Porsche Taycan má najvýkonnejší nabíjací systém. Ako dopadol jeho test?

5

Nedávno predstavené Porsche Taycan je vozidlom, ktoré podporuje nabíjanie najvyšším výkonom zo všetkých osobných elektromobilov. Čo to znamená v praxi, ukázal test.

Porsche sľubovalo v prípade svojho prvého elektromobilu Taycan podporu nabíjania výkonom 350 kW, akým disponujú aktuálne najvýkonnejšie dostupné nabíjacie stanice, napr. z európskej siete Ionity či americkej siete Electrify America.

270 namiesto 350 kW

Neskôr sa objavili informácie, že Porsche Taycan zvládne „len“ 270 kW, pričom 350 kW podpory sa dočkáme neskôr. A pri predstavení sériového modelu sa naozaj potvrdilo, že novinka disponuje 270 kW nabíjaním. V jej útrobách sa však nachádza avizovaný vzácny 800V systém, pričom bežne sme v rámci elektromobilov zvyknutí na systémy do 400V.

Spomínané čísla sú určite obdivuhodné, najpodstatnejšia je však rýchlosť nabíjania v praxi. A tá bola poprvýkrát „verejne“ otestovaná na 350 kW nabíjacej stanici siete Electrify America. Nabíjalo sa pritom vozidlo, ktoré dorazilo na stanicu priamo z podujatia, na ktorom bolo predstavené.

porsche taycan rychlost nabijania

Zdroj: Electrify America

Nabíjanie v praxi

Jeho cesta od Niagarských vodopádov na nabíjaciu stanicu v meste Bloomsburg (Pennsylvania) merala cca 400 km, pričom v batérii zostalo 5 % energie. Na 80 % sa pritom nabila za 22,5 min, čo cca zodpovedá špecifikáciám výrobcu – „na 80 % za 22,5 min“. Je pritom jasné, že z 0 sa bude vozidlo nabíjať len vo výnimočných prípadoch, takže tento údaj je v poriadku. Škoda len, že nie je k dispozícii krivka priebehu nabíjania. Snáď sa dočkáme neskôr.

Nabíjanie teda ukázalo, že verzia Porsche Taycan Turbo by mala na nabíjacej stanici s potrebným výkonom získať za 22,5 min nabíjania dojazd 338 km (WLTP) a top verzia Turbo S 309 km (WLTP). Pre porovnanie, Tesla Model 3 Long Range sa na 250 kW nabíjacej stanici Supercharger V3 v rámci testu Motortrendu nabila z 5 na 80 % za 26 min, pričom získala dojazd 420 km (WLTP). Treba pritom dodať, že Model 3 je menej výkonným a o  triedu menším vozidlom.

Ďalšie 800-voltové elektromobily

Okrem Porsche Taycan disponuje 800V systémom aj elektromobil Aston Martin Rapide E. Výrobca však hovorí „len“ o podpore 100 kW nabíjania a maximálnej rýchlosti nabíjania 500 km/hod. 800-voltové elektromobily pritom nedávno ohlásil koncern Hyundai Motor Company (značky: Hyundai, Kia a Genesis).

SÚVISIACE ČLÁNKY:
6-minútové nabíjanie elektromobilov by vraj mohlo byť čoskoro realitou
Tesla sa môže tešiť. Porsche Taycan prichádza s relatívne „šialenými“ cenami
Ktoré elektromobily sa nabíjajú najrýchlejšie na ultra-nabíjačkách?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Napadla mi určitá asociácia, ktorá však nemá nič spoločné s podstatou článku. (Porsche Taycan je nepochybne jedno z najlepších elektroáut na svete.)
    Moja úvaha sa týka porovnania „batériových“ a „vodíkových“ áut z určitého uhla pohľadu.
    Momentálne vodíkový pohon (palivové články) jednoznačne „ťahá za kratší koniec“. Je to skôr hudba budúcnosti, je to vhodnejšie pre nákladnú dopravu, lode a pod.
    Ale má to jednu výhodu, ktorá teraz nehrá veľkú rolu. A to – spôsob čerpania energie.
    Vodík: jediný štandard. Plniaci tlak 70 MPa (= 700 barov), jedna jediná normalizovaná koncovka. Bodka.
    Elektromobily:
    AC (striedavý prúd) – bežná domáca zásuvka (230 V), trojfázový prúd (400 V) 16 A, 32 A, Type 2…
    DC (jednosmerný prúd), rôzne štandardy a koncovky CCS, CHADEMO, SUPERCHARGER, rôzne výkony (od 50 do 350 kW), rôzne napätia (400 V, 800 V), rôzne spôsoby platieb atď. atď.
    (Teraz nerozoberám čas čerpania/nabíjania.)
    Ale v budúcnosti – môže to hrať úlohu? Čas ukáže…

    • Je to zaujímavý pohľad na vec. Z môjho pohľadu je potreba nejak unifikovat tie koncovky do elektromobilov, i keď výkon jednotlivých staníc bude rôzny, stým sa toho asi moc nedá spraviť, aspoň ti koncovky by mohli byt jednotné.

    • Tak jestli se nepletu, na Superchargerech CCS používají Model 3, původní Tesla mají Modely S a X
      A jak to vypadá, Hyundai/Kia se přidali k Ionity, takže asi už CCS bude. Tak zbývá už jen Nissan, jestli se nepletu?
      Do budoucna zůstane CCS, který je kombinovaný s Menekes na AC dobíjení… tak uvidíme, u benzínu/nafty jsou taky dvě možnosti…

    • Vodik nema buducnost…z par dovodov…jeden je velky…a to financny…vies si predstavit kolko milionov by stala cerpacia stanica na vodik a ake nebezpecie by bola pre okolie ?…a zas nabijaci kolik do elektromobilov stoji nanajvys par tisic euro…cize omnoho rychlejsia vystavba infrastruktury pre lektromobily nez pre ,,vodikove,, auta…hm, a polozme si otazku…preco by mal byt vodik? …ved vodikovy pohon je vlastne tiez elektricky…cize auto pohana elektromotor a nie spalovak na vodik ako si mylene myslia niektori ludia…je to tiez elektricke auto ibaze pouziva vodik ako ,,elektrolyt,,…ktory sa tiez do baterie ,,nenatankuje za minutu…takze vyhoda vodika ziadna…iba same drahe a nebezpecne negativa…o vodik sa usilu ju naftarske lobby…ktore si uvedomuju ze rozmachom elektromobilov stracaju zisky…ale ak by ,,usmernili,, vyvoj smerom kvodiku tak svoj prijem nestratia, pretoze na vyrobu vodika je potrebnych 95 percent ako suroviny ropy…o tom to je…nechcu dat elektromobilistom ,,slobodu,,…ale mat ich nadalej za ,,otrokov,, ako je tomu teraz pri spalovakoch…este jedna vec okolo servisu…servis na elektromobil je cca akolo 20 euro za 3 roky…no neviem si predstavit aky drahy servis je na vodikove auta…to sa vazne niektorym chce platit neskutocne drahy servis ako je na spalovakoch ?!…ludia oslobodte sa !…elektromobil je ,,sloboda,, …

Pridajte komentár