Automobilka Porsche dala vybraným motoristickým novinárom možnosť otestovať modernizovaný elektromobil Porsche Taycan, ktorému dáva prívlastky „nový“ či „značne aktualizovaný“. A testy predsériových vozidiel ukázali, že novinka, ktorá bude predstavená v týchto dňoch, ponúkne aj podstatne vyšší dojazd a naozaj rýchle nabíjanie.
Pôvodné Porsche Taycan je uznávané kvôli svojim jazdným vlastnostiam či rýchlemu nabíjaniu. A aktuálne sa zdá, že modernizovaný model má parametre nabíjania vylepšené na úplne špičkové hodnoty. A k tomu pridá aj podstatne vyšší dojazd.
Porsche v aktuálnej tlačovej správe uvádza, že počas testovania v Kalifornii dosiahli testované „nové“ modely dojazd až 587 km. A to na diaľnici, kde je maximálna povolená rýchlosť 120 km/h. Pre porovnanie, súčasný model s najvyšším dojazdom ponúka „laboratórny“ dojazd 504 km (WLTP).
Pôsobivé nabíjanie
Porsche tiež uvádza, že počas testov sa modernizovaný elektromobil Taycan dokázal nabíjať maximálnym výkonom cez 300 kW. A vďaka tomu sa z 10 na 80 % nabil za menej ako 20 min. Novinári, ktorí mali možnosť novinku otestovať, však uvádzajú ešte lepšie čísla.
Napr. Insideevs spomína nabitie z 8 na 80 % za 16 min. Maximálny zaznamenaný nabíjací výkon bol pritom 320 kW. Po pripojení sa ukázala hodnota 295 kW a nabitie z 8 na 30 % trvalo 4 min. Okolo SoC 40 % bol výkon „stabilných“ 320 kW a pri cca 65 % klesol na 250 kW.
Autocar zaznamenal ešte lepší výsledok. Ich vozidlo sa pri okolitej teplote okolo 15 – 16 °C nabilo zo 6 na 80 % len za 14 min a dosiahlo max. nabíjací výkon 332 kW. A výkon okolo 300 kW si vozidlo dokázalo udržať cca 5 min.
Pre porovnanie, Porsche v prípade súčasného Taycanu uvádza max. nabíjací výkon 270 kW a nabitie z 5 na 80 % za 22,5 min. A to za ideálnych podmienok. Sme tak veľmi zvedaví na oficiálne hodnoty nového modelu. Tie by sme mali spoznať čoskoro, keďže nové Porsche Taycan bude predstavené v týchto dňoch.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Porsche predstavilo svoje prvé elektrické SUV – Macan. Známa je aj cena
Ako rýchlo sa nabíja Tesla Cybertruck? Prvé zdokumentované nabíjanie
Test rýchlosti nabíjania 32 elektromobilov priniesol nové rekordy. Stojí za nimi Xpeng G9
ODBER NOVINIEK
9 komentárov
Povzbudivé správy o vylepšení nabíjacích parametrov asi 800 V architektúry! Nesmieme však zabúdať na ceny kWh z rýchlonabíjačiek, a to aj pre zmluvných partnerov. Už viacerým testovateľom z magazínov „zhorklo v ústach“, keď zistili, že 1 km je citeľne drahší ako na benzín alebo naftu …… A s žonglovaním s cenami za kWh musíme počítať aj do budúcnosti !!!
Myslim ze majitelov Porschakov spotreba az tak netrapi a ich fosilne verzie urcite nejazdia za 5L a netankuju najlacnejsi N95 tak pochybujem ze ten 1km bude drahsi s EV,
Aktualne HFC 350-400kw u ZSE sa nabija za 0,29e. Zahranicny roaming 25e za nabijanie, cize (napr, na Ionity ktoru vie Taycan vyuzit na max s jeho vykonom) ak za tych 16min nabili len 70kwh tak to vychadza po 0,36e. Aj keby mal spotrebu 25kwh (co nema lebo s dialnicnym dojazdom 587km pri 120km/h by musel mat bat 150kwh) to vychadza na 7,25/9,00e na 100km. To ma byt to citelne drahsie ako benzin???? To by musel ten ICE Porschak jazdit za menej ako 4-5L dialnicnych. Tak to chcem vidiet. Aj pri cene 0,69e/kwh co je blud sme na ekvivalente 9-10L. 🙂
Nedokážem vám oponovať praktickými výpočtami. To, že je na diaľnici v Kalifornii povolených 120 km/hod. neznamená, že pri dojazde 587 km mal Taycan trvale tých 120 km/hod. Ak by spolu s ním išlo aj ICE Porsche, malo by skutočnú spotrebu až tých 12 litrov?
