473 ks). Tento model má mať podľa Muska potenciál stať sa napredávanejším autom bez ohľadu na druh pohonu.

Na druhom mieste skončil súrodenec Modelu Y, sedan strednej triedy Tesla Model 3 (39 896 ks). A to aj napriek tomu, že si medziročne pohoršil až o 40 %. Zrejme aj z dôvodu „kanibalizácie“ praktickejším Modelom Y, ktorý patrí do oveľa obľúbenejšieho segmentu crossoverov/SUV. Každopádne výsledky sú to zaujímavé, nakoľko európsky trh čelil značnému výpadku dodávok zo závodu Giga Shanghai, ktorý bol kvôli Covidu odstavený väčšinu druhého štvrťroku.

V top 10 sa umiestnili aj modely Fiat 500 (32 777 ks), Peugeot e-208 (22 899 ks), VW ID.4 (22 619 ks), Kia e-Niro (22 534 ks), Škoda Enyaq iV (21 492 ks), Renault Zoe (20 903 ks), Hyundai Kona Electric (19 954 ks) a Dacia Spring (19 687 ks).

Mimochodom Tesla Model Y sa môže pochváliť aj prvenstvom v rámci segmentu „D-SUV“, a to bez ohľadu na druh pohonu, keď predbehla aj Mercedes-Benz GLC (32 763 ks) či Volvo XC60 (32 707 ks). A v segmente D skončila Tesla Model 3 druhá, a to za BMW radu 3 (44 334 ks) a zároveň pred modelom Mercedes-Benz triedy C (37 596 ks).

Tesla doma stále dominuje, aj keď jej trhový podiel klesá

Electrek na základe dát od spoločnosti Experian informoval, že Tesla dominovala trhu elektromobilov v USA aj v rámci prvého polroku 2022. A to s podielom 68 %. To je síce menej ako v predchádzajúce roky (H1 2020: 79 %, H1 2021: 69,95 %), podľa Electreku je to však stále výborný výsledok, keďže ostatné automobilky spoločne zvýšili dodávky elektromobilov o 58 % (medziročne). Napriek tomu Tesla stratila len necelé 2 % trhu.

No a toto je top 10 najpredávanejších elektromobilov v USA za prvý polrok 2022: Tesla Model Y: 103 215 ks, Tesla Model 3: 97 075 ks, Ford Mustang Mach-E: 18 399 ks, Tesla Model S: 15 317 ks, Tesla Model X: 13 384 ks, Hyundai Ioniq 5: 13 200 ks, Kia EV6: 12 036 ks, Nissan Leaf: 7 911 ks, Kia Niro EV: 6 931 ks a Polestar 2: 4 873 ks. Na elektromobily Tesla sa pritom nevzťahovala dotácia (vo forme daňového kreditu) vo výške 7 500 $.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla ako najpredávanejšie auto sveta? Model Y má mať dobre nakročené, avizuje výrobca
Čínsky BYD prekonal Teslu v predaji „hrušiek a jabĺk“. „Hruškám“ však stále dominuje Tesla
Tesla Model 3 je 9. najpredávanejším autom bez ohľadu na druh pohonu za rok 2021

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

15 komentárov

  1. No čo!, treba Tesle len pogratulovať, a ostatných podpichnúť, aby sa viac snažili! V oblasti menších BEV im Tesla stále dáva dosť priestoru! …..

  2. Tá „kanibalizácia“ je dosť pochopiteľná. Kto sa raz previezol na Tesle Model 3 a Tesle Model Y (tak, ako ja) mi dá určite za pravdu. Ten rozdiel sa prehliadnuť nedá.

    Ale iná vec ma zaujala v článku – top 10 najpredávanejších elektromobilov v USA za prvý polrok 2022:
    1. Tesla Model Y: cca 103 tis. ks,
    2. Tesla Model 3: cca 97 tis. ks,
    3. Ford Mustang Mach-E: cca 18 tis. ks

    Sú to diametrálne rozdiely oproti Fordu Mustang Mach-E, viac ako 5 – násobky!
    Žiadne také, že „Ford zaostáva o nejakých pár percentíčok, ktoré hravo dobehne“.
    Nie, nie, to asi nedobehne. Ťažko, aj to sotva!

