Porsche predstavilo už tretí karosársky variant elektromobilu Taycan aj novú výkonovú verziu s top dojazdom

1

Modelová rodina Porsche Taycan sa rozrastá už o „tretí karosársky variant“ – športovo-úžitkový Sport Turismo, ako aj piatu výkonovú verziu GTS, ktorá napriek vysokému výkonu ponúkne najvyšší dojazd spomedzi všetkých verzií.

„Tretí karosársky variant“ Porsche Taycan Sport Turismo dopĺňa prvotný variant s karosériou typu sedan/fastback a jemne „offroadový“ variant s karosériou typu crossover – Taycan Cross Turismo. A podľa automobilky Porsche spája to najlepšie z oboch svetov svojich starších súrodencov.

Novinka má byť „určená pre tých, ktorí chcú podobnú úroveň každodennej praktickosti, akú ponúka Taycan Cross Turismo, ale nechcú prísť o výkon športového sedanu Taycan na bežnej ceste“. Dizajnom karosérie pripomína model Cross Turismo, má však „športovú“ svetlú výšku a neobsahuje „offroadové“ dizajnové prvky.

V porovnaní so sedanom poskytuje novinka v rámci zadného radu sedadiel o 45 mm viac miesta nad hlavou. Objem batožinového priestoru je po sklopení zadného radu sedadiel rovnaký ako v prípade variantu Cross Turismo, t.j. cez 1 200 l.

Verzia GTS

Verzia Porsche Taycan GTS je už piatou z pohľadu výkonových charakteristík v rámci modelového radu Taycan. Radí sa pritom do stredu, t.j. nad „Taycan“ a „Taycan 4S“ a pod „Taycan Turbo“ a „Taycan Turbo S“. Ponúka výkon 440 kW, vďaka čomu v oboch dostupných karosárskych variantoch (sedan aj „Sport Turismo“) zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,7 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h.

V závislosti od karosárskeho variantu a kapacity batérie (79,2 / 93,4 kWh) poskytne dojazd 424 až 504 km (WLTP), pričom Porsche zatiaľ nekonkretizuje dojazd v rámci každej dostupnej verzie. Každopádne dojazd 504 km (WLTP) je zatiaľ najvyšším, ktorý sa spája s modelovým radom Taycan.

Porsche uvádza, že verzia GTS má špeciálne prispôsobené adaptívne vzduchové odpruženie, vrátane aktívneho riadenia odpruženia (PASM), a to v prospech priečnej dynamiky. GTS tiež uvádza nový prvok voliteľnej výbavy, a to panoramatickú strechu so systémom Sunshine Control, ktorý umožňuje reguláciu priehľadnosti.

Porsche nám tiež prezradilo prvé cenovky svojich nových elektromobilov, a to pre domáci nemecký trh. Verzie Porsche Taycan GTS a Porsche Taycan GTS Sport Turismo začínajú na cene 131 834 €, resp. 132 786 €. Uvedenie na prvé trhy je naplánované na jar budúceho roka.

porsche taycan sport turismo

Zdroj: Porsche

Zdroj: Porsche

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Porsche už testuje elektro-SUV Macan. Má ponúknuť značne väčší dojazd ako Taycan
Porsche sa zameriava na rýchle 500 kW nabíjanie a „neverí“ vo vodíkový pohon
Porsche skúma batérie s „technológiou z motoršportu“ a ohlásilo vlastnú sieť ultra-nabíjačiek

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Tie dojazdy asi platia, keď budete jazdiť a závodiť spolu s Wuling Hong Guang MINI EV! Už by to chcelo od Porsche niečo zbrusu nového!

Pridajte komentár