Začínajú sa objavovať predajné štatistiky áut za prvý polrok 2022. A to vrátane segmentu elektromobilov. Tie pritom odhaľujú, že plne elektrickým automobilom v rámci európskeho a amerického trhu trónia modely Tesla Model Y a Tesla Model 3.
Čo sa týka Európy, za štatistikami predaja áut za prvý polrok stojí špecialista JATO Dynamics, ktorý vychádzal z 27 európskych trhov. Rebríčku najpredávanejších elektromobilov pritom dominoval crossover strednej triedy, Tesla Model Y (44 473 ks). Tento model má mať podľa Muska potenciál stať sa napredávanejším autom bez ohľadu na druh pohonu.
Na druhom mieste skončil súrodenec Modelu Y, sedan strednej triedy Tesla Model 3 (39 896 ks). A to aj napriek tomu, že si medziročne pohoršil až o 40 %. Zrejme aj z dôvodu „kanibalizácie“ praktickejším Modelom Y, ktorý patrí do oveľa obľúbenejšieho segmentu crossoverov/SUV. Každopádne výsledky sú to zaujímavé, nakoľko európsky trh čelil značnému výpadku dodávok zo závodu Giga Shanghai, ktorý bol kvôli Covidu odstavený väčšinu druhého štvrťroku.
- Zdroj ilustračnej fotografie: Tesla
- Zdroj ilustračnej fotografie: Tesla
V top 10 sa umiestnili aj modely Fiat 500 (32 777 ks), Peugeot e-208 (22 899 ks), VW ID.4 (22 619 ks), Kia e-Niro (22 534 ks), Škoda Enyaq iV (21 492 ks), Renault Zoe (20 903 ks), Hyundai Kona Electric (19 954 ks) a Dacia Spring (19 687 ks).
Mimochodom Tesla Model Y sa môže pochváliť aj prvenstvom v rámci segmentu „D-SUV“, a to bez ohľadu na druh pohonu, keď predbehla aj Mercedes-Benz GLC (32 763 ks) či Volvo XC60 (32 707 ks). A v segmente D skončila Tesla Model 3 druhá, a to za BMW radu 3 (44 334 ks) a zároveň pred modelom Mercedes-Benz triedy C (37 596 ks).
Tesla doma stále dominuje, aj keď jej trhový podiel klesá
Electrek na základe dát od spoločnosti Experian informoval, že Tesla dominovala trhu elektromobilov v USA aj v rámci prvého polroku 2022. A to s podielom 68 %. To je síce menej ako v predchádzajúce roky (H1 2020: 79 %, H1 2021: 69,95 %), podľa Electreku je to však stále výborný výsledok, keďže ostatné automobilky spoločne zvýšili dodávky elektromobilov o 58 % (medziročne). Napriek tomu Tesla stratila len necelé 2 % trhu.
No a toto je top 10 najpredávanejších elektromobilov v USA za prvý polrok 2022: Tesla Model Y: 103 215 ks, Tesla Model 3: 97 075 ks, Ford Mustang Mach-E: 18 399 ks, Tesla Model S: 15 317 ks, Tesla Model X: 13 384 ks, Hyundai Ioniq 5: 13 200 ks, Kia EV6: 12 036 ks, Nissan Leaf: 7 911 ks, Kia Niro EV: 6 931 ks a Polestar 2: 4 873 ks. Na elektromobily Tesla sa pritom nevzťahovala dotácia (vo forme daňového kreditu) vo výške 7 500 $.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla ako najpredávanejšie auto sveta? Model Y má mať dobre nakročené, avizuje výrobca
Čínsky BYD prekonal Teslu v predaji „hrušiek a jabĺk“. „Hruškám“ však stále dominuje Tesla
Tesla Model 3 je 9. najpredávanejším autom bez ohľadu na druh pohonu za rok 2021
15 komentárov
No čo!, treba Tesle len pogratulovať, a ostatných podpichnúť, aby sa viac snažili! V oblasti menších BEV im Tesla stále dáva dosť priestoru! …..
Tá „kanibalizácia“ je dosť pochopiteľná. Kto sa raz previezol na Tesle Model 3 a Tesle Model Y (tak, ako ja) mi dá určite za pravdu. Ten rozdiel sa prehliadnuť nedá.
Ale iná vec ma zaujala v článku – top 10 najpredávanejších elektromobilov v USA za prvý polrok 2022:
1. Tesla Model Y: cca 103 tis. ks,
2. Tesla Model 3: cca 97 tis. ks,
3. Ford Mustang Mach-E: cca 18 tis. ks
Sú to diametrálne rozdiely oproti Fordu Mustang Mach-E, viac ako 5 – násobky!
