Šéf programu pre elektrické vozidlá Porsche, Stefan Weckbach, prezradil novinky o prvom elektromobile značky, ktorým bude model Porsche Taycan. Konečne sme spoznali napríklad údaj o kapacite batérie.
Zdá sa, že elektrický sedan Porsche Taycan by mohol byť skutočným konkurentom Tesly Model S. Veď Porsche uvádza, že najviac záujemcov o tento model „prichádza“ práve od tejto kalifornskej značky.
Porsche v Nórsku eviduje cca 3 000 rezervácií na model Taycan. Takže len na rezervačných poplatkoch v krajine, ktorá má cca toľko obyvateľov ako Slovensko, získala 7,5 mil. € (rezervačný poplatok: 2 500 €). V Nórsku pritom predá nemecká značky okolo 600 vozidiel ročne. Takže záujem o jej elektromobil je na pomery tohto trhu obrovský. A to bol doteraz predstavený iba koncepčný model.
Nórske zastúpenie automobilky Porsche sa preto rozhodlo zodpovedať najčastejšie kladené otázky od tamojších držiteľov rezervácií na model Taycan. A vďaka jednému z nich, Jimovi Rogerovi Johansenovi, ktorý sa podelil o túto komunikáciu s portálom Electrek, máme k dispozícii zaujímavé novinky.
Jedná z otázok znela, aký bude rozdiel medzi konceptom Porsche Mission E a sériovým vozidlom, ktoré príde na trh pod menom Porsche Taycan. Weckbach opovedal: „Sériové vozidlo bude podobné, len praktickejšie. A optimalizovali sme jeho aerodynamiku. Nebude mať protichodne sa otvárajúce dvere, a to z bezpečnostných dôvodov. Podarilo sa nám taktiež dosiahnuť zníženie hmotnosti a zjednodušenie jeho používania.“
Tepelné čerpadlo za príplatok
Weckbach taktiež zodpovedal otázky týkajúce sa ťažného zariadenia a „zimnej výbavy“. Ťažné zariadenie podľa neho nebude k dispozícii. „Zimná výbava“ bude zahŕňať vyhrievané predné a zadné sedadlá. Za príplatok bude dostupný aj vyhrievaný volant, a taktiež tepelné čerpadlo.
Kapacita batérie a výkon palubnej nabíjačky
Konečne sme sa dočkali aj zmienky o kapacite batérie. Weckbach povedal, že tá bude mať okolo 90 kWh. Podľa dávnejších informácií by mala zabezpečiť dojazd 500 km. Veríme, že v rámcu cyklu WLTP. Určite poteší prítomnosť 22 kWh palubnej nabíjačky, ktorá sa postará o rýchle nabíjanie aj v domácich podmienkach.
Weckbach taktiež načrtol cenu, ktorá sa má pohybovať niekde medzi cenami modelov Cayenne a Panamera. Americký ambasádor značky však bol v tomto smere nedávno podstatne konkrétnejší. Viac…
Masová produkcia elektromobilu Porsche Taycan by mala byť zahájená v septembri, pričom na trh by mal model doraziť začiatkom budúceho roka.
Zdroj titulnej fotografie: Porsche
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Porsche zdvojnásobí výrobu elektromobilu Taycan v továrni, ktorá pohlcuje emisie
Porsche chystá množstvo elektromobilov. Budú konkurovať modelom Tesla
Porsche chce zaviesť nový parameter v rámci špecifikácií elektromobilov