Šéf výskumu a vývoja automobilky Porsche, Michael Steiner, nedávno diskutoval aj na tému elektromobility. Nevyhol sa pritom ani otázkam súvisiacim so spoločnosťou Tesla.
Automobilka Porsche hovorí už dlhšiu dobu o masívnej elektrifikácii svojho portfólia. Tá sa má dotknúť všetkých modelov s výnimkou ikonickej „911-ky“, teda aspoň v strednodobom horizonte. Spoliehať sa pritom bude na plne elektrický a plug-in hybridný pohon.
Prvým a zatiaľ jediným čistokrvným elektromobilom nemeckej značky v jej modernej ére je športovo ladený sedan Porsche Taycan, ktorý býva často porovnávaný s Teslou Model S. No a tejto téme sa nevyhol ani šéf výskumu a vývoja automobilky Porsche, Michael Steiner, ktorý dostal od redaktora Autonews otázku, či považuje Model S za rivala, keďže Elon Musk vyhlásil, že ich Model S sa pokúsi prekonať čas Porsche Taycan na okruhu Nurburgring.
„Hoci nás ľudia radi stavajú proti sebe, nepovažujeme sa za priameho rivala Tesly. V rámci Modelu 3 je zrejmé, že sa agresívnejšie zameriavajú na veľko-objemový segment,“ odpovedal Steiner.
„R&D“ šéf Porsche tiež čelil otázke, „ako ďaleko je Tesla z hľadiska technológie batérií“. Tesla podľa neho používa cylindrické batériové články, mierne odlišnú chémiu a inú koncepciu chladenia, pričom všetko z toho má svoje špecifické výhody aj nevýhody.
Dodal, že podľa nich nie sú veľkokapacitné batérie, ktoré sa inštalujú do Tesly Model S, ideálne z hľadiska udržateľnosti. „Veríme v menšie, ľahšie a teda aj lacnejšie batérie, ktoré sa dajú rýchlejšie nabíjať. Nie je našou snahou byť lídrom v oblasti elektrického dojazdu,“ pokračoval Steiner.
Tomuto vyjadreniu sa ale dosť ťažko „rozumie“, nakoľko Tesla Model S má batériu s kapacitou 100 kWh a Porsche Taycan 93,4 kWh (verzie Turbo a Turbo S), resp. 79,2 kWh (verzia 4S). „Vysoko-objemové“ modely Tesla Model 3 a Y pritom disponujú batériami s kapacitou cca 50 a 75 kWh.
Elektrický Macan, elektrická platforma a vodík
Rozhovor Michaela Steinera pre Autonews sa ale „netočil“ len okolo Tesly. Dozvedeli sme sa tiež, že elektrické a spaľovacie verzie modelu Macan novej generácie sa budú od seba líšiť aj po stránke dizajnu. Porsche je totiž presvedčené, že majitelia elektromobilov chcú, aby sa vedelo, že jazdia na elektrinu.
Steiner taktiež prezradil, že ich možná budúca platforma pre elektromobily má eliminovať vyšší posed za volantom, ktorý v prípade súčasných moderných platforiem vyplýva z toho, že v rámci nich sú batérie integrované do podlahy.
„R&D“ šéf Porsche sa vyjadril aj na adresu palivových článkov. Povedal, že táto technológia nie je pre nich v súčasnosti vhodná a dodal, že celková energetická účinnosť vodíkového reťazca je veľmi zlá.
Zdroj: Autonews, titulná ilustračná fotografia: Top Gear/Youtube
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Porsche testuje 4-motorové elektrické SUV. „Jazdí ako po koľajniciach“
Porsche ide v šlapajach Tesly. Buduje nabíjaciu sieť typu „destination charging“
Top Gear reaguje na spochybnenia závodu Tesly Model S a Porsche Taycan
2 komentáre
sudruh sef, priznajte si, ze ste proste zaspali vlak, ktory uz nikdy nedobehnete…
Ja nemám nič proti úspechom Tesly, ktoré sú tiež vykúpené rôznymi peripetiami a situáciami na pokraji krachu Tesly. Porsche má tradíciu a svoju klientelu. Ak povieme, že teraz „zaspali“ oproti Tesle, tak to neznamená koniec Porsche. Víťazstvo na Nürburgringu nie je jediné, čo rozhoduje o úspešnosti predaja športových áut. Počkajme si, čo nám čas a automobilky prinesú o rok, o dva!