Porsche predstavilo lacnejšiu „orezanú“ verziu elektromobilu Taycan

2

Automobilka Porsche dnes predstavila „vstupnú“ verziu svojho prvého elektromobilu, ktorá nesie meno Porsche Taycan 4S. Tá logicky ponúka o niečo horšie parametre ako top verzie Turbo a Turbo S, ktoré sme spoznali začiatkom septembra. Zákazníci budú mať pritom na výber z dvoch variantov.

Výkon

Varianty modelu Porsche Taycan 4S sa líšia najmä výkonom a kapacitou batérie, a teda aj dojazdom. Verzia „Performance battery“ ponúka výkon 390 kW, zatiaľ čo v prípade „Performance battery Plus“ to je 420 kW. Porsche pritom v súvislosti s výkonom základného modelu nespomína režim Boost, ktorým disponujú verzie Turbo (460/500 kW) a Turbo S (460/560 kW).

Nižší výkon samozrejme prináša o niečo horšie dynamické vlastnosti. Oba nové varianty zrýchlia z 0 na 100 km/h za 4 s a dosiahnu maximálnu rýchlosť 250 km/h.

Batérie, dojazd a nabíjanie

Verzia so základnou batériou disponuje kapacitou 79,2 kWh, pričom ponúka dojazd 407 km podľa WLTP . Verzia „Performance battery Plus“ disponuje rovnakou kapacitou ako modely Turbo a Turbo S, t.j. 93,4 kWh. Vďaka nižšiemu výkonu však ponúkne dojazd 463 km (WLTP), tzn., že ide o variant s najvyšším dojazdom.

Verzie „vstupného“ modelu sa líšia aj podporou rýchlosti nabíjania. „Performance battery“ umožňuje na 800V nabíjačkách nabíjanie maximálnym výkonom 225 kW, zatiaľ čo „Performance battery Plus“, rovnako ako verzie Turbo a Turbo S, 270 kW. Na 800V rýchlonabíjačkách sa pritom majú nabiť z 5 na 80 % za rovnaký čas, a to 22,5 min.

V prípade 400V nabíjačiek je to však v štandarde len 50 kW, pričom za systém podporujúci 150 kW sa pripláca (platí min. pre trhy v USA). Nové verzie disponujú pohonom oboch náprav, ako aj 2-rýchlostnou prevodovkou. Tzn., že majú rovnakú architektúru pohonu ako ich o niečo starší súrodenci.

Ceny

Porsche zatiaľ zverejnilo ceny svojej novinky len pre americký trh. Dávajú nám však dobrú predstavu o tom, čo môžeme očakávať v Európe. Porsche Taycan 4S s menšou batériou začína v USA na sume 103 800 $. „Performance battery Plus“ stojí od 110 380 $. Ide pritom pravdepodobne o ceny bez DPH. Verzie Turbo a Turbo S vyjdu v USA na 150 900 $ (v Nemecku: 152 136 € s DPH), resp. 185 000 $ (v Nemecku: 185 456 € s DPH). Porsche tiež informuje, že aktuálne predstavená novinka bude dostupná od januára 2020, pričom už dnes sa dá objednať.

DOPLNENÉ: Cena modelu Taycan 4S začína na nemeckom trhu na sume 105 607 €.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Top Gear otestoval Porsche Taycan. Je lepšie ako Tesla Model S?
Šéf Porsche avizuje elektromobily s dojazdom 1000 km a nabíjanie rýchlosťou tankovania
Tesla Model S vraj jasne porazila Porsche Taycan na Nürburgringu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Myslím, že zrychlení za „4“ verze 4S by mi bohatě stačilo. Horší je vyloženě trapný příplatek za 150 kW nabíjení na 400 V nabíječkách (i kdyby nebyl moc vysoký), to mělo být určitě v ceně.

  2. Nuž pekné je to orezávatko za 105k dukátov.. viem, že mi mnohí budú namietať pri porovnávaní s Teslou S, ale to zrýchlenie radí Teslu jednoducho pred všetky tieto SUPER (hlavne cenou) šporťáky, i keď v má ambíciu byť hlavne limuzínou.. Navyše, modelka S má už 7 rokov ! A to veľké PORSCHE ju ešte stále nevie dobehnúť ani zrýchlením a ani dojazdom a napokon ani tou cenou… ale to by už nebolo Porsche, keby stalo menej 🙁

Pridajte komentár