Špionážne fotografie interiéru Porsche Taycan. Bez unifikácie, konečne!

1

Prvé plne elektrické Porsche, športový sedan Porsche Taycan, nám „nedobrovoľne“ odhalil svoj interiér. Pozitívne je, že je odlišný od interiérov svojich spaľovacích súrodencov. To pritom nie je žiadnym zvykom, stačí porovnať mnohé elektrické a spaľovacie modely iných značiek.

Porsche Taycan pôjde do sérovej výroby už tento rok, a tak testovacie prototypy majú pred sebou posledné kilometre. Je pritom logické, že sa objavuje čoraz viac špionážnych záberov. A konečne máme k dispozícii fotografie interiéru, ktorý by sme mali nájsť aj v sériovom vozidle.

Vďaka webu Taycanforum máme možnosť vidieť na fotografiách (vrátane titulnej), že Porsche Taycan je prvým modelom značky, ktorý má plne digitálny prístrojový panel. Jeho súrodenci totiž majú minimálnej jeden z „kruhových“ ukazovateľov analógový. „Zapínacie“ tlačidlo sa nachádza pomerne netradične vľavo od volantu.

Menším prekvapením je aj analógový ukazovateľ, ktorý sa nachádza v strede palubnej dosky. Ten je síce typický pre modely od Porsche, avšak koncepčný elektromobil Mission E, z ktorého Taycan vychádza, ho nemal. Zvyšok interiéru sa však nápadne podobá na ten koncepčný, čo je dobre.

Bez značnej unifikácie, konečne!

Interiér je tak iný, ako v prípade súrodeneckých spaľovacích modelov, čo je v dnešnej unifikovanej dobe veľkou výnimkou. A to už platí aj v prípade elektromobilov. Stačí sa pozrieť na modely ako Audi e-tron či Mercedes-Benz EQC.

Bočná fotografia interiéru modelu Porsche Taycan naznačuje, že spolujazdec by mohol mať k dispozíci vlastný displej, tak ako tomu bolo v prípade koncepčného vozidla. Taktiež by sa mohlo sa zdať, že v prvom elektrickom Porsche už budeme hľadať normálne tlačidlá (mimo volantu) len veľmi ťažko, narozdiel od spaľovákov, v ktorých je nimi posiata celá stredová konzola.

Porsche Taycan – špecifikácie

Na záver si ešte pripomeňme základné špecifikácie jednej z verzií, ktorá by mala prísť na trh. Tá bude disponovať 2 elektromotormi s celkovým výkonom 440 kW (600 k) a dojazdom 500 km. Z 0 na 100 km/h by pritom mala zrýchliť za 3,5 sekundy. Obrovskou prednosťou sériového vozidla bude ultra-rýchle nabíjanie. 800-voltový batériový systém umožní nabíjanie výkonom až 350 kW. Vďaka tomu sa nabije na 80 % len za 15 minút.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Porsche informovalo o približných cenách elektromobilu Taycan
Elektrické Porsche Taycan je „vypredané“ a „kradne“ Tesle zákazníkov
Nová generácia batérií od Porsche už budúci rok. Prinesie vyšší dojazd

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár