Díler značky Porsche tvrdí, že nemecká automobilka aktualizuje batériu modelu Porsche Taycan, čo prinesie lepšiu spotrebu a zvýšenie dojazdu na jedno nabitie.
Pomerne nedávno obletela svet správa, že podľa oficiálneho testovacieho cyklu EPA je Porsche Taycan osobným elektromobilom s najvyššou spotrebou. V rámci tohto cyklu pritom dosiahol spotrebu 30,4 kWh/100 km (verzia Turbo), resp. 31,1 kWh/100 km (verzia Turbo S) a dojazd 323 km, resp. 311 km, pričom obe verzie disponujú batériou s kapacitou 93,4 kWh.
Pre získanie lepšej predstavy o efektivite modelu Taycan uvádzame (oficiálne porovnanie), že Tesla Model S dosiahla v rovnakých oficiálnych testoch spotrebu 18,6 kWh/100 km (verzia Long Range), resp. 19,9 kWh/100 km (verzia Performance) a dojazd 600 km, resp. 560 km, pričom obe verzie disponujú batériou s kapacitou 100 kWh.
Tesla Model S Long Range sa medzičasom dočkala vylepšení, ktoré podľa Tesly zvýšili jej dojazd na 628 km (EPA). Vylepšenie Porsche Taycan by tak nebolo veľkým prekvapením. Veď okrem Tesly už také niečo urobilo aj Audi so svojím modelom e-tron a Jaguar v rámci modelu I-Pace.
Novinky od dílera Porsche
Informácie o vylepšení batérie a predĺžení dojazdu elektromobilu Porsche Taycan sa objavili na fóre „Taycan EV Forum„, kde jeden z členov najskôr upozornil na tweet zákazníka Porsche, ktorý aktuálne čaká na dodanie modelu Taycan.
V ňom sa uvádza, že Porsche aktualizovalo batériu Taycanu, pričom nová batéria má byť lepšia ako tá pôvodná. Zákazník Porsche (Tweeter „nick“: @ClarkDennisM, Taycan Forum „nick“: @TaycanDude) potom dodal, že jeho díler (predajca značky Porsche „Bellevue“) ho informoval, že batérie budú optimalizované z hľadiska spotreby energie a ďalších vecí.
Aktualizovanú batériu majú dostať všetky verzie, teda 4S, Turbo a Turbo S. Díler svojmu zákazníkovi zatiaľ nevedel povedať, či pôjde o softvérovú alebo hardvérovú aktualizáciu, ale prisľúbil mu, že ho bude v tejto veci informovať. Zákazník pritom dodal, že jeho díler mal doteraz vždy presné informácie.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Šéf Porsche avizuje elektromobily s dojazdom 1000 km a nabíjanie rýchlosťou tankovania
Porsche testuje 4-motorové elektrické SUV. „Jazdí ako po koľajniciach“
Top Gear reaguje na spochybnenia závodu Tesly Model S a Porsche Taycan
2 komentáre
Jedna babka povedala…
Dúfam, že sa dozvieme aj pokračovanie, lebo toto polemizovanie nie je hodné článku.
Typ baterie nebude mít v tomto případě zas tak velký vliv na spotřebu. Mohla by být lehčí, nebo mít větší kapacitu, ale ta velká spotřeba je spíš definována záležitostmi mimo baterii. :-/