Porsche predstavilo už 4. verziu svojho novodobo prvého elektromobilu Porsche Taycan. Zdá sa pritom, že ten bol navrhnutý najmä s ohľadom na dojazd a lepšiu „cenovú dostupnosť“.
Novinka nesie jednoduché označenie Porsche Taycan, pričom sa pridáva k súrodencom s prívlastkami Turbo S, Turbo a 4S. Na rozdiel od nich ale neponúka pohon všetkých, nakoľko disponuje pohonom zadnej nápravy. A to samozrejme nie je jediný rozdiel.
Dostupné sú 2 varianty:
- Performance Battery – výkon: 240 kW (v režime Boost krátkodobo 300 kW), kapacita batérie: 79,2 kWh, dojazd: 431 km (WLTP)
- Performance Battery Plus – výkon: 280 kW (v režime Boost krátkodobo 350 kW), kapacita batérie: 93,4 kWh, dojazd: 484 km (WLTP)
Nová verzia Porsche Taycan Performance Battery Plus tak ponúka najvyšší dojazd z pomedzi všetkých dostupných verzií. Pre porovnanie uvádzame dojazd ostatných verzií:
- 4S – 407, resp. 463 km (WLTP) v závislosti od batérie
- Turbo – 450 km (WLTP)
- Turbo S – 412 km (WLTP)
Čo sa týka nabíjania, oba varianty sa nabijú z 5 na 80 % za 22,5 min, pričom podporujú maximálny nabíjací výkon 225 kW, resp. 270 kW. Štandardná palubná nabíjačka má výkon 11 kW, príplatková ponúkne 22 kW. Maximálny výkon rekuperácie je 265 kW.
Maximálna rýchlosť oboch variantov nového Porsche Taycan sa zastaví na hodnote 230 km/h. Identické je aj zrýchlenie z 0 na 100 km/h, a to za 5,4 s. Tak ako v prípade ostatných verzií, novinka disponuje 2-stupňovou prevodovkou.
Väčší batožinový priestor
Zaujímavé je, že novinka ponúka väčší batožinový priestor ako ostatné verzie, a to 84 l v rámci predného a 407 l v rámci zadného kufra, oproti 81 l, resp. 366 l.
Čo sa týka dostupnosti a ceny, nová základná verzia Porsche Taycan bude v Nemecku k dispozícii od marca, a to za cenu od 83 520 € s DPH. Pre porovnanie, doteraz najlacnejšia verzia Taycanu, 4S, stoji v Nemecku od 106 500 €. Najlacnejšia Tesla Model S LR s vyšším výkonom, pohonom oboch náprav či dojazdom 652 km (WLTP) zas necelých 83 000 €.
Zdroj: Porsche
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Porsche sa zameriava na rýchle 500 kW nabíjanie a „neverí“ vo vodíkový pohon
Porsche odhalilo doteraz utajovaný koncept elektrickej „super-dodávky“
Porsche Taycan sa dočká upgradu. Aj v oblasti nabíjania či zrýchlenia
5 komentárov
Vôbec sa nečudujem tým obrovským predajom Porsche Taycan.
Veď sa len vžite do myslenia ľudí, ktorí nemusia prepočítavať eurá do výplaty a je ich dosť!
Tí si vyberajú vždy len to najlepšie. Tým ale nechcem naznačiť, že iné značky nie sú dobré, ale Porsche je Porsche. V Nemecku určite!
Samotné Porsche bolo šokované z úspechu Taycan. Ich plánovači výrazne podcenili dopyt. Narýchlo museli dodatočne a výrazne navyšovať výrobné kapacity. Aby nenahnevali náročných zákazníkov z extra dlhých čakacích lehôt. A to majú v Porsche dlhé čakacie doby aj na relatívne dostupne modely a vycvičených zákazníkov. Momentálne je to ich najpredávanejší model mimo kategórie SUV. Otázka znie, kedy padne dogma odmietania BEV pre 911?
Porsche má tradíciu a klientelu po celom svete, pre ktorú je mať to aktuálne „naj“ … „povinnosť“!
Tým dokáže Porsche „pustiť žilou“, a oni ešte stoja v rade! 🙂 ……. a lekári v minulosti tvrdili, že pustiť žilou je zdravé !!! 🙂 Apropo, rovnako prekvapení boli u Porsche, keď malo veľký úspech revolučné SUV Cayenne. Vraj dokonca zachránilo Porsche pred krachom!
Performance Battery Plus – výkon: 280 kW (v režime Boost krátkodobo 350 kW), kapacita batérie: 93,4 kWh, dojazd: 484 km (WLTP) znamená spotrebu 19,3 kWh/ 100 km ako u bežného BEV. Aká však bude praktická spotreba, ak sa s Porsche nebudem chcieť „plaziť s ostatnými v kolóne“? Nebude to v skutočnosti od nabíjačky k nabíjačke?! 🙂 Pri športovejšej jazde odhadujem spotrebu 50 – 60 kWh / 100 km, a dojazd tak 150 – 200 km?!
Otestuj a daj vedieť!