Test predprodukčného Porsche Taycan. Má sa Tesla obávať?

4

Sériové Porsche Taycan zažije svoju premiéru 4. septembra v rámci autosalónu vo Frankfurte. Do výroby by sa pritom malo dostať tento rok a k prvým zákazníkom začiatkom toho budúceho. Čo naznačujú prvé testy jeho predprodukčnej verzie?

V nedávnom období predviedla automobilka Porsche najväčším motoristickým redakciám svoj prvý elektromobil Porsche Taycan. Väčšinu z nich pritom odviezla na sedadle spolujazdca, avšak Jonny Smith z Fully Charged si mohol ako prvý človek mimo Porsche vyskúšať chystanú novinku. Čo si o nej myslí Jonny a „prísediaci“ redaktor Angus MacKenzie z Motortrend?

Opakovateľný maximálny výkon

Jonny Smith mal možnosť vyskúšať najmä jednu z najunikátnejších schopností modelu Taycan. Tou má byť podľa výrobcu opakovateľnosť maximálneho výkonu. Je známe, že maximálny dostupný výkon elektromobilu klesá pri veľkej záťaži. A to kvôli stúpajúcej teplote pohonného systému, ktorý treba ochrániť obmedzením výkonu.

A jeho test naznačuje, že Porsche sa mohlo podariť tento neduh vyriešiť. Testovaná top verzia modelu Taycan, ktorá by mala mať cez 600 konských síl a kr. moment 880 Nm, totiž dokázala zvládnuť viac „šprintov“ bez straty výkonu ako zaručuje výrobca, podľa ktorého zvládne Taycan 10 plných zrýchlení z 0 na 100 km/h (3,2 s) a 4 plné zrýchlenia z 0 na 200 km/h (pod 10 s).

Zhrnutie Jonnyho Smitha

V rámci zhrnutia svojich skúseností Smith hovorí, že okrem šprintov mohol jazdiť s Porsche Taycan len „pomalými zákrutami“, no napriek tomu môže povedať, že toto vozidlo „je nepochybne Porsche“. Podľa Smitha má konkurovať nadchádzajúcim modelom ako Audi e-tron GT či Mercedes-Benz EQS a ukázať vodičom Tesly, že vysoký výkon je možné dosahovať nielen jednorázovo. Dodáva pritom, že Taycan by mohol byť lákavou ponukou pre existujúcich či potenciálnych zákazníkov Tesly.

Má sa teda Tesla obávať?

V úvode spomínaný Angus MacKenzie z Motortrend zažil Porsche Taycan inak ako Smith. A to v pozícii spolujazdca. Avšak aj v rámci športovej jazdy, vrátane rýchlych prejazdov zákrut. Vo svojom záverečnom komentári sa pýta, či by sa mala Tesla obávať tohto modelu. A odpovedá si, že jednoznačne áno.

ZAJAZDI SI NA TESLE!

Aj zo sedadla spolujazdca má byť jasné, že Porsche je ohľadom dynamiky vynikajúce vo všetkých smeroch. A dodáva, že ak sa parametre sériového modelu nebude líšiť od testovaného prototypu, tak Tesla Model S 100D (Long Range) by nemusela mať nad Taycanon rozhodujúcu výhodu z hľadiska dojazdu. A keď sa k tomu pridá lepšia kvalita spracovania a punc značky Porsche, má ísť podľa MacKenzieho o „game-changera“.

Budeme teda dúfať, že sa Porsche sa podarilo vyvinúť vozidlo, ktoré bude naozaj konkurovať Tesle Model S, a to aj po softvérovej stránke.

Zdroje: Fully Charged, Motortrend, zdroj titulného „render“ obrázku: Taycanforum

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Porsche Taycan príde v 3 verziách. „Rekordné“ nabíjanie neskôr
James May „z Top Gear“ otestoval najvýkonnejšiu Teslu Model S. Čo hovorí?
BMW už testuje konkurenta Tesly Model 3 aj v bežnej premávke

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Nikto vam nedokaze dat viac, ako vam porsche dokaze slubit ako aj vsetky ostatne znacky, ktore sa hraju ze zrazu vedia vyrabat e-auta, ale pri tom su 5 rokov pozadu od tesly… a nikdy ju uz nedobehnu

    • keby len 5 rokov pozadu…niektori analiticki vravia ze aj 15 rokov su pozadu vo vyvoji a ze sucasne automobilky ako Mercedes, BMW, Audi ci VW ale aj porsche NEDOKAZU vyrobil elektromobil ani takej kvality ako TESLA V ROKU 2012 !!!…a za 7 rokov sa TESLA riadne posunula DALEJ …Kto jazdil na TESLE vie o com pisem…som rad ze sa tu najde coraz viac ludi ako si ty, co tieot veci vidia a chapu…skratla elektromobily su hrobarmi spalovacich aut …ziaden servis, vymena olejov, sviecok, remenov a podobnych muzejnych exponatov… sucasne automobilky nemaju technologie, ludi a ani sposob ako konkurovat TESLE…je to v podstate zaciatok ich konca, len sa zmietaju v agonii a stale chrilia tie obstarozne spalovacie haraburdy…

      • Ako keby ste mi čítal z duše. Neviem, čo dodať. Nádherne zhrnuté a povedané bolo prakticky všetko.
        P.S. Úžasná veta – Elektromobily sú hrobármi spaľovacích áut.
        To si musím osvojiť…

  2. Tento môj príspevok nie je v duchu článku. Ospravedlňujem sa.
    Neporovnávam teraz totiž Tesla versus Taycan versus neviemkto.
    Našiel som si takú drobnú zábavku – taký testík. Keď idem okolo nabíjačky, kde sa práve nachádza majiteľ elektromobilu, ktorý sa práve pripája, resp. odpája z nabíjania, položím mu jednoduchú otázku – ako ste spokojný s týmto autom?
    Odpovede sú si mimoriadne podobné – je to super, som nadšený, nemá to chybu a tak podobne. (Značky nie sú podstatné.)
    Dnes som oslovil nemecky hovoriaceho motoristu a odpoveď bola štandardná – Sehr zufrieden. Veľmi spokojný.
    Takže – je to fakt dobré, čo sa týka názoru majiteľov. A to, že „tvrdo“ súperia jednotlivé značky, je priamo výborné. Posúva to všetkých dopredu…

Pridajte komentár