P.S. Okrem toho nemyslel som len na porovnanie nákladov na energiu Porsche -Porsche, ale všeobecne, teda pre všetkých, a rozdiely podľa rýchlosti nabíjania. O ostatných aktuálnych záludnostiach v praxi nehovoriac!
Nemyslim to zle, ale komentare ako „Nedokážem vám oponovať praktickými výpočtami.“ su na smiech a nepatria do vecnej debaty.
Je ok byt odporcom EV ale prosim o realne argumenty. „Ostatne zaludnosti“ su akoze co konkretne? Nizsie naklady na servis EV? Zober si len kolko stoji vymena brzdoveho oblozenia na vykonnom porsche vs EV kde to treba menit tak po 100 tis km.
U klietov Porsche a pri tych cenach je to hlavne o preferenciach kazdeho. Kto chce EV kupi EV a kto ICE tak ma spalovak. Rozdiel v cene je maly a naklad na prevadzku nezavazi.
To Porshe bude jazdiť za zlomok ceny spaľovacej verzie, lebo cena za jazdu nie je len cena paliva, ale aj cena pravidelných servisov, ktoré je potrebné na tom robiť.
SPOTREBA:
Ak zoberieme, že novy a starý Taycan budu mať približne rovnakú batériu, tak rátajme s 93kWh a podľa článku spravil na diaľnici 587km. Takže spotreba na diaľnici pri 120 km/h je 15.83 kWh/100km
Spotreba Porshe 911 (spritmonitor.de priemer 964 vozidiel) 11.93l/100km
Cena za elektriku na 100km(0.69€/kWh) 15.83*0.69=10.93€
Cena za benzin na 100km(1.55€/l benzin) 11.93*1.55=18.49€
Cena na 100km je približne polovičná v porovnaní s benzínom!
SERVIS:
Pri Porshe 911 je potrebne zarátať servis motora bežný(výmeny oleja, tam nie je 5w30 long life), servis motora generálny (rozvody, dekarbonizácia, vačky), servis prevodovky (PDK nie je DSG), service brzd. To všetku je potrebne zarátať do každej jazdy.
Pri Taycan odpadá alebo sa veľmi zníži service motorov a prevodovka. Aktuálny Taycan má prevodovku, nie je to PDK, ale je to 2 stupnova prevodovka, ktorej servisne náklady budú oveľa nižšie. Väčšina elektromobilov nemá prevodovku s radením.
Myslím si, že práve tieto náklady budu výrazne vyššie ako samotná cena paliva.
Ten kto ma na Porshe 911 alebo na Taycan, spotrebu nerieši a na servis sa peniaze nájdu alebo sa auto predá.
Pravdu majú obaja pani, ktorí písali pred mojím príspevkom. Dodám len príklad z praxe, keď sme dnes mali ako dodávatelia Porsche v Nemecku návštevu nášho zákazníka, ktorý prišiel V menovanom vozidle a zabudol si pred cestou ku Frankfurtu dobyť akumulátor na 80%. Pred našou firmou bola len klasická nabíjačka, ktorá žiaľ za tri hodiny mu auto nedokázala nabyť auto tak, aby prišiel domov. Aj takéto „výhody“ majú takéto vozidlá.
Pekny priklad. Takze ked podobny iqvac zabudne natankovat, tak uz len tak hocikde nenatankuje – da sa to zial len na dalsej cerpacke, ku ktorej si bude musiet vziat taxika a kanister. Tyvole to su uvahy.
Ale k veci: fakt by ma zaujimali tie bezne servisne ukony a ich ceny. Ma tu niekto s tym realne skusenosti?
ty máš fakt logiku ked máš pumpu na každých 15km a špeciálne elektronabíjačky ktoré dokážu drbať320Kw máš na kolko km ??? takže neviem čo tu melieš o kanistri . a to nepíšem o tom ked bude nabíjačka obsadená
Chystáte sa ho kúpiť keď to tu tak horlivo riešite? Lebo ja nie 🙂