Porsche prezradilo predpokladané špecifikácie všetkých 3 verzií sériového sedanu Porsche Taycan, ktorý bude prvým elektromobilov značky. Sľubovaného, „rekordného“, 350 kW nabíjania sa dočkáme neskôr.
Redaktor magazínu Car, Georg Kacher, sa mal možnosť odviesť v prototype elektromobilu Porsche Taycan, ktorý by mal byť veľmi blízky sériovému vozidlu. Veď do výroby sa dostane ešte tento rok, pričom prví zákazníci by sa mali dočkať začiatkom toho budúceho.
Hlavný inžinier automobilky Porsche Stefan Weckbach v rámci prezentačnej jazdy prezradil predpokladané špecifikácie všetkých 3 verzií modelu. Tá základná bude disponovať pohonom zadnej nápravy, 80 kWh batériou a výkonom 322 alebo 376 koní (možnosť výberu). Podľa dávnejších informácií od amerického ambasádora značky Porsche by mala začínať na sume 90 000 $.
Stredná verzia s prívlastkom Carerra 4S má mať pod „kapotou“ 96 kWh batériu a 2 elektromotory (4×4) s výkonom 429 alebo 483 koní. Jej americká cena by sa mohla pohybovať tesne pod 100 000 $.
- Testovací prototyp Porsche Taycan. Zdroj: Porsche
- Render Porsche Taycan na základe testovacích prototypov. Zdroj: Taycanforum.com
Top verzia podrobnejšie
No a najvýkonnejšia verzia Turbo, v ktorej sa zviezol spomínaný redaktor, by sa nemala nechať zahanbiť ani Teslou Model S Performance. Rovnako ako v prípade strednej verzie ponúkne 96 kWh batériu (dojazd okolo 500 km, hmotnosť 650 kg – celkovo 2 095 kg) a pohon oboch náprav, avšak podstatne vyšší výkon (215 + 402 k) a lepšie dynamickej parametre.
O zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,2 s sa postará aj obrovský krútiaci moment 880 Nm, ktorý je dostupný od prvej otáčky. Z 0 na 200 km/h by to malo trvať Porsche Taycan Turbo menej ako 10 s. Maximálna rýchlosť sa zastaví na hodnote 260 km/h, pričom ani pri tejto rýchlosti by nemalo dochádzať k prehrievaniu batérie.
Opakovateľnosť špikového výkonu
Nemecká automobilka pripúšťa, že jej model Porsche Taycan nie je tak rýchly ako Tesla Model S s režimom Ludicrous. Jeho výhodou však má byť udržateľnosť a opakovateľnosť špikového výkonu. V hre je však aj výkonnejší variant verzie Turbo s dodatkom „S“. Ten by mohol mať až 724 koní, vďaka čomu by si mohol trúfnuť aj na spomínanú, šialene rýchlu Teslu.
Okrem výkonnostných parametrov sme spoznali aj údaj o rázvore náprav (2 910 mm). Ten má pritom bližšie k Tesle Model 3 (2 875 mm) ako k Modelu S (2 959 mm). Zaujímavé je aj použitie 2-stupňovej prevodovky, čo nie je u elektromobilov bežné.
„Len“ 250 kW nabíjanie
A bežný nie je ani 800-voltový systém batérie, vďaka ktorému má byť možné nabíjať Porsche Taycan výkonom až 350 kW. Aktuálne sme sa však dozvedeli, že spočiatku bude model podporovať „len“ 250 kW nabíjanie. Plného výkonu by sme sa mali dočkať najneskôr v roku 2021. Cena verzie Turbo sa odhaduje na 120 000 libier.
Zdroje: Teslarati, Carmagazine, titulná ilustračná fotografia: Taycanforum
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrické Porsche Taycan je „vypredané“ a „kradne“ Tesle zákazníkov
Špionážne fotografie interiéru Porsche Taycan. Bez unifikácie, konečne!
Audi a Porsche musia prerobiť spoločnú „e-platformu“. Aj kvôli Tesle