    • Tesla má dneská jasný náskok „vo všetkom“, a nesmie „zaspať na vavrínoch“! Ford a iní klasický výrobcovia jednoznačne meškajú s BEV, ale stále vyrábajú ICE, čo ich tiež živí …. Až keď sa prestanú vyrábať ICE, tak sa ukáže, či sú klasici schopní nastúpiť v plnej paráde! ….

  3. co dalsi? no kazdy dalsi rok to bude lepsie a lepsie 😉 pre Teslu samozrejme 😉 a tym padom aj pre nas… a „tradicne“ automobilky nech vsetky skrachuju, nic ine si za svoj dlhorocny pristup k zakaznikom ani nezasluzia… takze buducnost vidim pozitivne

    • Chlapče, chlapče, si radikál, ktorý si myslí, že za hodinu otočí a vybaví celý svet! Skúsení hovoria, ak chceš niečo zmeniť, urob to kým si mladý a slobodný, lebo neskôr nezmeníš ani kanál na TV !!! 🙂

      • Motáš dohromady 2 veci anonym. Prístup k zákazníkom a vyrábať automobily.
        Logicky – ako je teda možné, že ak tieto 2 zásadné veci nie sú v poriadku, Tesla láme predajné rekordy a nestíha vyrábať?
        Odpovedz!

        • Tesla je veľmi dobrý elektromobil, avšak len priemerný automobil. Doba sa mení a tradičné hodnoty ako dielenské spracovanie, jazdný prejav a komfort dnes už nie sú v kurze. Vlastniť Teslu je dnes in a dosť to pripomína šialenstvo, ktoré svojho času pútal Apple a niekedy to hraničí až s fanatizmom. Tesla ma pred konkurenciou náskok v elektrickom pohone, ale s pribúdajúcimi modelmi od konkurencie sa postupne rozdiely zmenšujú. Nuž a k zákazníckemu prístupu čo dodať. Ani po rokoch a niekoľkých stovkách Tesiel jazdiacich po našich cestách nedokážu otvoriť oficiálne zastúpenie o niečom svedčí.

          • Tento anonym zrejme povedal pravdy, ktoré sa nekritickým zástancom Tesly nebudú páčiť! Ani Tesla zrejme nie je absolútne ideálna firma!

            Ľudoví glosátori vedeli povedať: „Svätí boli a prdeli!“ ……. 🙂

          • Zase trepeš. Kde je logika? Tvoje „nedokážu otvoriť oficiálne zastúpenie o niečom svedčí“ svedčí o tom, že Tesla nemá záujem otvárať ďalšie oficiálne trhy, keď nedokáže uspokojiť dopyt.
            Radšej investuje do výroby ako do nových trhov.
            Alebo?

        • Ano správne, Tesla investuje do výroby aby v prvom rade zvyšovala objem výroby a s tým súvisiaci zisk. S postupným navyšovaním výroby im výrobné náklady klesajú, ale cena sa neznižovala ani v časoch pred infláciou. Tesla si slovenského zákazníka natoľko váži, že pri objednávke nového elektromobilu mu skvelý elektromobil v cene minimálne 50 000 EURO dovezie rumunský kamionista, ktorý zloží špinavé auto a tam akýkoľvek prístup k zákazníkovi končí. Komu to nestačí môže auto kúpiť v Rakúsku alebo v ČR. Ďakujem, takýto prístup nepotrebujem. Radšej zvolím nedokonalého Nemca, Kórejčana alebo Francúza a za rovnaké peniaze dostanem produkt, ktorý má aspoň štandardné popredajné služby. A ak niekto tvrdí, že s Teslou do servisu jazdiť netreba tak mi prajem veľa šťastia v jeho naivite vzhľadom na kvalitu výroby.

          • Nikto vám ten váš prístup neberie. Kľudne si kúpte Nemca, Francúza alebo trebárs Vietnamca. Alebo lístok na MHD.
            A prečo si majitelia Tesiel kúpili práve Teslu? Žeby kvôli fanatizmu? Ťažko. Jednoducho si zrátali plusy a mínusy, výhody a nevýhody jednotlivých značiek po každej stránke. A to čo im vyšlo ako najoptimálnejšie si kúpili. Trebárs Teslu.
            Aké jednoduché, však?

Pridajte komentár