„Nové“ Porsche Taycan má rekordný dojazd, nabíjanie, výkon či zrýchlenie

1

Porsche dnes predstavilo významne modernizovaný model Porsche Taycan. Aj keď to tak na prvý pohľad nemusí vyzerať, ide do značnej miery o nové vozidlo. A v rámci značky je to model, ktorý ponúka historicky najväčší výkon, najlepšie zrýchlenie, najvyšší dojazd (v rámci EV) a najrýchlejšie nabíjanie.

Prvý novodobý elektromobil značky Porsche sa po cca 4 rokoch dočkal rozsiahleho upgradu nielen v kľúčových oblastiach. Týka sa to pritom všetkých karosárskych variantov – „štandardného“ sedanu, crossoveru Cross Turismo a „kombi/hatchbacku“ Sport Turismo. A každý z variantov ponúkne po 4 možnosti pohonného systému, vrátane pohonu zadných aj všetkých kolies.

Decentný facelift

Modernizácia modelu Porsche Taycan priniesla aj decentný facelift. Vynovený bol dizajn prednej a zadnej časti. Nové sú napríklad predné a zadné svetlá či predný nárazník.

Rekordný výkon aj zrýchlenie

Zásadné zmeny sa udiali najmä „pod kapotou“. Výkon Taycanu sa v závislosti od verzie zvýšil o 60 až 140 kW, pričom top verzia Turbo S ponúka až 700 kW (952 koní). Aj vďaka tomu sa zlepšila akcelerácia vozidla z 0 na 100 km/h o 0,4 až 0,6 s. Základná verzia pritom zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,8 s a verzia Turbo S za 2,4 s.

Pre porovnanie, ikonický hyperšport Porsche 918 Spyder mal výkon 661 kW a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,6 s. Porsche Taycan Turbo S je tak historicky najvýkonnejším a najlepšie akcelerujúcim (z 0 na 100 km/h) modelom značky.

Až o 35 % väčší dojazd

Samozrejme, v prípade elektromobilov je jedným z najdôležitejších parametrov dojazd. A „nové“ Porsche Taycan zájde ďalej ako akýkoľvek doterajší elektromobil značky. Verzia s najdlhším dojazdom totiž ponúkne dojazd 678 km (WLTP), čo predstavuje 35-% nárast v porovnaní s predchodcom.

Podľa Porsche sa tak stalo nielen vďaka kapacitne väčšej batérie, ktorá v prípade batérie „Plus“ narástla z 93 na 105 kWh, ale aj zvýšeniu efektivity vozidla. A to vplyvom pulzného invertora, optimalizovaného softvéru, prepracovaného tepelného manažmentu, nového tepelného čerpadla, zmien v rámci rekuperácie či aerodynamických prvkov.

porsche taycan 2025

Zdroj: Porsche

Ultrarýchle nabíjanie

Významne modernizovaný Taycan sa tiež môže pochváliť extra rýchlym nabíjaním. Po novom oficiálne podporuje max. nabíjací výkon 320 kW (predtým 270 kW), pričom výkon cez 300 kW si má udržať počas 5 min. A pri okolitej teplote 15 °C sa má nabiť z 10 na 80 % za 18 min.

Ako sme už informovali, napr. Autocaru sa počas nedávnych testov predvýrobného modelu podarilo novinku nabiť zo 6 na 80 % len za 14 min. Porsche tiež píše, že prvej generácii modelu nabíjanie z 10 na 80 % pri 15 °C trvalo 37 min. To je zaujímavá informácia, keďže Porsche oficiálne uvádza nabitie z 5 na 80 % za 22,5 min.

porsche taycan 2025

Zdroj: Porsche

Dostupnosť a cena

„Nové“ Porsche Taycan, ktoré okrem spomínaného ponúkne aj vylepšenú výbavu, má prísť do „Porsche centier“ na jar tohto roku. Čo sa týka cien, tie sa v medzinárodnej tlačovej správe nespomínajú. Avšak napr. portál Focus uvádza, že ceny sa budú pohybovať v rozsahu 101 500 až 211 300 € (zrejme v rámci nemeckého trhu).

Zdroj: Porsche

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Porsche predstavilo svoje prvé elektrické SUV – Macan. Známa je aj cena
Elektromobily s dojazdom až 1 300 km? Porsche zdieľa optimistickú vedeckú predikciu
Porsche Mission X: Nástupca ikonických hyper-áut značky bude elektrický a extrémne rýchlo nabíjateľný
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Dojazd 678 km je oslnivo krásny na dnešnú dobu! Rád by som však videl agilitu Taycana pri takomto rekordnom dojazde, teda so spotrebou 15,49 kWh/100 km až do posledného vydýchnutia!

Pridajte komentár