Žiadne také, že „Ford zaostáva o nejakých pár percentíčok, ktoré hravo dobehne“.
Nie, nie, to asi nedobehne. Ťažko, aj to sotva!
Tesla má dneská jasný náskok „vo všetkom“, a nesmie „zaspať na vavrínoch“! Ford a iní klasický výrobcovia jednoznačne meškajú s BEV, ale stále vyrábajú ICE, čo ich tiež živí …. Až keď sa prestanú vyrábať ICE, tak sa ukáže, či sú klasici schopní nastúpiť v plnej paráde! ….
co dalsi? no kazdy dalsi rok to bude lepsie a lepsie 😉 pre Teslu samozrejme 😉 a tym padom aj pre nas… a „tradicne“ automobilky nech vsetky skrachuju, nic ine si za svoj dlhorocny pristup k zakaznikom ani nezasluzia… takze buducnost vidim pozitivne
Chlapče, chlapče, si radikál, ktorý si myslí, že za hodinu otočí a vybaví celý svet! Skúsení hovoria, ak chceš niečo zmeniť, urob to kým si mladý a slobodný, lebo neskôr nezmeníš ani kanál na TV !!! 🙂
Keď sa Tesla naučí vyrábať automobily snáď to bude lepšie. Prístup Tesly k zákazníkom nie je veľmi ukážkový.
Motáš dohromady 2 veci anonym. Prístup k zákazníkom a vyrábať automobily.
Logicky – ako je teda možné, že ak tieto 2 zásadné veci nie sú v poriadku, Tesla láme predajné rekordy a nestíha vyrábať?
Odpovedz!
dnes uz neodpovie, mama ho uz poslala do postele…
Tesla je veľmi dobrý elektromobil, avšak len priemerný automobil. Doba sa mení a tradičné hodnoty ako dielenské spracovanie, jazdný prejav a komfort dnes už nie sú v kurze. Vlastniť Teslu je dnes in a dosť to pripomína šialenstvo, ktoré svojho času pútal Apple a niekedy to hraničí až s fanatizmom. Tesla ma pred konkurenciou náskok v elektrickom pohone, ale s pribúdajúcimi modelmi od konkurencie sa postupne rozdiely zmenšujú. Nuž a k zákazníckemu prístupu čo dodať. Ani po rokoch a niekoľkých stovkách Tesiel jazdiacich po našich cestách nedokážu otvoriť oficiálne zastúpenie o niečom svedčí.
Tento anonym zrejme povedal pravdy, ktoré sa nekritickým zástancom Tesly nebudú páčiť! Ani Tesla zrejme nie je absolútne ideálna firma!
Ľudoví glosátori vedeli povedať: „Svätí boli a prdeli!“ ……. 🙂
Zase trepeš. Kde je logika? Tvoje „nedokážu otvoriť oficiálne zastúpenie o niečom svedčí“ svedčí o tom, že Tesla nemá záujem otvárať ďalšie oficiálne trhy, keď nedokáže uspokojiť dopyt.
Radšej investuje do výroby ako do nových trhov.
Alebo?
Ano správne, Tesla investuje do výroby aby v prvom rade zvyšovala objem výroby a s tým súvisiaci zisk. S postupným navyšovaním výroby im výrobné náklady klesajú, ale cena sa neznižovala ani v časoch pred infláciou. Tesla si slovenského zákazníka natoľko váži, že pri objednávke nového elektromobilu mu skvelý elektromobil v cene minimálne 50 000 EURO dovezie rumunský kamionista, ktorý zloží špinavé auto a tam akýkoľvek prístup k zákazníkovi končí. Komu to nestačí môže auto kúpiť v Rakúsku alebo v ČR. Ďakujem, takýto prístup nepotrebujem. Radšej zvolím nedokonalého Nemca, Kórejčana alebo Francúza a za rovnaké peniaze dostanem produkt, ktorý má aspoň štandardné popredajné služby. A ak niekto tvrdí, že s Teslou do servisu jazdiť netreba tak mi prajem veľa šťastia v jeho naivite vzhľadom na kvalitu výroby.
ty nie si zakaznik, ty si socka…
Nikto vám ten váš prístup neberie. Kľudne si kúpte Nemca, Francúza alebo trebárs Vietnamca. Alebo lístok na MHD.
A prečo si majitelia Tesiel kúpili práve Teslu? Žeby kvôli fanatizmu? Ťažko. Jednoducho si zrátali plusy a mínusy, výhody a nevýhody jednotlivých značiek po každej stránke. A to čo im vyšlo ako najoptimálnejšie si kúpili. Trebárs Teslu.
Aké jednoduché, však?
Tak nám prezraď ty socka na akom elektromobile jazdis.